|
Lähettäjä: Iituliina
Päivämäärä: 23.12.25 11:42:50
Perheessä olisi koiran paikka pikku hiljaa auki. Olen pohtinut, sopisiko pampai meille. Australianpaimenkoirat ovat tuttuja, mutta niissä olen kiinnostunut työlinjoista, jollainen ei nykyiseen elämänmenoon täysin istu. Toisaalta haluaisin nykyistä koiraa pienemmän koiran, eli alle 50cm korkean.
Jokainen koira on yksilö jonka tarpeet meillä huomioidaan. Tällä hetkellä isomman paimenen kanssa käydään 2xviikossa ohjatuissa treeneissä muun arkiaktiivisuuden ja (vapaan) liikunnan lisäksi. Muutenkin kokeillaan avoimesti eri lajeja.
Silti mietin, että onko pampai yhtä aktiivinen hyrrä mieleltään, jollaiseksi aussien miellän? Pärjäisinkö pampain kanssa vai tarvitseeko se joka ilta useamman pulmapelin ja ristikon täytettäväksi, että pysyy pääkoppa kasassa?
Pidän koirista, jotka ovat aktiivisia, osaavat tarvittaessa rauhoittua, haluavat miellyttää ja tehdä minun kanssa hommia sekä oppivat nopeasti. Pampain kohdalla mietin, onko arkemme tarpeeksi aktiivista sille. Millaisissa kodeissa ja arjessa teidän pampainne ovat?
|