|
Lähettäjä: Tehdä mitään?
Päivämäärä: 21.12.25 22:08:15
Minulla on jo varmaan ainakin pari viikkoa ollut jatkuvasti olo, että en millään ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi ja päässä soi loputon lista mitä pitäisi ehtiä. Puhtaat vaatteet loppuu, koti on älyttömän likainen, astianpesukone piippaa tukosta ja sille pitäisi ehtiä tehdä jotain ja ymmärrän todella vähän tuollaisista koneista mitään, jne. Nyt sentään koulusta loma niin ei tarvitse stressata lapsen koulun käynnistä ja läksyistä.
Viimeiset viikot olivat senkin osalta yhtä hurlumheitä ja lapsella kolme lääkäriaikaa sairaalassa sekä hammaslääkäri. En ole ehtinyt pitkään aikaan pitää kuin yksittäisiä vapaita töistä enkä niitäkään joka viikko, kun on pitänyt olla niin paljon pois hoitaakseeni lapsen asioita arkipäivisin.
Tiedän, että kiireen tuntu on vain olotila mistä pitäisi päästä yli, kuitenkaan ei ehdi tehdä sen enempää vaikka kuinka stressaisi. Silti minusta on tuntunut jo useamman viikon ellei kuukauden, että pulssihakkaa tuhatta ja sataa, jokainen asia mitä teen on kuin isompikin ponnistus, itku meinaa tulla vähän väliä ja päässä pyörii loputon lista asioista mitkä pitäisi ehtiä hoitaa.
Onneksi joulupäivän jälkeen on oletettavasti yksi päivä, että ehdin tehdä rästiin jääneitä kotitöitä vaikka koko päivän. Vaikka silloinkin pitäisi muutama kyläily suorittaa ja tiedän, että saan taas äidiltäni haukut jos jätän sukulaisvierailut väliin.
Nytkin on maanantai ja tiistai töitä klo 7.30-16.00, maanantaina pitäisi mennä illaksi anopille kylään ettei hän loukkaannu. Pitäisi ehtiä kauppaan ostamaan jouluviemiset minun vanhemmilleni, pitäisi ehtiä ennen aattoa tehdä rosoli, perunasalaatti, leipoa saaristolaisleipää ja joulukakku, koska olen luvannut nämä viedä vanhemmilleni mennessäni. Joululahjoista päätin jo aikaa sitten etten ota stressiä ja ne ovat hoituneet ohimennen.
Millä oman olotilan saisi rauhalliseksi ja osaisi olla stressaamatta ja ahdistumatta siitä kun tuntuu ettei vain tunnit vuorokaudessa riitä mihinkään ja on olo, että on jatkuvasti jaksamisen äärirajoilla, mutta nyt ei vain ole mahdollisuutta heittäytyä vain olemaan. Kaiken turhan olen jo karsinut, meillä ei ole joulukoristeita, en tee mitään jouluruokia kotiin, joululahjaksi aikomani käsityöt olen suosiolla jättänyt tekemättä jne
|