Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä käyttää Googlen tallennustilaa?

Lähettäjä: Täyttyy omineen 
Päivämäärä:   26.12.25 11:33:03

Minulla on Googleen ostettuna 200 Gt tallennustilaa. Aatonaattona katselin, että alkaa tulla tila täyteen ja poistelin turhia kuvia ja videoita, tilaa oli 195 Gt.

Jouluna otin kymmenkunta kuvaa, eilen tuli ilmoitus että tallennustila täynnä. Poistin kuvia noin 300 Mt:n edestä. Nyt sama herja taas, en ole ottanut kuvia tms. Mikä käyttää tuota tallennustilaa yhtäkkiä?

Re: Mikä käyttää Googlen tallennustilaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.25 11:35:39

Meneekö sinulla sinne puhelimen varmuuskopiot? Minulla oli siellä useampi kappale niitä, veivät yllättävän paljon tilaa.

Lähettäjä: Täyttyy omineen 
Päivämäärä:   26.12.25 11:42:47

Menee varmuuskopiot puhelimesta, mutta ainoastaan itse ottamistani kuvista. Eli muiden lähettämät kuvat eivät varmuuskopioidu.

Nyt en tuon viimeisimmän tilanteon jälkeen ole ottanut yhtään kuvaa ja taas oli tallennustila täynnä. Outoa!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.25 11:51:50

Teetkö sinne varmuuskopiot koko puhelimesta (sovellukset, asetukset, jne.)? Se olisi suositeltavaa, mutta vanhoja kopioita kannattaa poistella ja tarkistaa tehdäänkö kopio ehkä turhan usein.

Katso mitkä tiedostot tilaa vievät ja milloin ne on luotu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.25 11:55:51

Mitenkäs Gmail? Kopioiko se roskapostit yms. pilveen?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.12.25 11:58:44

Jos sulla on ne alkuperäiset kuvat ja videot (joiden kopiot poistit pilvestä) yhä puhelimessa, ne kopioituu tietysti uudelleen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.12.25 12:15:47

Minä estin puhelimesta varmuuskopioinnin/ tallennuksen. googleen niin johan alkoi tila riittämään. Ne vaan yrittää myydä sitä tilaa. Se on mun näkemys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.