Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies mököttää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.25 17:17:57

Muttei myönnä, että on vihainen. Mikä järki? Eikö voisi sanoa että on vihainen ja kertoa miksi?
Osaan jo arvata miksi. Yksi tärkeä asia meni rikki eilen, ja pyysin miestä korjaamaan sen. Mies ei ollut asiasta innoissaan, ja sanoi tekevänsä sen myöhemmin. Uhkasin itse ruveta korjaamaan mutta mies ei pidä käden jäljestäni joten rupesi sitten korjaamaan asiaa. Teki asian huolellisesti ja tuli hyvää jälkeä. Muistin kehua asiaa muttei ole sen jälkeen palannut puheyhteyteen. Lyhyesti vastaa kyllä mutta on kylmäkiskoinen ja etäinen. Yritin vähän lepytellä mutta ei tuottanut tulosta. Ostin kaupassa käydessä pienen lahjan, mutta ilmoitti ettei halua mitään lahjaa. Kun kysyn mikä vaivaa, sanoo ”ei mikään” vaikka kyllähän minä aistin että joku vaivaa. Mikä järki tässä on??

Ei, en eroa. Yleensä mies on hyvä mies mutta tämä satunnainen naurettava mökötys ei mene ymmärrykseeni. En osaa mököttää ja sanon itse heti, jos joku asia @!#$.

Re: Mies mököttää

Lähettäjä: Ninna 
Päivämäärä:   21.12.25 17:18:50

Mikä tärkeä asia?

Päivämäärä:   21.12.25 17:20:03

Hevosten tarhan portti. Hevoset ovat molempien.

Päivämäärä:   21.12.25 17:20:20

Jos sillä nyt on mitään väliä

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   21.12.25 17:22:18

Vastaus kysymykseesi: ei mitään järkeä. Mököttäminen on pikkulasten hommaa.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   21.12.25 17:23:02

Kiukuttelua ja epäreilua vallankäyttöähän tuo on (ja olisi myös, vaikka sukupuolitus olisi päinvastoin). Varmaan ei auta muu kuin odottaa, että menee ohi ja puhua tunnetaidoista sen kanssa sitten.

Päivämäärä:   21.12.25 17:24:35

Vaikea puhua tunnetaidoista koska mies väittää hamaan tappiin asti, että kuvittelen asian. Mutta tuolla se nyt makaa sängyssä, eikä puhu kuin pakolliset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.25 17:26:43

Sinun ongelmasi on siis se, että sinun on määrättävä tahti, ja miehen ongelma on se ettei hän kelpuuta sinun työnjälkeäsi.

Ja sitten sinä ihmettelet, että miehen tunnereaktiot eivät etene sinun toivomassasi aikataulussa.

Päivämäärä:   21.12.25 17:27:06

No sielläpähän makaa. Hittoako tuollaiselle jotain lepyttelylahjojakin pitää ostella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 17:31:00

Anna mököttää. Älä tuohon käytä aikaa, tee jotain kivaa ennemmin. Ei sun kuulu kannatella toista, ihan on itse vastuussa noista tunteistaan.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.12.25 17:38:36

Ammu se. No ei nyt oikeasti, mutta vihaan mököttäjiä, ovat hirveitä tunnevampyyrejä, marttyyrejä, piilonarsisteja ja tunnelman myrkyttäjiä. Itse olen tuollaista katsellut 13 vuotta, mutta nyt on ero tehty ja odotan vain että muuttaa pois.

Älä lepyttele. Kysy kerran mikä on, ja sitten totea että 6-lapsellakin on kehittyneemmät tunnetaidot kuin hänellä. Noille ei saa antaa yhtään valtaa tuolla passiivisaggressiivisella mököttämisellä, muuten se tekee elämästäsi @!#$ä ja pahenee aina vaan.

Päivämäärä:   21.12.25 17:40:01

Heh. Olenkin sanonut hänelle että hänen tunnetaitonsa on heikommat kuin gerbiilillä.

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   21.12.25 17:43:38

Ok. Kiva että kerroit tämän meille. Eli loppupeleissä. Teidän joulu on pilalla ja saat varmaan 1 paikan pian jaettavasta aloituksessa
" joko miehesi pilasi joulusi"

Päivämäärä:   21.12.25 17:45:09

Ulla, tuo joulunpilaamistopic on jo aloitettu.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.12.25 17:52:12

Ole kuin et huomaisikaan. Tee vaan omia juttujasi.. hakee huomiota kuin pikkulapsi ja on selkeää vallankäyttöä. Perus änkyrä.

Lähettäjä: Diidaa 
Päivämäärä:   21.12.25 17:57:23

Teillä asuu siis aikuisen miehen hahmossa teini.

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   21.12.25 18:00:56

Ikävä kyllä olen itsekin mököttäjä. Se tulee niin automaattisesti että siitä on vaikeaa päästä eroon. Jos mies kuitenkin kysyy, mikä on, vastaan kyllä enkä mökötä tunteja tai päiväkausia.

Mököttäminen ja etäisyyden ottaminen menee kyllä tosi helposti päälle jos on jotain mitä en ole vieläkään antanut anteeksi ja jos on muutenkin vaikeampi vaihe menossa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.12.25 18:16:15

Miehen olis samantien pitänyt ruveta korjaamaan kun sinä halusit ja kun ei alkanut kiukuttelit minä itse korjaan sitten.

Lähettäjä: GP 
Päivämäärä:   21.12.25 18:16:46

Oliko se välttämätöntä korjata silloin heti? Että hevoset eivät pääse tarhaan sen takia vai olisiko sen voinut hoitaa myöhemmin?

Jos hevoset voi laittaa toiseen tarhaan tai korjauksen tehdä myöhemmin eli hevosten ei tällöin pitänyt olla siellä tarhassa, niin ihan turhaa toisen pakottamista tekemään homma haluamallasi aikataululla.

Päivämäärä:   21.12.25 18:20:44

Miksi hevosten rutiineja pitäisi lähteä muuttamaan sen takia että yksi haluaa mököttää? Sillä oletuksella että kaikki tarvittavat välineet on korjaukseen jo olemassa ja kyseessä on portti, eikä koko aita. Ihana teini....

Lähettäjä: ratkaisu 
Päivämäärä:   21.12.25 18:24:18

Eroa.

Lähettäjä: GP 
Päivämäärä:   21.12.25 18:31:52

Varmaan miettii kuinka kauan jaksaa katsoa vai jaksaako katsoa kumppania, joka ei ymmärrä kun sanoo ettei nyt ole hyvä hetki ja että hoitaa homman myöhemmin.

Toivottavasti mies lähtee, tollainen vänkäämään jäävä kumppani on todella raskas.

Päivämäärä:   21.12.25 18:38:08

Anna nyt hyvänen aika toisen olla rauhassa välillä. Hän haluaa selvästi omaa rauhaa eikä mitään tappelua ja siksi vastaa ettei mikään vaivaa ja ottaa omaa tilaa. Se varmaan rasauttanut hermoja kun sinä uhittelemalla painostit hänet toimimaan miten itse tahdoit ja sitten yrität jotenkin palkita kuin koiraa kouluttaisit.

Niin rasittavia hiillostajat jotka inttävät että mikä on ja haluavat puhua ja huomiota kun toinen haluaa vähän omaa tilaa.

Päivämäärä:   21.12.25 18:40:52

Tämä asia menee vähän väärille raiteille enkä tiedä miksi vastaan. Mutta hevoset olisivat ehkä pärjänneetkin siinä, mutta sieluni silmin näin niiden karkaavan ja juoksentelevan auton alle. Ensisijaisesti sanoin, että ”paikkailen” tarhaa ja mies voi sitten ”myöhemmin”(joka miehen tuntien voi olla vuoden päästä) korjata sen loppuun. Mutta miehen mielestä se on turhaa kaksinkertaista työtä eikä käteni jälki ole kauhean siistiä. Tiedän sen, en ole mikään puuseppä. Joten lopulta sen aidan korjaamiseen meni sitten kauemmin, koska mies teki sen sitten ihan viimeisen päälle.

Päivämäärä:   21.12.25 18:42:30

Meistä kumpikaan ei ole eroamassa tämän takia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.25 18:46:59

Onneksi olet ajatustenlukija ja tiedät mitä miehesi parhaillaan miettii..
Eiku, ethän sä olekaan, kun täällä mietit miksi.

Itse jättäisin tollaisen kiristäjäkumppanin, joka tavalla tai toisella vänkäisi mut tekemään asioita, jotka mun harkintakyvyn mukaan voisi vielä odottaa.

Päivämäärä:   21.12.25 18:48:49

No hyvä sinulle! Olenkin sitä mieltä, että ihmiset eroavat turhan myöhään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.