|
Lähettäjä: kiireiseltä
Päivämäärä: 25.12.25 10:24:41
Jos soitat jollekin (ystävälle, sukulaiselle, perheenjäsenelle) ja hän vaikuttaa kiireiseltä, vastailee vain lyhyesti, ei oma-aloitteisesti jatka juttua jne... Niin jatkatko silti soittajana sitä puhelua?? Jos jatkat, niin miksi ihmeessä?
Mun äiti on tällainen, ettei osaa tulkita yhtään toista ihmistä. Tai osaa, muttei välitä eikä kunnioita. Joudun usein itse katkaisemaan puhelun, kun ei kuuntele. Selittää vain omaa asiaansa.
Vastaan aina sen vuoksi, että 'mitä jos jotain onkin sattunut ja on hätä'. Jos olen pahassa paikassa tai kiireinen, saatan sanoa että kerkeän puhumaan 3 minuuttia, mutta sitten pitää mennä, niin äiti vaan jatkaa silti niin kauan, kunnes itse lopetan puhelun.
Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa?
PS. Sitä odotellessa, että aloittaja haukutaan töykeäksi... :D
Voisin puhua äitini kanssa mieluummin vaikka 5 kertaa viikossa, jos puhelut olisivat max 3-5 minuuttia kerrallaan Mutta ei kun kerralla saattaa paasata tunnin putkeen, siinä samalla haukkuu miehensä ja avautuu kaikesta mikä on väärin hänen mielestään. Ei välttämättä kysele minulta mitään koko tunnin aikana. Haluaa vaan että joku ottaa vastaan sen avautumisen. Ei kuuntele neuvoja eikä ohjeita.
Joudun nykyään vähintään joka toinen kerta lopettamaan puhelun yllättäen sanomalla, että mun pitää nyt lopettaa, moikka. Ei siis kuuntele ensin niitä ''varoituksia'', että 'mun pitäs hei kohta mennä' jne. Siksi on pakko tehdä noin.
|