Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä löydän kiltin ja terveen kouluhevosen?

Lähettäjä: Oikeasti! 
Päivämäärä:   28.12.25 14:18:43

Kyllä on vaikeaa. Haluan ostaa terveen ja laadukkaan hevosen (vaB->), jonka kanssa olisi helppo ja kiva harrastaa. Kaikki ovat vähän säikkyjä/sähliä/muuten ongelmaisia tai sitten enempi tai vähempi rikki. Ei taida löytyä.

Re: Mistä löydän kiltin ja terveen kouluhevosen?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.12.25 14:20:25

Ei tuollaisesta kukaan luovu tai sitten on ostajat valmiina jo ilman ilmoituksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.25 14:26:17

Mulle kelpaisi vähän sähläkin, mutta niille on tosi vaikeaa löytää hoitajia tarvittaessa. Eli kivempi olis täyspäisempi.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.12.25 15:41:23

Virosta kannattaa kysyä. Siellä kouluhevosetkin on normaaleja hevosia jotka kokopäivätarhaa ja käy maastossa. Perimässä ehkä muutakin kuin kireintä kouluperimää, olisiko siinä yksi osasyy täyspäisyyteen.

Lähettäjä: Beige 
Päivämäärä:   28.12.25 15:55:46

Mä olen useamman tuollaisen elämäni aikana ostanut ihan ratsut.f ilmoitusten kautta Suomen sisältä yksityisiltä omistajilta. Viimeisimmän viime vuonna. Fiksuja ja kilttejä vaB - vaA tasoisia puokkeja, sellaisia mukavia harraste/harrastekisailukavereita ollut kaikki omat. Mulle ostokriteereinä koulutustason ja riittävän terveyden lisäksi aina tosin ollut vain se, että hevonen valmiiksi lastautuu& kulkee sen verran hyvin, että itsekseen kisoissa on helppo pyörähtää + perusturvallinen ratsastettavuus maastossakin, eli ei kyllä mitään kovia vaatimuksia. Ei ole ollut koskaan vaikeuksia löytää niihin kriteereihin mahtuvia kivoja hevosia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.