Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset kuvaa omaa itkemistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.25 17:18:25

Oonko jotenkin pudonnut kärryiltä vai onko ihan normaalia ja luonnollista tuo nykyajan ilmiö että someen kuvataan ihan kaikki ja oma itkeminen siihen myös? Esim. eläinten kuolema/lopetusvideot... Tai ylipäätään raskaat hetket. Väkisinkin tulee olo että ihmiset näyttelee. Miten jotkut pystyy? Tuntuisi todella oudolta kuvata jotain herkkää/arkaluontoista ja jakaa someen.

Re: Ihmiset kuvaa omaa itkemistä

Päivämäärä:   21.12.25 17:18:55

Esim. https://youtube.com/shorts/0CNR0z4xnSI?si=yR6HusmyiAmN6jQL

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.25 17:19:20

Tuskin se itkuvideo on anoa, joka on omasta elämästä jaettu, joten siinä vaiheessa kun muutenkin kuvaa ja jakaa kaiken, ei varmaan juuri itkeminen ole se raja.

Lähettäjä: meitä on moneksi 
Päivämäärä:   21.12.25 17:19:32

Ihmiset on erilaisia, sulle oudot asiat ei ole outoja toiselle.

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   21.12.25 17:19:50

No ei kyllä ole normaalia kuvata omaa poraamistaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 17:24:57

Mä ihmettelen kovasti tätä aloitusta. Mulle itku on normaali tunne. Sama kuin nauru ja muutkin tunteet. Olen aina ollut tunteellinen ihminen ja huomasin kyllä jo lapsena että se on "väärin" kun sai aina kummastuneita katseita jos satuin liikuttumaan vaikka kauniista ilotulituksesta tai suvivirren laulamisesta.

Sopisin paljon paremmin toiseen kulttuuriin. Italiaan vaikka tai Irlantiin jossa saa itkeä ja nauraa eikä siinä ole mitään häpeällistä. Luther sai paljon pahaa aikaa, sieltähän tämä suomalaismentaliteetti tulee.

Jos tekisin somea jossa näyttäisin arkeani, todellakaan en sensuroisi sieltä itkua pois ilon joukosta. Tunteet on normaalia elämää.

Päivämäärä:   21.12.25 17:26:21

"Lähettäjämeitä on moneksi

Päivämäärä21.12.25 17:19:32

Ihmiset on erilaisia, sulle oudot asiat ei ole outoja toiselle."

Oh thank you

Kyse on lähinnä siitä rajasta mikä on hyvän maun mukaista jakaa somessa, mutta tosiaan jotkut jakaa kaiken eikä osaa rajata herkempiä tai yksityisempiä asioita pois... Itse arvostan eniten niitä jotka ei ihan kaikkea filmaa.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   21.12.25 17:27:12

No ei todellakaan ole normaalia kuvata ja jakaa omaa itkemistään ventovieraille ihmisille.

Päivämäärä:   21.12.25 17:28:05

"Lähettäjä.

Päivämäärä21.12.25 17:24:57

Mä ihmettelen kovasti tätä aloitusta. Mulle itku on normaali tunne. Sama kuin nauru ja muutkin tunteet. Olen aina ollut tunteellinen ihminen ja huomasin kyllä jo lapsena että se on "väärin" kun sai aina kummastuneita katseita jos satuin liikuttumaan vaikka kauniista ilotulituksesta tai suvivirren laulamisesta.

Sopisin paljon paremmin toiseen kulttuuriin. Italiaan vaikka tai Irlantiin jossa saa itkeä ja nauraa eikä siinä ole mitään häpeällistä. Luther sai paljon pahaa aikaa, sieltähän tämä suomalaismentaliteetti tulee."

Kukaan ei puhunut että itku tai nauru tai tunteet olisi paha. En edes itse ole suomalainen 100% vaan juurikin "tunteellisemmasta" maasta... Ja silti ihmetyttää. Jotkut asiat ovat yksityisasioita.

Päivämäärä:   21.12.25 17:29:34

Minä ainakin itken aika pitkään joka kerta kun mainitsen vaikkapa kuolleen hevosen, joten jos tekisin videoita, niin luultavasti en odottaisi puolta vuotta ilmoittaakseni seuraajille että hevonen on kuollut, että voin olla varmasti vuodattamatta kyyneliä videolla.

Päivämäärä:   21.12.25 17:29:52

"Lähettäjä...

Päivämäärä21.12.25 17:19:20

Tuskin se itkuvideo on anoa, joka on omasta elämästä jaettu, joten siinä vaiheessa kun muutenkin kuvaa ja jakaa kaiken, ei varmaan juuri itkeminen ole se raja."

Mutta eikö itkiessä ihminen luonnostaan halua yksityisyyttä ja rauhaa? Kuka haluaa kuvata oman itkemisensä?

Päivämäärä:   21.12.25 17:31:17

"Lähettäjä...

Päivämäärä21.12.25 17:29:34

Minä ainakin itken aika pitkään joka kerta kun mainitsen vaikkapa kuolleen hevosen, joten jos tekisin videoita, niin luultavasti en odottaisi puolta vuotta ilmoittaakseni seuraajille että hevonen on kuollut, että voin olla varmasti vuodattamatta kyyneliä videolla."

Ymmärrän jos kyynelehtii mutta tuollainen dramaattinen vollotus on eri asia. Ja esim. eläimen hyvästely ennen/jälkeen lopetuksen tai kuoleman. Eikö ihmisillä ile enää mitään yksityisyyttä?

Päivämäärä:   21.12.25 17:31:24

*ole

Päivämäärä:   21.12.25 17:31:42

"Mutta eikö itkiessä ihminen luonnostaan halua yksityisyyttä ja rauhaa? Kuka haluaa kuvata oman itkemisensä?"

Varmaan haluaakin, jos itkee harvoin. Jos sattuu olemaan itkeväisempää tyyppiä niin ei se ehkä ole itselle silloin niin supersalainen ja yksityinen asia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 17:32:34

Siis näillä itkuvideoilla haetaan vain ja ainoastaan myötätuntoa ja enemmän reaktioita. Eli enemmän näkyvyyttä. Se että haluaa näyttää niitä ikäviä hetkiä ja olla aito on täysin toissijaista.

Päivämäärä:   21.12.25 17:36:22

"Lähettäjä...

Päivämäärä21.12.25 17:31:42

"Mutta eikö itkiessä ihminen luonnostaan halua yksityisyyttä ja rauhaa? Kuka haluaa kuvata oman itkemisensä?"

Varmaan haluaakin, jos itkee harvoin. Jos sattuu olemaan itkeväisempää tyyppiä niin ei se ehkä ole itselle silloin niin supersalainen ja yksityinen asia."

Itse olen herkkä ja itken usein, ja en silti haluaisi kuvata sitä. Ei se ole supersalaista ja yksityistä, etteikö kukaan muu saisi ikinä nähdä, mutta ei se kaikille kuulu.

Lähettäjä: Jasso 
Päivämäärä:   21.12.25 18:26:21

Joo se oli se Sannin "Me ei olla enää me"-musavideo mikä räjäytti tän potin jo aikoinaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.