|
Lähettäjä: Rahankäyttöhalut
Päivämäärä: 27.12.25 13:03:25
Parin vuoden parisuhde, jossa ei asuta yhdessä vaan omissa talouksissa niin fyysisesti kuin taloudellisesti. Puoliso on ns. tasajakoihmisiä, joten yhteiset kulut joko puolitetaan tai molemmat maksavat omat ostoksensa. Tässä ei ole ongelmaa; vaikka asuisimme yhdessä minä haluaisin edelleen ehdottomasti omat rahat, omat tilit ja vain ja ainoastaan yhteisten kulujen puolittamisen, ei muun. Puolison ei tarvisisi maksaa minun omia kulujani eikä tietenkään minun osallistua hänen kuluihinsa.
Puolisolla on kova tarve viettää vapaa-aikaa, johon hänellä ei oikein itsellä olisi varaa, mutta kulut puolittamalla kyllä. Ongelma on se, että hänen usein haluamansa asiat ovat sellaisia, joilla minulle ei ole mitään arvoa. Suuri(n) osa ihmisistä varmaankin pitää moisia asioita upeina ja tavoiteltavina (kuten joku kylpyläloma tai matkalla kalliin huoneluokan valinta), mutta minulle jatkuva kylpylöissä ravaaminen ei anna mitään ja matkaillessa hotellin on toki oltava hyvätasoinen, mutta en aio viettää suurinta osaa ajasta hotellihuoneessa joten se ei tarvitse olla asunnon kokoinen tai sisältää mitään erikoisuuksia). Hän myös ehdottelee näitä hintavia hotellireissuja jos jossakin on tapahtuma, joka häntä kiinnostaa ja jos kieltäydyn, alkaa riita enkä halua "tehdä mitään yhdessä" (tosin kaikki mainittava yhdessä tekeminen on hänelle jotakin hintavaa). Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että hän menisi itsekseen, mutta se ei käy, koska kallista (siinähän se). Mutta ei hänkään osallistu minua kiinnostaviin tapahtumiin, koska "ei kiinnosta enkä halua maksaa sellaisesta, mikä minua ei kiinnosta". No miksi minä sitten haluaisin?????? Minä kylläkin menen ihan itsekseni tai kaverin kanssa, vaikka tulisikin "kalliiksi" kun ei joku muu maksa puolta, koska minun kiinnostukseni jotakin tekemistä kohtaan ei riipu siitä, kuka maksaa.
Miten tällaisen asian kanssa voi tulla toimeen?
|