Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokaa ei tee mieli juhlapäivinä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.25 23:00:05

Mulla on sellainen juttu että jos on jotain tavallisesta poikkeavaa tai stressiä (myös positiivista stressiä), ruokahaluni katoaa tyysti.

Tuossa viime talvena mulla sairasti ja lopulta kuoli lemmikki, en koko sinä aikana saanut alas oikein mitään. No tää ehkä on normaalia. Mutta kun sama käy jos on sitä positiivistakin stressiä.

Jouluna meillä on oikein mukavaa. Aamulla käydään mummulassa, päivällä haudoilla ja illalla lahjojen jako ja päivällinen. Jollain lailla stressaan kai tuota aikataulua, ruoan valmistelua ja vieraita niin että tiedän jo nyt että tuskin saan kuin näykittyä ruokaa. Ei vain ole pienintäkään ruokahalua. Joka vuosi sama juttu.

Sitten 25. päivä kun ei enää ole mitään menoa minnekään vaan saa vain olla, no sittenpä alkaa ruokakin maistumaan. Kerran järkkäsin isot juhlat, muistan että silloin oli sama, en saanut palaakaan alas kurkusta.

Onko tää sitä mitä sanotaan stressivatsaksi? Olen ajatellut että stressivatsa on sitä jos jännittää jotain, vaikka puhetta tai hammaslääkäriä. Mä en mitään jännitä. Mutta kaikki touhuaminen vain kadottaa nälän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.