Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auttakaa laatimaan suunnitelma!

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   21.12.25 10:06:17

Eli lyhyesti: olen ymmärtänyt olevani narsistin kanssa suhteessa. Alku tietenkin muistutti satua, pikku hiljaa sitten muuttunut yhä hirveämmäksi. Erinäisistä syistä en ole voinut heti lähteä suhteesta.

Yleensä olen todella korkealla moraalilla varustettu, nyt koen kuitenkin olevani oikeutettu siihen, ettei oma elämä mene todella vaikeaksi eron myötä. Tiedostan myös, että mitä kurjemmin minulla olisi asiat eron jälkeen, sitä helpompi hänen olisi manipuloida minut takisin -ja kohdella sen jälkeen entistä huonommin hetken rakkauspommituksen jälkeen.

Miten lähtisitte toteuttamaan? Narsisti on ajanut minut tilanteeseen, jossa eron jälkeen käyttövarallisuuteni olisi aika vähissä, vaikka tienaankin ihan hyvin. Sen vuoksi olen yrittänyt kerätä salaa exit kassaa ja säästänyt omaan asuntoon käsirahaa, nykyisiin lainoihin kuitenkin menee iso osa tuloista (näistä ei tällä hetkellä mahdollista päästä eroon, jossain vaiheessa tulossa sitten kunnon potti).

Etsisittekö uuden kumppanin jo tilalle? Narsisti on pettänyt minua varmaan koko parisuhteen ajan. Yhdestä sivusuhteesta vain jäänyt kiinni. Ja miten välttää tämän toistaminen, rikkinäisen perhetaustani vuoksi ymmärrän olevani hyvä uhri uudelle narsistille. Terapiassa olen jo käynyt.

Onko kellään kokemusta vastaavasta, kuulisin mieluiten kokemusasiantuntijoiden näkemyksiä -sellaisen ihmisen, joka tietää miten vaikea narsistista on päästä eroon. Miten onnistuit ja miten kävi?

Lapsia ei onneksi ole, eikä hirveästi yhteistä omaisuuttakaan. Olen valmis luopumaan kaikesta materiasta kun saisin pitää yhteisen koiran, josta narsisti ei välitä, mutta epäilemättä käyttäisi pelinappulana.

Re: Auttakaa laatimaan suunnitelma!

Lähettäjä: Rita 
Päivämäärä:   21.12.25 10:16:29

Onko välttämätöntä ostaa heti oma asunto? Pääsisitkö vuokralla helpommin uuteen alkuun?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.12.25 10:20:52

Onko koira miten rakas miehelle? Voisiko mies suostua siihen, että koira myydään nyt heti? (Tietysti "myisit" tutullesi)

Miksi ihmeessä etsisit uuden kumppanin nyt?

Päivämäärä:   21.12.25 10:31:12

Oma asunto suunnitelmissa kolmesta syystä. Huonoin syy on se, että mies vittuilee ja uhkailee joka riidan yhteydessä, että "lähde v*ttuun täältä ja ala katsella itsellesi vuokrayksiötä". Eli tietää saaneensa minut taloudelliseen ahdinkoon ja käyttää taloudellista ym valtaa. Olisi varmasti kova isku, että hankkisinkin oman kämpän (mahdollisesti jopa hienomma kuin hänen).

Parempia syitä on se, että kun joutuisin kuitenkin maksamaan vuokraa, lyhentäisin mielellään omaa ja kartottaisin sillä omaisuutta.

Ja ehkä tärkein syy: minulla ei ole koskaan ollut turvallista kotia, josta joku ei vain yhtenä päivänä tulisi ajamaan minua pois (mies tietää tämän ja siksi varmaan uhkaileekin aina sillä). Lapsuudenkoti ei ollut turvallinen, vaikka olin kiltti ja kunnollinen helppo lapsi ja nuori, aina sanottiin että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Äitini heitti minut pihalle 17-vuotiaana, heti kun valmistuin ylioppilaaksi. Hän kun oli lähtenyt nuorempana kotoaan. Minkäänlaista apua tai tukea ei ole ikinä herunut, eikä todellakaan mitään "kotiin olet aina tervetullut", vaikka olisi miten paha paikka elämässä hyvänsä. Mikä on sinänsä hullua, että satun vielä omistamaan osan lapsuudenkodista! Mutta siis tässä vaiheessa elämää kun olen tehnyt töitä kuin hullu, opiskellut töiden ohella, tehnyt useampaa työtä samaan aikaan jne kokisin, että oma koti olisi minulle se ykkösasia.

Miksi uusi suhde? Siksi, että en yksinäisyyttäni lankeaisi narsistinhuuverointiin ja rakkauspommitukseen. Plus siksi, että haluaisin oikeasti kokea aitoa rakkautta, molemminpuoleista kunnioitusta jne -se olisi varmasti parantavin asia tähän kohtaan jonka voisin kokea. Itseni kehittämistä, itseni rakastamista, yksinoloa ja yksinäisyyttä olen jo tässä suhteessa treenannut mestaruustasolle.

Tuo koirakysymys on hankala. Narsisti ei ole tyhmä, haistaisi kyllä "petoksen". Ehkä sopiva kohta voisi olla joku isompi eläinlääkärilasku, että sanoisin voivani maksaa sen jos myy osuutensa koirasta minulle kun ei suostuisi mitään tällaisia maksamaan tms

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   21.12.25 10:36:48

Nyt ihan ekana järki päähän.

Ei missään tapauksessa uutta kumppani nyt! Hei haloo, nyt eka asia on varmistaa sun oma turvallisuus ja että saat uuden elämän alkuun irti siitä miehestä.

Netissä on hyviä materiaaleja tästä, eli erotilanteessa joudut varautumaan ihan kaikkeen, myös väkivaltaan vaikkei sitä tähän mennessä olisi tapahtunut.

Suojaa rahat, kaikki tärkeät paperisi (passi, todistukset jne), arvokkain omaisuutesi, lemmikit.

Etsi vuokra-asunto tai sovi kaverille muutosta hänen luokseen.

Varaudu siihen että lähtösi jälkeen narsisti pistää palasiksi ihan kaiken omaisuutesi mihin vaan pääsee käsiksi. Eli yritä siirtää kerralla kaikki olennaiset tavarat pois miehen ulottuvilta.

Tilanteeseen kannattaa suhtautua yhtä suurella varovaisuudella kuin silloin, jos pakenisit hengenvaaraa. Älä aliarvioi turvallisuusriskejä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.25 10:38:50

Hoida nuppisi ensin kuntoon ja sitten vasta uuteen suhteeseen. Siitähän tulee hoitosuhde, jos meinaat että puolison pitää rakastaa sinut terveeksi.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   21.12.25 10:39:08

Suurella todennäköisyydellä se seuraava äkkihädässä hankittu kumppani on myös narsisti, koska aivokemiasi on nyt kunnolla opetettu hakemaan narsistista käytöstä. Parempi tukiverkko olisi ystävät ja perhe, kai sinulla jotain sosiaalisia kontakteja oli ennen miestä? Elvytä ne.

Mutta kunhan nyt muutat pois, se on ensimmäinen askel ja pääasia.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.12.25 10:39:47

Tollanen narskuhan kuvitttelee, että oot ikuisesti sen otteessa ja että et tuu koskaan lähtemään tekipä se mitä hyvänsä. Eli kannattaa tosissaan suunnitella niin vedenpitävä lähtö että sulla on tyyliin jo uusi perhe uudessa osoitteessa ja kaikki niin @!#$ hyvin että se säälittävä narsistinpaska tajuaa että sillä ei ole sulla yhtään mitään annettavaa. Noitten egohan perustuu täyteen valheeseen ja harhaan. Usko, hyviäkin miehiä on. Mä hankin kaikessa rauhassa sellaisen oikeesti aikuisen vanhemman miehen, joka osaa arvostaa mua. On saavuttanut elämässään jo kaikenlaista kun ikääkin on. Kun oma ex raivopäissään huusi, että minun pitäisi lähteä, hymyilin ja lähdin, enkä palannut aneluista ja lupailuista huolimatta. Olin siirtänyt vaivihkaa kamani nykyiseen osoitteeseen ja ihan valmis luopumaan narsistista. Ei ollut päivääkään ikävä exää ja ihmettelin vain joka päivä miten pitkään jaksoin katsoa sitä säälittävää luuseria. Narskulle tais olla aika musertava kokemus kun sainkin unelmaelämän ja hän ei ole kelvannut enää kellekään. Voi voi!

Lähettäjä: -+ 
Päivämäärä:   21.12.25 10:41:51

^edellinen kirjoittaa järkeä

Päivämäärä:   21.12.25 10:42:33

Olen tehnyt tätä henkistä työtä jo useamman vuoden, suhtaudun häneen kuin hankalaan kämppikseen. En odota uuden suhteen parantavan minua, olen jo parantunut mutta tiedostan että hyvä suhde tekisi minulle hyvää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.12.25 10:59:46

Vaikutat itsekin aika erikoiselta, häiriintyneeltä ja erittäin laskelmoivalta persoonalta, joten mietin kuitenkin kaksi kertaa omia arvojasi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.25 11:01:13

Luotettava ystävä avuksi. Kerää rahaa mutta ei omalle tilille vaan johonkin oikeasti piiloon. Samoin kaikki itsellesi tärkeät tavarat, narsisti paiskoo varmasti hajalle sen sun arvokkaimman esineen kun raivostuu lähdöstäsi. Pidä sopivasti puhelin käsillä ja mahdollisuus tallentaa uhkailua tms.

Lähde joksikin aikaa tarpeeksi kauas, vaikka toiselle puolelle maata. Narsisti päästää irti vasta kun sillä on uusi uhri tai on nöyryytetty oikeuden edessä. Samassa kaupungissa elämä ei olisi helppoa.

Siinä menee samalla välit sitten moniin muihinkin kun narsisti aloittaa mollauskampanjan, pitää vain olla vahva ja käsittää ettei voi vaikuttaa siihen mitä ihmiset ajattelee itsestä.

Numeron vaihtaminen ei auta, narsisti etsii kyllä jos haluaa. Ennemmin estot tai joku systeemi että kaiken häirinnän ja asiattomuuden saa tallennettua. Lähestymiskielto voi olla tarpeen. Ei kannata jäädä yksin tai yrittää pärjätä yksin, tarvitset ihmisiä ja tukiverkkoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 11:17:29

Ei sitä uutta hienoa rakastavaa parisuhdetta noin vain löydä, kun päättää etsiä. Suuri vaara on tyytyä ensimmäiseen, joka on edes sinne päin.

Jos sulla on vielä ystäviä, niin sovi jonkun kanssa, että viet koiran sinne etukäteen. Miehelle sanot, että sille tuli joku kohtaus, veit sen eläinlääkäriin ja se piti lopettaa.

Riippuu siitä, missä päin asut, mutta eri puolilla maata on myynnissä erittäin halpoja kerrostalokämppiä ja rivarinpätkiä. Osta sellainen ensi hätään ja vaihda parempaan, kun saat säästettyä lisää rahaa.

Lähettäjä: Diidaa 
Päivämäärä:   21.12.25 11:21:40

Kukas tässä onkaan narsisti? Jos on parisuhteessa pettäjän kanssa, voi lähteä tai sitten pettää kostoksi, niin loppuu se parisuhde sitten siihen "virheeseen". Talous voi olla tiukilla hetken, sitten on, oma mielenterveys ja vapaus ovat sen arvoisia. Lähde. Tai petä ja lähde.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.12.25 11:24:24

Aloittajana muuttaisin hetkeksi halpaan soluasuntoon (jossa sattuisi olemaan myös pari vahvaa miestä) ja katselisin omia kämppiä rauhassa.

Uusi suhde vasta ajan kanssa ja kun rakkaus tulee vastaan. kuten moni on jo sanonut, iso riski päätyä uuteen narsistiin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.12.25 11:25:40

Uusi kumppani löytyy ajallaan. Ei kannata etsimällä etsiä laastarisuhdetta.
Jos ukko hankala niin lähde koiran kanssa edulliseen vuokrakömppään. Ja et tietenkään usko tyypin lemmenloruihin jos yrittää jotain vaan aloitat oman elämän.
Vuokrakämppä turvallinen koti kun soppari sinun . Toki joskus niitäkin otetaan omaan käyttöön tai myydään ...Ostat sitten sen oman kodin sopiva löytyy ja tiedät missäpäin haluat asua.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.12.25 11:26:13

Erikoinen tilanne. Mielestäni tilanne on sinulle kuitenkin sillä tavalla hyvä, että olet jo tehnyt ajatustyön erosta sekä valmis siihen. Jos suhde on oikeasti huono ja jopa vaarallinen, niin pian pitäisi vaan tehdä se päätös että eroat ja häivyt. Alkuun vaikka läheisen sohvalle nukkumaan. Ei mies saa sinua houkuteltua takaisin jos muistat nyt kaikki nämä ajatuksesi. Uuden miehen etsinnästä minulla on mielipide siitä, että joo voit etsiä jonkun joka haluaa vaikka vain selsisuhteen. Mutta tuolla taustalla et tule saamaan nyt mitään kestävää eikä kannata toista ihmistä satuttaakkaan omalla toiminnalla. Nyt siis eroa ja aloita uusi elämä. Jatkossa toisaalta uusien suhteiden kanssa täytyy vain ottaa riski, mutta jos huomaa toisessa "vaarallisia" asioita, ne kannattaa heti ottaa puheeksi tai kirjata ylös vaikka omaan päiväkirjaan. Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta toisen oikeasti huono kohtelu ei ole ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.12.25 11:44:46

"Olisi varmasti kova isku, että hankkisinkin oman kämpän (mahdollisesti jopa hienomma kuin hänen)."

Ei, ei ja ei. Koska sinä ET KERRO sille miehelle uutta osoitettasi ettei se tule sinne häiriköimään. Ja siksi myös vuokralle, pääset helpommin asuntoa vaihtamaan jos se jotenkin saakin kaivettua sen osoitteen ja alkaa olla häiriöksi. Ostat sen oman asunnon sitten kun pöly on laskeutunut ja kun ehdit ihan rauhassa katselemaan niitä sopivia vaihtoehtoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.