Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ajattelet että on pakko olla kumppani?

Lähettäjä: Yksin onnellinen 
Päivämäärä:   27.12.25 20:42:19

Oon ollu muutaman vuoden sinkkuna pitkän liiton jälkeen ja ihmisillä tuntuu olevan ihan pakonomainen tarve löytää minulle kumppani. Siis miksi?!
Olen ollut ihan tosi onnellinen nämä viime vuodet kun olen toipunut erosta ja muistanut kuka oikeasti olen ja mitä elämältäni haluan. Enkä todellakaan halua enää ikinä minkäänlaista liittoa saatika lapsia. Vapaus tulla ja mennä miten haluaa, vain omat murheet/laskut/tunteet, ei tarvii olla kenellekään mieliksi, ei huonoa omaatuntoa siitä että käyttää vapaa-aikansa enimmäkseen tallilla, ei minkäänlaista draamaa, ei kompromisseja. Elämä on vaan niin paljon helpompaa yksin että olen jäänyt siihen koukkuun. Miksi ihminen siis tarvitsee kumppanin?

Re: Miksi ajattelet että on pakko olla kumppani?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.12.25 20:55:12

Ei tarvi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.12.25 20:56:15

Haluan lapsia.

Lähettäjä: M2 
Päivämäärä:   27.12.25 20:58:02

Ei tarvii. Olen saman huomannut ja päättänyt jatkossa elää sinkkuna.
Se on vanhanaikainen ajattelutapa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.12.25 21:06:57

Ei ihminen tarvitse mihinkään kumppania. Mutta miksi ihmeessä suhde tarkoittaisi draamaa, huonoa omatuntoa ja toisen mieliksi olemista? En minä koe tuollaista omassa hyvässä avioliitossani.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.25 21:17:25

Joskus ajattelin niin, sitten olin pitkässä suhteessa ja nyt olen sinkku. Koen voivani elää yksinkin, kumppania en tarvitse. Tietty jonkinnäköinen tukiverkko olisi hyvä olla.

Päivämäärä:   27.12.25 21:33:18

En minä tiedä miksi ihminen tarvitsisi kumppanin, enkä siis ajattele kenenkään tarvitsevan. Tai toki osa voi tarvita taloudellisista syistä ja osa kodinhoidollisista syistä.

Päivämäärä:   27.12.25 21:35:24

Kaipaan sitä että saan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Ilmaista seksuaalisuuttani vapaasti ja olla seksuaalienergiassani voimakas myös kaikessa muussa elämässäni. En puhu seksin harrastamisesta vaan kaikesta leikinlaskusta, kiusoittelusta ja hupsuttelusta, naurusta joka virtaa vapaana.

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   27.12.25 22:04:49

Ei yötarvitse olla kumppania,minullakaan. Nyt just sattuu rinnalla olemaan ihminen, joka haluaa siinä olla ja sopii minulle. Jos tuo ei enää halua, olen ihan mielelläni taas yksin. Tosin en täysin, sillä meillä on yhteiset lapset..

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   27.12.25 22:11:40

En ajattele. Nykyinen, pitkä parisuhde on päättymässä, eikä ole mitään mielenkiintoa seurustella enää.
Seksin loppuminen kyllä tulee olemaan vaikeaa, mutta toki normaalisti siihenkin yleensä ihmisillä on mahdollisuus, vaikkei kumppania olekaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.