Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näetkö välähdyksiä ihmisten silmissä?

Lähettäjä: Lukija 
Päivämäärä:   27.12.25 10:53:13

Kirjoissa aina nähdään ihmisten silmissä kaikenlaisia välähdyksiä, joista päätellään milloin mitäkin.

Itse en ole semmoisia koskaan nähnyt, tai sitten en vaan katso ihmisiä kovin tarkkaan.

Oletko sinä nähnyt joskus hetkellisen välähdyksen jonkun silmissä, josta voi päätellä ihmisen syyllistyneen johonkin, rakastuneen tms.?

Re: Näetkö välähdyksiä ihmisten silmissä?

Lähettäjä: Leidi 
Päivämäärä:   27.12.25 11:00:30

Useinkin. Se tulee ylensä jonkun reaktiona. Hyvin hetkellinen. Mieleen painuvin on yksi kerta, jolloin näin miehen rakastuvan minuun. Hän myönsi asian siis paljon myöhemmin, että se oli se hetki.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.12.25 11:01:29

Kyllähän ihmisten ilmeet elävät ja muuttuvat. Ei "silmien kirkastuminen" tai "välähtäminen" tarkoita, että se silmämuna mihinkään muuttuu, vaan kyse on ilmeestä. Jos ihastunut kuulee ihastuksensa nimen yllättäen, hän saattaa kaatsoayäkkiä puhujaa kohti tietyllä ilmeellä ja niin edelleen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.25 11:11:09

Näin kerran silmien välähdyksen sarjassa Fitz ratkaisee, kun Fitz yhtäkkiä tajusi, mikä hyväksikäytettyjen tyttöjen siskoa riivasi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.12.25 11:14:20

Kyllä.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   27.12.25 11:14:24

Olen nähnyt sen hetken kun yksi kaverini ihastui mun entiseen mieheen. Satuin katsomaan kaveria päin ja näin miten silmät levisi ja ikään kuin leimahti hetkeksi. Jännän näköistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.12.25 11:38:10

Kyllä, ihmisten äkilliset ajatukset, voimakkaat tunteet, ideat yms näkyy usein juurikin sellaisena välähdyksenä katseessa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.12.25 12:12:45

En usko että olen koskaan ollut tilanteessa, jossa ihminen olisi äkkiä saanut tietää jotain niin merkittävää tai olisi esim. just sillä hetkellä tajunnut rakastuneensa, että tulisi "välähdystä".

Sen sijaan "hullun katseen" olen nähnyt. Onneksi vain videopuhelussa, koska se oli oikeasti todella pelottava ilme.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.