|
Lähettäjä: Puu
Päivämäärä: 23.12.25 16:15:29
Olen töissä pienessä yrityksessä ja tykkään työstä ja työpaikasta, mutta yksi asia nyppii; seuraavan viikon työvuorolista tulee aina vasta perjantaina. Työpäiväni alkavat aamuviiden ja aamukymmenen välillä, joten en voi esimerkiksi aloittaa mitään tiettyyn kellonaikaan sidottua harrastusta, kun en ikinä tiedä pääsenkö ensi viikolla harrastuspäivänä töistä yhdeltä, kuudelta vai sillä välillä. Jos tietäisin vuorot vaikka kaksi viikkoa etukäteen, niin työaikojen vaihtelu ei haittaisi yhtään.
Tessin mukaan työvuorolistat pitäisi saada kaksi viikkoa etukäteen. Osa meistä työntekijöistä on välillä nostanut asian esille viikkopalaverissa, mutta firman pomo menee heti puolustuskannalle ja alkaa sanoa, että "voidaanhan me tehdä listat etukäteen, mutta sitten teidän pitää varautua siihen että vuorot voivat silti vaihtua". Eli vaikka listat tehtäisiin pidemmälle ajalle, niin niihin ei siltikään voisi luottaa. Esimiehellä ei varmasti olisi mitään sitä vastaan että listat tehtäisiin pidemmälle ajalle, mutta pomo sanoo tietysti viimeisen sanan.
Ymmärrän että asiakkailta tulevia tilauksia ei tietenkään voi täysin ennakoida, mutta kai nyt tilaushistorian perusteella voisi tehdä jonkinlaiset ennakkosuunnitelmat, varsinkin kun meillä on vakioasiakkaat.
Työntekijöitä on alle 10 joten luottamusmiestä ei ole pakko olla, eikä kukaan myöskään halua vapaaehtoisesti siihen hommaan. Millähän ihmeellä tähän vuorosuunnitteluun voisi vaikuttaa?
|