Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eihän minulle jääkkään lomalla yhtään aamua jona

Lähettäjä: Saisi nukkua :/ 
Päivämäärä:   23.12.25 06:19:46

Olen jotenkin ihan poikki ja haaveillut pitkään, että saisin nukka jonain aamuna niin pitkään kuin mahdollista. En edes muista koska olisin saanut herätä omaan tahtiin. Ei minulta jää kuin keskimäärin 3 tuntia liian liian lyhyiksi yöunet, mutta silti olo on ollut jotenkin todella väsynyt, pulssi jatkuvasti kohollaan, huimaa ja on sellainen yleis huono olo vösymyksestä. Vielä kun hereillä ei ole ollut yhtään aikaa istua vaan aamusta iltaan on ollut jotain tekemistä ja osa jäänyt aina seuraavaan päivään.

Huomenna alkaa viikon loma ja edellisen kuukauden olen tsempannut itseäni sillä, että sitten saan levätä ja nukkua. Äsken kuitenkin tajusin, että olen mieltänyt loman niin pitkäksi, että olen sopinut joka ikiselle päivälle sukulaisvierailuja, kolme yönyli sukulointia ja sitten on aamusta aikaisin menoa useampana aamuna. En koe kyläilyjä yhtään rentoina vaan jostain syystä jännitän jatkuvasti sukulaiskyläilyillä, en keksi puhuttavaa ja on vain sellainen ahdistunut kiusallinen olo, enkä oikein osaa nukkua mualla kuin kotona tai hotellissa hyvin. Minulla on ollut huonoomatunto, kun en ole nähnyt sukulaisia pitkään aikaan ja olen sitten lupaillut joululomalle näitä vierailuita kun on kysytty. Olen jotenkin ajatellut, että loma on niin pitkä, että kyllä siinä ehtii ja jää aikaa rentoutua kotonakin. Paitsi nyt ei jää kun olen tosiaan sopinut sukulaiskylöilyjä niin monta.

No nyt meni näin, mutta kyllä ärsyttää. Helmikuun lopussa on seuraava loma ja siihen en takuulla sovi mitään. Tätä ennen toivottavasti vapaapäiviäkin milloin ei ole aikaisin aamusta menoa. Olisin vain nyt jo ollut edes yksien riittävän pitkien unien tarpeessa.

Re: Eihän minulle jääkkään lomalla yhtään aamua jona

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.12.25 06:29:48

Haudassa ehdit lepäämään. Tyhmästä päästä kun kärsii koko kroppa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.12.25 06:30:54

Ymmärrän tubteen. Voisitko perus jotain menoja tai siirtää myöhemmäksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.12.25 06:45:46

Minäkään en nuku hyvin vieraassa kodissa. Pahinta siinä on se kun pitää olla vieraiden kanssa ihan nukkumaan menoon asti. Ja ihan heti aamusta alkaen. Ei yhtään omaa rauhaa. Vaikka ovatkin mieluisia ihmisiä, niin minä nukun yöt hotellissa. Silloin jaksan olla parempaa seuraa päivällä.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.12.25 06:50:26

"Ei minulta jää kuin keskimäärin 3 tuntia liian liian lyhyiksi yöunet"

Eikö tuo ole aika paljon, ei ihme että väsyttää.

Päivämäärä:   23.12.25 06:56:17

Sinun pitää opetella menemään aikaisemmin nukkumaan.

Lähettäjä: jeremy 
Päivämäärä:   23.12.25 06:59:21

Hanki hevosia omaan pihaan niin saatat löytää itsesi tilanteesta jolloin et saa nukkua enää ikinä. Suunnitelmat oli hyvät ja toimikin monta vuotta, kunnes tuli sudet, sitten kaviokuume, sitten muutama muu muuttuja- ja kas, tässä ollaan. Joka ikinen aamu ylös puoli viisi. Ihan joka ikinen. Eikä nukkumaankaan tietysti pääse ennenkuin noin klo 22 maissa vaikka kuinka yritän kiiruhtaa kaikkien iltatoimet.

Päivämäärä:   23.12.25 07:17:03

Onko sulla työuupumus?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.12.25 07:26:14

Mikset mene arkena aiemmin nukkumaan?

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   23.12.25 07:27:33

Sinuna rukkaisin vuorokausirytmini ja arkeni niin, että saisin nukkua riittävästi ihan normaalitilanteessa. Ei se, että kerran tai kaksi vuodessa saa nukkua pitkään, korvaa muuten jatkuvaa univajetta.

Akuutissa tilanteessa peruisin osan vierailuista, tai vaikka kaikki. Jos ei muu auta ja draama uhkaa, keksisin valkoisen valheen ja sanoisin olevani flunssassa. Ei olisi mikään ihme näinä aikoina.

Ei ole väärin asettaa omaa hyvinvointia muiden toiveiden edelle. Tsemppiä!

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.12.25 07:54:43

"Ei ole väärin asettaa omaa hyvinvointia muiden toiveiden edelle. Tsemppiä!"

Ei vaan oma hyvinvointi pitää laittaa muiden toiveiden edelle. Ihan älytöntä tollainen elämä mitä aloittaja elää. Olisiko aika laittaa elämä kuntoon ennen kuin terveys menee (jos ei ole mennyt jo)?

Päivämäärä:   23.12.25 07:57:13

Hyvin vielä ehdit muuttaa suunnitelmia. Jätät jonkun sukulaisvierailun pois tai lyhennät reilusti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.