|
Lähettäjä: mikä avuksi?
Päivämäärä: 28.12.25 18:38:45
Käyn nykyään tosi ylikierroksilla, olen levoton. Levottomuus alkaa, kun hämärä laskeutuu. Olen "hoitanut" levottomuuttani polttamalla tupakkaa enemmän kuin ennen ja välillä otan lihasrelaksantin viemään enimmät kierrokset pois. Yhä useammin käytän myös alkoholia (ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa), koska olen niin kierroksilla, etten pysty keskittymään mihinkään. En pysty lukemaan enkä katsomaan televisiota silloin, kun levottomuus on pahimmillaan. En myöskään nauti enää ulkoilusta entiseen malliin, mietin vaan koko ajan, milloin pääsen takaisin kotiin.
Työni on todella hektistä ja sosiaalista, se on pääsyy tähän kaikkeen, mutta nyt on huono aika vaihtaa työpaikkaa. Toinen levottomuutta aiheuttava tekijä on somen selaaminen. Uudenvuodenlupauksena onkin, että nettiselailu jää paljon vähemmälle. Myös nenänvalkaisukuuri on tarpeen, samalla haluan vähentää savuttelun minimiin. Olen myös päättänyt reippaasti lähteä lähimetsään, vaikka ihan vaan vartiksi, jos en pitempään jaksa olla.
Nyt kaikki vinkit kehiin, miten oppisin rentoutumaan ja pystyisin taas keskittymään mieluisiin asioihin! Minulla on käytössä kamomillatippoja, niistä en ole saanut mitään apua. On myös Sedix-tabletteja, mutta niitä olen kokeillut niin harvoin, etten osaa sanoa, auttaisiko, jos säännöllisesti söisi. Onko suositella muita luontaistutteita?
Ja hyviä rentoutuskeinoja? Toimisiko medotaatio ja miten se kannattaa aloittaa? Haluan elvyttää neulomisharrastukseni ja mietinkin, että laitan jotain rauhallista musiikkia hiljaiselle ja alan neuloa. Ainakin näin alkuun. Myöhemmin voisi jaksaa keskittyä neulomiseen ihan vaan hiljaisuudessa.
Eilen oli ihana fiilis, kun sähköt menivät pois myrskyn takia. Miten ihanaa oli kuunnella myrskyä ja seinäkellon raksutusta ja lukea otsalampun valossa kirjaa! Eli tähän pystyn, mutta näköjään vain pakon edessä.
Olen ihan loppu tähän kierroksilla käymiseen, ja ärsyttää, etten enää pysty keskittymään mihinkään sellaiseen, mikä ennen tuotti iloa.
|