Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mun sisarukset ja vanhemmat kaikki

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.12.25 19:06:26

on tosi empatiakyvyttömiä ja kieroutuneita. Mulla siis monta sisarusta. Mietin vaan miten on mahdollista, että mä olen ainoa, jolla on empatiakyky ja korkea velvollisuudentunne. Eikö ton mukaan mustakin ois pitänyt kasvaa kiertoontunut ihminen?

Re: Mun sisarukset ja vanhemmat kaikki

Päivämäärä:   26.12.25 19:07:44

Mitä tarkoittaa "korkea velvollisuudentunne"?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.25 19:15:06

Kerro esimerkkejä

Päivämäärä:   26.12.25 19:16:48

-, en nyt mitään oikeita virallista vastausta tähän osaa sanoa, mutta koen että mulla itselläni se on korkea. Esimerkiksi lapsena pienestä asti, olen yrittänyt estää iskän/veljien törkeitä pahoinpitelyitä sisaruksiin/eläimiä kohtaan, vaikka samalla olen ollut todella peloissaan, että heidän raivo kohdistuu muhun. Jos joku toimii väärin, minun on pakko puuttua asiaan. Olen tehnyt paljon asioita aikuisena, jotka ovat johtaneet monien ihmisten parempaan elämän laatuun, koska olen puuttunut epäkohtiin ja vienyt asiat eteenpäin, koska muut eivät ole uskaltaneet. Tässä muutama esimerkki.

Päivämäärä:   26.12.25 19:21:42

Luulen, että empatikyvystä minun ei tarvitse kertoa, koska oletan, että kaikki tietävät mitä se tarkoittaa.

Päivämäärä:   26.12.25 19:25:25

Mä oon vaan todella ihmeissään, koska luulisi, että kaikki olisivat päästään pipejä, jos kerran muut ovat.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   26.12.25 19:27:30

Joo mun isä raivos kännissä mutta rauhottu kun minä pieni alle kouluikäinen tyttö halasin sitä vaikka haisi viinalle ja oli pelottava.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   26.12.25 21:09:36

Lähettäjä-

Päivämäärä26.12.25 19:25:25

Mä oon vaan todella ihmeissään, koska luulisi, että kaikki olisivat päästään pipejä, jos kerran muut ovat

Ihmisillä on synnynnäisiä temperamenttieroja. Kannattaa tutustua psykologiaan, jos syyt ihmisten käytökselle kiinnostavat! Kirjastossa on varmasti kirjoja aiheesta, kannattaa ehkä aloittaa niistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.