Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ajatteletko tuntemattomista hyvää?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   28.12.25 11:07:57

Olen ennenkin kirjoittanut tästä samasta asiasta tänne, noin 1-2 vuotta sitten.

Istun usein keittiön pöydän ääressä ja katselen ikkunasta kadulla käveleviä ihmisiä. Äsken ohitse meni noin ikäiseni (30-40 v) mies kävellen. Toivoin hänelle mielessäni parasta uutta vuotta, toivoin että hänen toiveensa kävisi toteen, mitä ikinä hän haluaakaan uudelta vuodelta.

Varsinkin lasten kohdalla ajattelen ja toivon heille mielessäni paljon jaksamista koulussa tms. Ja että saisi hyvän elämän.

Kaupan kassallakin saatan ajatella myyjästä, että varmaan kohta hänen työvuoronsa päättyy, voi kunpa hänellä olisi mukava loppuilta ja voisi rentoutua.

Nämä on oikeastaan vain ajatuksiani, harvoin sanon näitä tuntemattomille ihmisille ääneen, mutta uskon sokeasti, että universumi kyllä osaa viedä toiveeni perille asti. <3
Tekeekö muut tätä samaa?

Re: Ajatteletko tuntemattomista hyvää?

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   28.12.25 11:16:04

En ajattele mitään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.25 11:18:56

Kyllä mä joskus ajattelen, hyvää sekä vähemmän hyvää..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.25 11:21:05

Aloittaja, tuo on hyvän toivomusta, ei hyvän ajattelua.

Harvemmin toivon mitään tuntemattomille, mutta lähtökohtaisesti ajattelen tuntemattomista hyvää, eli siis en kuvittele, että jokainen ohikulkija on jotenkin paha ihminen, vaan ihan tavallinen tyyppi.

Lähettäjä: Sellasta.. 
Päivämäärä:   28.12.25 11:21:47

Kyllä ajattelen =)

Toisaalta yhtä hyvin ajattelen myös kuinka rumia tai lihavia ihmiset on, mutta voin silti toivoa heille samoille rumiluksille hyvää =D

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   28.12.25 11:37:49

Sellasta.. : Härötin kommenttisi. Ihan oikeesti ihmiset. Skarpatkaa nyt vähän.

- : ''Aloittaja, tuo on hyvän toivomusta, ei hyvän ajattelua.''

Kyllä se on hyvän toivomista ja hyvän ajattelua, molempia.

Päivämäärä:   28.12.25 11:39:31

En.

Päivämäärä:   28.12.25 11:50:06

Onpa mukavaa =)

Itse en ajattele mitään erityisempiä, kaupungissa on liikaa ihmisiä!

Lähettäjä: Leona 
Päivämäärä:   28.12.25 11:53:13

Mulla on lähtökohtaisesti kaikkiin tuntemattomiinkin ihmisiin positiivinen suhtautuminen ja taipumus nähdä muissa kauneutta ja positiivisia piirteitä. Mulle on luonnollista myös toivoa parasta ja onnistumisia muille. Jos vaikka näen jonkun tuntemattoman vastaantulijat kaupungilla olevan tosi surullinen, niin mielessäni saatan ajatella, että voi kun hänen olonsa paranisi pian.
Esim siskoni taas on sen tyyppinen ihminen, joka ensimmäisenä kiinnittää huomiota ihmisissä hänen mielestään huonoihin puoliin ja se aina hämmentää minua. Esim jos esim kaupassa vastaan tulee ihminen, niin minä huomaan kauniit hiukset ja lämpimän hymyn, siskoni saattaa todeta että olipa lihava ja ärsyttävän näköinen kun hymyili noin vaikka ei edes tunneta. Olen kyllä onnellinen, että itse olen saanut tämän positiivisen näkökulman nähdä maailmaa.

Päivämäärä:   28.12.25 11:57:30

Tuo on kyllä hyvä taipumus nähdä ja ajatella hyvää ja positiivista. Kertoi että ihminen on terve ja tasapainoinen mieleltään.

Päivämäärä:   28.12.25 11:57:53

Ehkäpä epävarmuus saa ihmiset suhtautumaan negatiivisesti muihin.

Päivämäärä:   28.12.25 11:58:07

*Kertoo

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.12.25 12:02:50

Sen jälkeen kun Myyrmäessä joku hakkasi nuoren postinjakajatytön yöllä kuoliaaksi nähtävästi ilman mitään järjellistä syytä (eikä ole saatu kiinni) olen ruvennut illalla koiralenkillä miettimään kanssakulkijoista eri tavalla kun aiemmin… :-(

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.25 12:04:26

En useinkaan ajattele juurikaan mitään muista ihmistä esim ikkunasta katsellessa. Lähinnä ehkä jotain "onpa tolla kiva takki!" tai miten söpöä koiraa joku taluttaa.

Mutta pääsääntöisesti kyllä toivon ihmisille hyvää, tunsin heitä tai en. Yritän myös aina ymmärtää, miksi joku toimii joskus tosi hölmösti. Juuri juttelin yhden kaverin kanssa, miksi eräs ihminen oli toiminut häntä kohtaan tosi tökerösti. Ei se tokikaan oikeuta tökeröön käytökseen, mutta toisaalta itseäni on helpottanut kun olen keksinyt miksi joku on vaikka minulle ilkeä ja että vika ei oikeastaan ole ollut minussa. Välillä toki vikaa on minussakin, en sitä kiellä, mutta joskus ihmiset käyttäytyy vaan tosi oudosti. Ja joskus kun hetken miettii asiaa, niin sitä huomaa että toinen ymmärsi mut esimerkiksi väärin, koska oletti asioita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.25 12:06:59

"Lähettäjä--

Päivämäärä28.12.25 12:04:26

En useinkaan ajattele juurikaan mitään muista ihmistä esim ikkunasta katsellessa. Lähinnä ehkä jotain "onpa tolla kiva takki!" tai miten söpöä koiraa joku taluttaa.

Mutta pääsääntöisesti kyllä toivon ihmisille hyvää, tunsin heitä tai en. Yritän myös aina ymmärtää, miksi joku toimii joskus tosi hölmösti. Juuri juttelin yhden kaverin kanssa, miksi eräs ihminen oli toiminut häntä kohtaan tosi tökerösti. Ei se tokikaan oikeuta tökeröön käytökseen, mutta toisaalta itseäni on helpottanut kun olen keksinyt miksi joku on vaikka minulle ilkeä ja että vika ei oikeastaan ole ollut minussa. Välillä toki vikaa on minussakin, en sitä kiellä, mutta joskus ihmiset käyttäytyy vaan tosi oudosti. Ja joskus kun hetken miettii asiaa, niin sitä huomaa että toinen ymmärsi mut esimerkiksi väärin, koska oletti asioita."

Aika sama mulla!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.25 12:55:23

Aina kun joku tuntematon ärsyttää minua jossain, vaikka liikenteessä, keksin mielessäni hyvät syyt hänen käytökselleen. Ärsytys haihtuu kun ajattelen että liikenteessä äärivarovaisesti ja hitaasti kulkeva kuljettaa autossaan täytekakkuja joita pitää suojata äkkiliikkeiltä. Vaarallisesti ylinopeutta kaahaava on kovaa kyytiä menossa sairaalaan lähimmäistään näkemään.

Tykkään myös ajatella ohikulkijoista hyvää aloittajan tyyliin, mutta se on vähän uudempi juttu minulle enkä vielä osaa oikein kuvailla sitä tai antaa esimerkkejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.