Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kolesterolilääkekokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.25 12:13:46

Mulla on ollut vuosia beetasalpaaja kohonneeseen verenpaineeseen ja sydämen tytkytuskohtauksiin.
Arvot pysynyt hyvinä ja tykytykset pois.

Nyt huono kolesteroli oli 3.3 ja lääkäri määräsi lääkkeen jonka haittavaikutuksena on verenpaineen nousu ja unettomuus.
Muutenkin valvon klo 1-3 välillä joka yö.

Onko teillä ollut haittavaikutuksia? Nivel- ja lihaskolotusta on muutenkin niin ne ei haittaa.
Rosuvastatin on lääke.

Re: Kolesterolilääkekokemuksia

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   29.12.25 12:22:41

Rosuvastatin tuntuu aiheuttavan melko paljon erilaisia ongelmia. Itse olen syönyt 7v atorvastatiinia, vuosi sitten sen rinnalle aloitettiin ezetimib, ei haittoja.

Lähettäjä: Oahvi 
Päivämäärä:   29.12.25 12:23:34

Joko olet kokeillut lääkettä kun osaat sanoa, että aiheuttaa unettomuutta?
Minulla käytössä Rosuvastatin, eikä ole mitenkään vaikuttanut unettomuuteen tai ollut muitakaan haittavaikutuksia. Olen jo pitkään kärsinyt ajoittain unettomuudesta, eikä tilanteessa ole tapahtunut mitään muutosta kolesterolilääkkeen aloituksen myötä.

Lähettäjä: Ei hyvä 
Päivämäärä:   29.12.25 12:29:08

Miehellä on melkeinpä kaikki haittavaikutukset tuosta lääkkeestä tullut ja nehän on päänsärky, vatsakipu, ummetus, pahoinvointi, lihaskipu/heikkous ja huimaus.

Tuo ummetus on ihan selvästi vaan pahentunut ajan myötä.
Sitten on se erektio- ongelma myös joka on erittäin ikävä homma kun seisokki ei kestä enää kuin hetken.

Hän ottaa tuota paskaa nyt vaan joka toinen päivä.
Lääkärihän tuijottaa vaan viitearvoja ja kaikki on ihan hyvin juu..
Tämä on jo ties kuinka mones lääkekokeilu mutta sellaista koekaniinina olo tässä systeemissä on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.25 13:30:58

En ole kokeillut, lääkkeet vielä apteekissa. Lääkäri vaan mainitsi näistä haitoista. Googlella ei pitäisi katsella mutta beetasalpaaja ja tämä ei muutenkaan ole välttämättä optimaalisin yhdistelmä. Lisäksi 2 tyypin diabetes voi tulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.