Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka parantaa suhdetta koiraan?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.12.25 17:14:55

Minulla on 6-vuotias koira, jonka elämää on "varjostanut" toinen, vanhempi, hyvin "tilansa vaatinut" koira.
Myönnän kyllä, että olen tehnyt virheitä tämän koiran kanssa suhteen tekemisen (ja kaiken muun suhteen) kanssa.

Tämä toinen, vaativa, koira on nyt poissa, ja haluaisin parantaa suhdettani nykyiseen koiraan mutta mistä lähteä liikkeelle?

Kyseessä itsenäinen rotu, jolla ei ole pahemmin miellyttämisenhalua ihmistä kohtaan.

Vinkkejä, ideoita, ajatuksia?!

Ps. Tiedän jo valmiiksi, että väärin olen tehnyt, kyse onkin siitä, miten tilannetta korjata.

Re: Kuinka parantaa suhdetta koiraan?

Lähettäjä: caa 
Päivämäärä:   27.12.25 17:21:19

"Minulla on 6-vuotias koira, jonka elämää on "varjostanut" toinen, vanhempi, hyvin "tilansa vaatinut" koira.
Myönnän kyllä, että olen tehnyt virheitä tämän koiran kanssa suhteen tekemisen (ja kaiken muun suhteen) kanssa."

Tätähän et nyt kysynyt etkä varmaan halua kuulla, mutta mikset luopunut toisesta aikoinaan kun tiesit hyvin, että tämä nykyinen ainakaan ei voinut hyvin sen edesmenneen kanssa? Toivotttavasti tietämisen lisäksi nyt myös kadut asiaa. Koirasi on luultavasti vähintään keski-ikäinen koira tällä hetkellä ja jos tuo varjo oli vuosia läsnä, niin surettaa kovin sen puolesta.

Toki kiva että olet nyt korjaamassa mokiasi ja virheitäsi sen osalta, mitä vielä jäljellä on. Toivon mukaan et jatkossa pilaa lemmikiltäsi elinvuosia tietoisesti.

"Kyseessä itsenäinen rotu, jolla ei ole pahemmin miellyttämisenhalua ihmistä kohtaan."

Liittyy mihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.25 17:25:33

Vietä aikaa sen kanssa. Tee itsestäsi kivaa seuraa sille. Voi viedä kauankin, eikä ehkä koskaan onnistu, mutta et häviä mitään jos yrität.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.12.25 17:26:19

"Tätähän et nyt kysynyt etkä varmaan halua kuulla, mutta mikset luopunut toisesta aikoinaan kun tiesit hyvin, että tämä nykyinen ainakaan ei voinut hyvin sen edesmenneen kanssa? Toivotttavasti tietämisen lisäksi nyt myös kadut asiaa. Koirasi on luultavasti vähintään keski-ikäinen koira tällä hetkellä ja jos tuo varjo oli vuosia läsnä, niin surettaa kovin sen puolesta"

Koska sitä en tajunnut, miten "vahva" se toinen koira oli, ennen kuin se oli poissa, enkä kokenut missään vaiheessa et toinen olisi kärsinyt.

Jos kaikki olisikin ollut silloin niin ilmiselvää, kuin se on nyt, olisin tehnyt toisella lailla.

Edelleenkään en tiedä, koenko itse nyt pahemmin kun ko. koira...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.12.25 18:04:11

No ei se itsenäistä rotua oleva koira ole välttämättä sen enempää kärsinyt vaikka joku kaveri siinä olisi ollut perskärpäsempi ja ottanut tilansa.. mutta ei siitä itsenäisrotuisesta koskaan myöskään tule samalla tavalla "tunteitaan" tai kiintymystään näyttävää vaan tekee sen omalla tavallaan ja siten myös suhde sen koiran kanssa on ihan toisenlainen. Käytte metsässä yhdessä, vietätte aikaa yhdessä, ihan sellaista tavallista olemista ja hoitamista. Ei varmasti tykkää sinusta enempää tai näytä kiintymystään eri tavalla jos yrität koulutuksesta kiinnostumatonta temputtaa tai muutenkaan siihen toisenlaisen koiran muottiin asettaa ! Hyväksyt ja opit siis tunnistamaan sen, että tämä tyyppi on erilainen ja tarjoat sille hyvän, laji- ja rotutyypillisen elämän :) Jos haluat perässä kulkevan tai temppuja kanssasi tekevän koiran niin otat sellaisen..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.