Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei ihme, että syntyvyys laskee

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.25 12:55:04

Äidit, jopa odottavat äidit ja lasta suunnittelevatkin naiset ovat jo sellaisen suurennuslasin alla, että ei ihme, ettei moni touhua sivusta seuraava koe olevansa valmis. On vain hirveän pitkä lista kaikenlaisia vaatimuksia. Itselleni on ainakin muodostunut sekä äitiydestä, raskaudesta että jo pelkästä raskauden yrittämisestä sellainen kuva, että kaiken kivan ja normaalin elämisen pitäisi loppua siinä kohti, kun tekee päätöksen jättää ehkäisy pois. Sen sijaan, että sallittaisiin ne pienet virheet ja lipsahdukset ja että äitiyskin voisi olla molemminpuolista kasvamista ja oppimista.

Vaatimuslista raskaana oleville (ohimennen kuultua):
- kaikenlainen normaali syöminen seis: ei lainkaan inkivääriä, lakua, sokeria, eineksiä, siemeniä, sieniä, makeutusaineita, hedelmät ja vihannekset pestään kahteen kertaan, mitä vielä
- ei kosmetiikkaa, hiustenkin pesu mielellään soodalla tms.
- ei urheilua
- ei muovisia astioita
- ei lemmikkikissaa
- ei polyesterivaatteita

Vaatimuslista äideille (ohimennen kuultua):
- ei saa sanoa lapselle mitään "ei" -sanalla alkavaa
- ei saa kehua lasta "väärin", kuten kauniiksi tai lahjakkaaksi
- ei saa mennä Linnan juhliin, ja tämä on jo lasun paikka
- ei saa palata liian aikaisin työelämään
- ei saa olla liian kauan lapsen kanssa kotona
- pitää olla omakotitalo
- ei saa nostaa tukia

Kuka tuohon pyöritykseen enää haluaa? Saa kuvan, että lapset ovat tehty posliinista ja särkyvät, kun äitiltä ensimmäistä kertaa pääsee kirosana heidän kuullen.

Re: Ei ihme, että syntyvyys laskee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.25 12:59:48

Töihin voi mennä heti kun äitiysloma päättyy. Sen jälkeen toinen vanhempi voi hoitaa lasta

Lähettäjä: Ccc 
Päivämäärä:   26.12.25 13:07:34

Ei mua kyllä ikinä ole muiden odotukset tai vaatimukset vaivanneet, ei ole mikään pakko hyppiä muiden pilkin mukaan. Elämä käy hyvin vaikeaksi, jos alkaa random länkyttäjien määräyksiä kuunnella.

Syyt lapsettomuuteeni ovat vallan toiset:
- pienituloisuus, olen yhden lapsen ja yhden avioeron päässä absoluuttisesta köyhyydestä. Lapsi pysäyttäisi ilman avioeroakin elämäni täysin, hevoset pitäisi myydä pois.

- miten miten naisia kohdellaan hoitohenkilökunnan taholta raskaana, synnytyksessä ja synnytyksen jälkeen.

- lapsi on ansa naiselle. Olet päävastuussa taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti.

- maapallon ylikansoitus. 95% isoista selkärankaisista on ihmisiä tai niiden karjaa, häpeällistä eikä missään tapauksessa kestävää.

Siinä niitä. Joku somelänkyttäjä ei noiden rinnalla hetkauta mua yhtään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.25 13:21:57

"miten miten naisia kohdellaan hoitohenkilökunnan taholta raskaana, synnytyksessä ja synnytyksen jälkeen."

Minulla on kokemus 10,5 kk takaa ja se on vain positiivinen.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   26.12.25 13:28:46

Olen lapseton, koska ei ole tullut koskaan sellaista vauvakuumetta….joo joskus nuoruudessa olen ajatellut että olisi kiva jos olisi 4 lasta (nimetkin valmiina) mutta sitten ne realiteetit: ei ole varaa, ei ole miestä ja nyt kun yksin elän tällä palkalla ihan OK elämää niin sitten putoaisi köyhyyteen…ei mulla olisi varaa antaa lapsilleni sellaista elämää kuten vanhemmat antoivat minulle (Paljon matkustelua, harrastukset, omakotitalo..) elämä on niin erilaista vuonna 2025. Lisäksi tänä vuonna osui hyvinvointialueen YTt kohdilleen niin menetin työni, no se sai kyllä miettimään enemmän että oikeasti sote alan koulutus on ihan shittiä kaikkinensa, ei ole edes tae vakituisesta työstä. Olen jo saanut uuden työn viikon sisään, joten elämä jatkuu mutta nyt pitäisi vielä joku toinenkin tutkinto varmaan opiskella aikuisiällä että elämä kantaisi. No onhan minulla tuo seniorikoira, joka tuo iloa ja surua elämään.
Ps en ole ajatellut että eläisin kovin vanhaksi, joten ei tarvitse kenenkään huolehtia sitten siitä kuka läheinen toimii vanhuskodin yhteydenpidossa

Lähettäjä: Diidaa 
Päivämäärä:   26.12.25 13:33:47

Jos katsoo ikäluokkien kokoa ja tapaa elää urbanisoitunutta elämää, ei ole mikään yllätys. Useat naiset eivät löydä sopivaa puolisoa kantamaan lapsiarjen vastuuta.

Lähettäjä: No höps 
Päivämäärä:   26.12.25 13:43:57

Kannattaa hankkia tosielämän ihmisiä ympärilleen ja lopettaa somelänkytyksen seuraaminen. Aina löytyy joku valtavirrasta poikkeava mielipide josta tehdään uutinen ja algoritmit pyörittävät sitä esille.

Ilmastonmuutos ja tulevat vaikeudet mietityttävät minuakin. Liu'utaanko dystopiaan jossa muutama yritys omistaa käytännössä kaiken ja pyörittää maailmaa miten haluaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.12.25 14:38:57

Mikä tuo urheilujuttu on ? Odottava saa tehdä mihin on tottunut. Ei raskaus ole sairaus. Jos on esim lenkkellyt tai ratsastanut niin sitä saa harrastaa niin kauan kuin tuntuu hyvältä kropassa -tietty ei pitäisi pudota pahasti .

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.25 14:45:54

- lapsi on ansa naiselle. Olet päävastuussa taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti.

Ei ole kun valitsee hyvän isän lapsilleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.