Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko hyvä kokki?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.12.25 19:03:38

Itse olen terveysintoilija enkä välitä ruokien mausta.

Re: Oletko hyvä kokki?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.12.25 19:05:24

Miten terveysintoilu ja hyvä ruoka kulkevat toisensa pois? Joo, olen hyvä ruoanlaittaja. Olen myös surkea jälkiruokien tekijä ja leipurinakaan en ole kaksinen, perusjutut taipuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.25 19:10:27

En tiedä. Saan itseni ruokittua terveellisesti ja maittavasti, ja ymmärrän aika kattavasti eri kemiallisia reaktioita joita ruoanlaitossa yleisesti hyödynnetään. Olen aika hyvä yhdistelemään mausteita, ja osaan korjata isoimpia ongelmia (ruoka liian makeaa, hapanta, suolaista, mautonta...).

Varmaan ihan kohtalainen?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.12.25 19:13:45

Miten terveysintoilu ja hyvä ruoka kulkevat toisensa pois?

No ei ne sulje, mutta mulle ruoka on itse laitettuna vain kasa ravintoaineita, ei mikään makuelämys tai ruokalaji.

Päivämäärä:   22.12.25 19:18:26

Luulen olevani.
Mutta kaurapuurokin palaa pohjaan.

Päivämäärä:   22.12.25 19:21:02

-, hankipa elämä. On oikeasti säälittävää, että käytät nimimerkkiä i ja kaikki hoksaavat eron. Kivaa joulua sinne - tuskin saat lahjoja, kun olet tuollainen muita kohtaan.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   22.12.25 19:23:55

Mielestäni olen kohtalaisen hyvä kokki. Harvoin epäonnistun ruuan valmistuksessa, tosin pysyttelen pääasiassa tutuissa ja turvallisissa resepteissä. Erityisesti liharuuat onnistuu kuten pihvin paisto mediumiksi, olen jopa seepiaa onnistunut paistamaan oikein. Pitkään haudutettavat lihapadat ei ole ekan kokeilukerran jälkeen epäonnistunut, varmaan kärsivällisyydestä kiinni kun jaksan odottaa sen viidestä seitsemään tuntia että mm hevosen paisti kypsyy.
Mikään gourmee kokki en ole ja sellaisiet pikkujutut kuten kananmunaa en osaa rikkoa niin etteikö kuorenpalasia tipu joukkoon.

Mut ei terveysintoilu sulje hyvää ruokaa pois toisistaan. Mulla on ystävä joka on kasvissyöjä ja hän on yksi parhaista kokeista jonka tiedän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.12.25 19:24:59

Olen oman elämäni Masterchef.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.25 19:25:23

Mukiinmenevä kotikokki olen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.12.25 19:32:23

Olen kohtalainen kokki. Pravuureitani ovat perinneruoat.
Teen erittäin hyvää makkarakastiketta, imellettyä perunalaatikkoa, peltilihapiirakkaa...
Mieheni on loistava kokki.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   22.12.25 19:42:17

Tykkään laittaa ruokaa, ja vuosien kokemus on tehnyt minusta pätevän kotikokin. Ammattilainen en ole millään tasolla, mutta arjen ruoat onnistuvat hyvin. Tykkään myös kokeilla uusia ruokalajeja, jolloin menen reseptin mukaan, etenkin jos mukana on itselleni vieraampia raaka-aineita tai tekniikoita.

Leipominen onkin sitten vähän haastavampaa, ja suosin muutamia luottoreseptejä. Leivottua tulee muutenkin aika harvoin, siihen ei ole samanlaista rutiinia kuin muuhun kokkaamiseen.

Lähettäjä: Nupo 
Päivämäärä:   22.12.25 20:07:42

Kuka käyttää nimimerkkiä "i"?
Enpä ole moista havainnut.
Onkohan ällö nyt vetänyt Taiwanissa vähän liikaa paikallista pontikkaa...

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   22.12.25 20:29:58

Joo. Yhden käden sormilla laskettavissa milloin ruoka ei niin onnistunut. Olen ammatilta kokki, ohjeita en paljoa käytä. Taito säilynyt vaikka nykyjään hoitajan töitä teen vain.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.12.25 20:40:11

Mielestäni olen aika hyvä. Terveysintoilija järjellä. Hyvä kokki käyttää kermaa ja voita kun pitää saada parempaa ruokaa. Arkiruoassa pitää olla salaatteja ja terveellisyyttä ja sopivasti vaihtelua.
Ruokien maku tietty tärkeää. Mausteita sopivan rohkeasti ja suolaa mahd vähän.

Lähettäjä: Hehku 
Päivämäärä:   22.12.25 20:44:43

Ihan ok, tai teen sellaista ruokaa joka maistuu itselleni. Muille en ole kokannut vuosiin joten en tiedä mitä mieltä muut olisivat, aikaisemmin on tykätty. Mutta mikään hyvä kokki en ole missään nimessä kun mitään hienouksia en osaa.

Aina hämmästyttää kun porukka on ihan intona kun pääsee syömään työpaikkaravintolaan kun on niin hyvää ruokaa. Miettinyt että tekeekö nuo itse pahaa ruokaa kun ravintolan ruuasta intoillaan. Mä söisin mieluummin kotona omatekemä ruokaa. Samoin hehkuttivat yhden ravintolan jouluruokaa ja musta se ei ollut kummoista, luulisi että ravintolassa saisi parempaa ruokaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   22.12.25 20:47:05

Olen kohtuullinen kotikokki. Hyvin harvoin olen tehnyt ruokaa, joka ei maistu hyvälle, mutta joskus niinkin käy, kun usein tekee, ja intoutuu kokeilemaan jotain ei niin tuttua.
En seuraa mitään reseptejä yleensä koskaan, olen huono seuraamaan ohjeita, mutta yleensä ruoka on oikein hyvää. Perusruuilla mennään, kokolihaa käytän aika vähän, kun teini ei siitä tykkää.

Leipurina en ole kummoinen, perusjutut onnistuu.

Lähettäjä: Brax 
Päivämäärä:   22.12.25 21:06:11

En todellakaan ole! Rahka/skyr, marjat, hedelmät, pikapuuro ja jotkut kasvikset + tofu tai soijasuikaleet airfryeriin heitettynä ja joku grillimauste tai mitä kaapista vaan löytyy niiden päälle on mun ruokalista jokaisena päivänä, jos en sattumalta syö jossain muualla kuin kotona (ja käytännössä syön muualla kuin kotona vain jouluna ja juhannuksena) :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.