Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten laskea kierrokset alas?

Lähettäjä: mikä avuksi? 
Päivämäärä:   28.12.25 18:38:45

Käyn nykyään tosi ylikierroksilla, olen levoton. Levottomuus alkaa, kun hämärä laskeutuu. Olen "hoitanut" levottomuuttani polttamalla tupakkaa enemmän kuin ennen ja välillä otan lihasrelaksantin viemään enimmät kierrokset pois. Yhä useammin käytän myös alkoholia (ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa), koska olen niin kierroksilla, etten pysty keskittymään mihinkään. En pysty lukemaan enkä katsomaan televisiota silloin, kun levottomuus on pahimmillaan. En myöskään nauti enää ulkoilusta entiseen malliin, mietin vaan koko ajan, milloin pääsen takaisin kotiin.

Työni on todella hektistä ja sosiaalista, se on pääsyy tähän kaikkeen, mutta nyt on huono aika vaihtaa työpaikkaa. Toinen levottomuutta aiheuttava tekijä on somen selaaminen. Uudenvuodenlupauksena onkin, että nettiselailu jää paljon vähemmälle. Myös nenänvalkaisukuuri on tarpeen, samalla haluan vähentää savuttelun minimiin. Olen myös päättänyt reippaasti lähteä lähimetsään, vaikka ihan vaan vartiksi, jos en pitempään jaksa olla.

Nyt kaikki vinkit kehiin, miten oppisin rentoutumaan ja pystyisin taas keskittymään mieluisiin asioihin! Minulla on käytössä kamomillatippoja, niistä en ole saanut mitään apua. On myös Sedix-tabletteja, mutta niitä olen kokeillut niin harvoin, etten osaa sanoa, auttaisiko, jos säännöllisesti söisi. Onko suositella muita luontaistutteita?

Ja hyviä rentoutuskeinoja? Toimisiko medotaatio ja miten se kannattaa aloittaa? Haluan elvyttää neulomisharrastukseni ja mietinkin, että laitan jotain rauhallista musiikkia hiljaiselle ja alan neuloa. Ainakin näin alkuun. Myöhemmin voisi jaksaa keskittyä neulomiseen ihan vaan hiljaisuudessa.

Eilen oli ihana fiilis, kun sähköt menivät pois myrskyn takia. Miten ihanaa oli kuunnella myrskyä ja seinäkellon raksutusta ja lukea otsalampun valossa kirjaa! Eli tähän pystyn, mutta näköjään vain pakon edessä.

Olen ihan loppu tähän kierroksilla käymiseen, ja ärsyttää, etten enää pysty keskittymään mihinkään sellaiseen, mikä ennen tuotti iloa.

Re: Miten laskea kierrokset alas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.25 18:45:18

Rentoutusharjoituksia on monenlaisia ja niitä kannattaa kyllä tehdä säännöllisesti. Mielenterveystalosta löytyy aika paljon, youtubesta ja muualta vielä lisää. Niistä voi olla aika paljon apua meditaation kanssakin.

Jos neulominen on vaikeaa pelkän musiikin kanssa niin saanko ehdottaa äänikirjoja? Onhan nekin stimulaatiota, mutta kuitenkin rauhallisempaa kuin vaikka elokuvat.

Luontaistuotteista voin suositella erilaisia yrttihaudukkeita. Toki niiden teho on aika pieni, ja tehokkaimpia yrttejä voi olla hankala ostaa kaupasta (mutta hei, hyvä harrastus kesälle! Lähde etsimään vuohennokkaa, luonnon omaa bentsodiatsepiinia.) Yleisesti käytettyjä on kamomilla, sitruunamelissa, sitruunaverbena, valeriaana, kärsimyskukka, kanervankukka jne. Kannattaa hauduttaa pitkään, ja mielellään tehdä siitä sellainen kiva rutiini jossa se itse teen juominenkin, oli se täynnä rauhoittavia yrttejä tai ei, tuo lopulta vähän rauhoittumista itsessään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.25 18:45:18

Anteeksi mutta mikä on nenänvalkaisukuuri?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   28.12.25 18:52:07

Minulla vähän sama mutta siten että en osaa tehdä mitään rauhallisesti nauttien siitä toiminnasta vaan olen suorittaja jonka pitää saada suorittaa kaikki läpi / valmiiksi pian :(

Rasittavaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.12.25 19:35:18

Piikkimatolla makaaminen myös hyvä. Avantouinti voisi olla myös kokeilemisen arvoinen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.25 20:04:11

Lähtisin metsään kävelemään sen tupakan ja somen sijaan.

Myös terveellinen ruokavalio ja kohtuullinen hikiliikunta auttaa

Lähettäjä: Marika 
Päivämäärä:   28.12.25 20:20:58

Aloittajalle suosittelen ns. energiahoitoja, mutta niin päin että chakrojen pyörimistä käännetään hiljaisemmalle.

En itse usko näihin. Yhtään. Mutta yksi ystäväni tutustui ja kouluttautui "näihin juttuihin", teki minulle kerran hoidon ja hitsinpimpulat, tämä ADHD:n mieli rauhoittui ja yliaktiivisuus poistui noin kuukaudeksi. Mietin että ihan sama, tekikö mieleni tepposet, vai mikä, mutta pääasia että toimi. Ja nukuin ihan hemmetin hyvin seuraavat viikot.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   28.12.25 20:27:29

Tupakka kokonaan pois ja metsään kävelemään. Jotain ruumiillista mutta rauhallista työtä. Haravointia vaikka jos on mahdollista. Venyttelyä, hölkkää, askartelua tai vaikka rauhallista siivoamista. Kuuntele äänikirjaa tai lue ihan paikallaan istuen tai maaten. Rauhallista musiikkia. Mutta siellä kävelyllä ei mitään ylimääräistä ääntä, ihan pelkän luonnon kuuntelua.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   28.12.25 20:29:49

Ylipäätään kaikki moniajossa toimiminen pois.

Lähettäjä: Kokeilin ja.. 
Päivämäärä:   28.12.25 20:54:21

Minäkin menin siihen halpaan, että ulkoilu, ruokaremontti ja puhelimesta luopuminen ratkaisee kaiken:
sain lisäpaineen siitä, että en vastannut kaikille puhelimeen: ihmiset suuttui ja "huolestui". Ja kun yritin selittää, että oma olo vaatii nyt toimia, niin ruokavalion muokkaaminen oli hihhulointia ja alkoholi olisi pitänyt jättää pois, vaikka en sitä juo ja ulkoilua, ulkoilua, hikuliikuntaa ja ulkoilua pitää harrastaa, vaikka jo teen sitä.
Ja sitten seuraava on se TERAPIA.
No pakkohan se on varmaan sitäkin kokeilla, mutta on alkanut tuntumaan, että se ongelma ainakin minulla on se ulkoinen paine.
Olen saanut jouluksi lomaa kuormittavasta työstä, jossa olen koko ajan ihmisten saatavilla. Ja joulu meni siihen, että olisi pitänyt olla sukulaisten ja ystävien saatavilla KOSKA ON JOULU.
Jäi vähän jalka ilmaan lepäämisen kannalta, koska se puhelin soi edelleen ja viesteistä pystyy päättelemään, että ihmiset on suuttunut, kun kokeilin olla ilman puhelinta.

En tiedä, uuteen vuoteen lähden edelleen puhelin kiinni, mutta tahtomattani sotatantereelle, vaikka vain yritän tehdä oman hyvinvointini eteen jotain ja ohjeiden mukaan.
Minusta se on väärin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.