|
Lähettäjä: M52
Päivämäärä: 28.12.25 16:13:24
Mä olen ilmeisesti tuollainen, vaikka itsestä ei juurikaan tunnu siltä niin tosi monesti ihmiset ovat tulleet sanomaan että sä se kyllä olet niin hyvä kaikessa mihin ryhdyt ja hoidat homman kuin homman. Ja joo, olen myös saanut siitä hyvästä vähättelyä, lyttäämistä ja ihan suoraa kiusaamistakin vaikka olen mies. Ennen otin siitä itseeni ja luulin olevani oikeasti ihan huono kunnes joku tarkemmin sivusta seurannut huomautti että hei, se ei suinkaan johdu siitä että olisit huono, vaan nimenomaan siitä että olet niin hyvä. Esimerkiksi työpaikalla pelkäävät, että uhkaat heidän asemaansa ja niin edelleen. Eli siis ilmeisesti joillekin ihmisille, vaikket edes mitenkään tuo itseäsi esille tai hiero sitä kenenkään naamaan, oikeastaan päinvastoin, niin pelkästään jo se että olet hyvä ja taitava useammassa kuin yhdessä tai kahdessa asiassa tarkoittaa heille sitä että "luulet olevasi parempi kuin muut". Erityisesti jos tulet johonkin porukkaan uutena ja olet heti selkeästi hyvä siinä mitä tehdäänkin.
Nykyään siis tiedän jo tuon kuuluvan asiaan ja annan mennä kuin vesi hanhen selästä, ei liikuta minua. Eipä sitä nyt vanhemmiten niin usein enää tapahdukaan, ilmeisesti iän myötä on enemmän sallittua olla hyvä ja pystyvä.
|