Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eläminen someaikana

Lähettäjä: some 
Päivämäärä:   25.12.25 13:35:46

Toisen alueen topasta tuli mieleen ajatus, että paljonko some ohjaa sitä mitä ihminen nykyään elämässään tekee. Lähdetkö rantalomalle sen takia, että saat postata siitä someen vai lähdet lomalle koska olet aina halunnut käydä rantalomalla? Käytkö hienossa ravintolassa jotta voit postata käyneesi siellä vai haluat käydä ravintolassa koska siellä on taitava kokki ja haluat syödä hienon annoksen?
Näin nyt esimerkiksi.

Oletteko huomanneet itsessänne tai muissa ihmisissä käytöstä jota some ikäänkuin "hallitsee"?

Re: Eläminen someaikana

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   25.12.25 13:37:45

En kyllä tee asioita somen takia, vaikka someen niitä hetkiä saatankin jakaa. Jotain joulukuviakin otin muistoksi jo ennen someaikaa. En koskaan menisi ravintolaan vain saadakseni sanoa siitä somessa, kyllä menen sinne nauttiakseni hyvästä ruuasta.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   25.12.25 13:50:30

Olen matkailualalla töissä ja olen ihan sitä mieltä, että hyvin monet ihmiset tekevät asioita vain sen takia, että saavat siitä materiaalia muille näytettäväksi. Se on todella surullista kun ne oikeasti aika ainutkertaiset hetket menee vaan siihen että kuvaat puhelimella.

Lähettäjä: Noloo 
Päivämäärä:   25.12.25 13:59:33

Kyllä ainakin mun tekemistä on ohjannut se mitä muut ajattelee, eli olen tehnyt sellaista mikä on trendikästä tai arvostettua ja kertonut sen sitten somessa 

Mä olen käynyt mm. jossain nähtävyyksissä lähinnä siksi että saan sieltä kuvat someen + voin kertoa että olen käynyt siellä...

Sairasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.12.25 14:31:30

Huomaan myös, että välillä tulee päiviteltyä jos tulee käytyä jossain vähän hienommassa paikassa, siitä haluaa kertoa muille. On saattanut olla niin, että vaikka ravintolaa valitessa on vähän miettinyt että mikä on hieno jakaa myös somessa, mutta en ole koskaan (ainakaan vielä) mennyt varta vasten jonnekin vain kuvaamaan jotta saa someen kivan postauksen. Eli vähän vaikuttaa, mutta on aina kuitenkin ollut joku toinenkin motiivi.

Lähettäjä: daavid 
Päivämäärä:   25.12.25 15:00:55

Suomen kautta voi kuitenkin löytää ravintoloita,mitä ei osaisi etsiä muuten. Joskus Suomen alkuaikoina halusin tehdä kaiken, mitä löytyi Suomen kautta. Halusin virkata ja kutoa joka nutun ja pipon, käydä joka ravintolassa, lukea jokaisen kirjan, mutta nyt tajuan, etten ehdi enkä jaksa. Voin kyllä jonkun kirjaidean ottaa tai ravintolan välillä, mutta pakonomainen tarve tehdä ja olla kuin muut on kadonnut.

Lähettäjä: daavid 
Päivämäärä:   25.12.25 15:01:57

Ja autocorrect ei tajua näköjään some-sanaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.12.25 15:09:03

Eipä se minua ainakaan ohjaa, toki päivitänkin someen lähinnä koirajuttuja kun ei minulla muuta elämää töiden lisäksi olekaan :D joulukuvaa en ehkä ottaisi ilman somea, tai sitten ottaisin sen jo aikaisemmin jotta siitä saisi teetettyä postikortin. Mutta noin muuten elän elämääni miten haluan ja jaan someen silloin kun se sattuu mieleen tupsahtamaan. Useimmiten ihan arkisia juttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.