Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Noin 6-vuotiaiden mutsit, pidätkö ei-toivottavan

Lähettäjä: Kiia 
Päivämäärä:   20.12.25 21:14:44

a lahjana ko. lapselle yksittäistä Villeroy & Boch -joululautasta? Leipä- ja ruokalautasen väliltä on koko. Tarkoitan sitä, että onko ihan irrallista ostaa sarjasta (tätä on joulusarja ko. merkiltä) yks lautanen? En mä pienelle lapselle tietenkään kerralla koko astiastoa osta enkä joka ikistä kermanekkaa mitä tohon kuuluu. Kyse on ihanasta ihanasta kuosista ja kestävästä lahjasta.

Kyse on siitä, että sekä vanhemmat, että minä arvostetaan pitkää käyttöikää, joka astioilla lahjana on. Lapsi puolestaan on jouluttaja.

Ostin tänään jo sen Arabia 80 v. - joululautasen (MUUMI), mutta tää olis ehkä mieleisempi

https://www.stockmann.com/villeroy-boch-toy-s-delight--lautanen-24-cm/1170692880-1.html

Sano ihan miettimättä, mitä ajattelet jos kuus vee saa tämmöisen.

(Tässä ei nyt kysytty, kannattaako posliinia ostaa kuusveelle. Itse tunnen läheisen kummilapseni hyvin ja hän on jo vuosia syönyt ja juonut keraamisista astioista.)

Re: Noin 6-vuotiaiden mutsit, pidätkö ei-toivottavan

Lähettäjä: Raps 
Päivämäärä:   20.12.25 21:16:34

Onpa hieno lautanen, varmasti olisi mieluisa lahja saajalleen. Eiköhän muiden lautasten joukkoon yksi joululautanenkin mahdu.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   20.12.25 21:19:04

Jos samalla lupautuu ostamaan lapselle jatkossakin joka joulu ja syntymäpäivä ko. sarjan osia, niin että aikuistuttuaan lapsella olisi ihana jouluastiasto, niin olisi aivan ihana lahja!

Jos taas saa vain yhden lautasen eikä jatkoa luvassa, niin olisi minun mielestä erittäin outo lahja.

Päivämäärä:   20.12.25 21:22:49

"Jos samalla lupautuu ostamaan lapselle jatkossakin joka joulu ja syntymäpäivä ko. sarjan osia, niin että aikuistuttuaan lapsella olisi ihana jouluastiasto, niin olisi aivan ihana lahja!

Jos taas saa vain yhden lautasen eikä jatkoa luvassa, niin olisi minun mielestä erittäin outo lahja."

En lupaudu. Joskus joo, mutta en hitossa tietenkään joka joulu ja synttäripäivä. Mitä ihmettä, ei olis pal ylläriä siinä ja kesälläkin synttärinä aina tulis joku jouluinen piirakkavuoka koululaiselle?:D

Ihanko oikeesti mä päättäisin lapsen puolesta, että sinä alat nyt keräämään kuule kuusivuotiaana minun sponssaamana tätä mielestäni somaa sarjaa JA te hilloatte täällä kolmen hengen pienessä kaksiossanne (joo, voi olla että muuttavat jossain kohtaa mutta ei näytä siltä) kahdesti vuodessa vakiona paisuva Joulu -posliinisarjaa?

Lähettäjä: Manu 
Päivämäärä:   20.12.25 21:23:09

Jos lapsi on jouluihminen ja luulet hänen ilahtuvan lautasesta, niin ehdottomasti!

Päivämäärä:   20.12.25 21:24:24

Kyllä, lapsi on todellinen jouluihminen, itse asiassa hän kuuntelee jokaisena vuoden iltana nukkumaanmennessään Joulupukki -laulun. :D Siis kyllä, myös kesällä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.12.25 21:31:03

Meen pojille, todellakin :D

Rikki varmasti ekana päivänä. Toivon meidän lapsille leos leikkimaa lahjakortteja, harrastuksiin tavaraa, leluja tai ihan perusvaatetta. Ei sinisenä, ei merkkiä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.12.25 21:31:35

Lautanen on tosi söpö. Mutta ehkä yksi lautanen on vähän yksinäinen. Ostaisin sen kaveriksi edes myös mukin ja jos samaa sarjaa saisi aterimia yksittäin, niin sellaisetkin. Se olisi jotenkin kokonaisempi setti.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.12.25 21:33:24

Saattaa käydä, että jäävät kaappiin pölyttymään.

Päivämäärä:   20.12.25 21:34:19

"Mutta ehkä yksi lautanen on vähän yksinäinen. Ostaisin sen kaveriksi edes myös mukin ja jos samaa sarjaa saisi aterimia yksittäin, niin sellaisetkin. Se olisi jotenkin kokonaisempi setti."

Hän saa tänä jouluna minulta myös lasten Kupilka -kuksan, niin en kahta juoma-astiaa anna samana päivänä.

Jouluaterimia (Hackmann ja lisäksi ulkomailta toisen vanhemman suvulta) hän sai vuosia sitten samana aattona kaksia erilaisia. Lasten aterimia. Eli uusille ei ole sijaa.

Lähettäjä: täti nimeltä satu 
Päivämäärä:   20.12.25 21:35:21

"Saattaa käydä, että jäävät kaappiin pölyttymään."

Syödäänkö teidän perheessä suoraan kattilasta, vai miten teillä päin?

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   20.12.25 21:37:57

Musta toi olisi kiva! Meillä lapset saaneet ristiäislahjaksi Pentikin, Villeroyn ja arabian lasten astioita. Kaikki eri sarjaa, mutta mitä sitten. Arkena käytössä joka päivä. Meillä muutenkin arkilautaset on muutamaa eri sarjaa, koska välillä niitä menee rikki. Parempaan kattaukseen on erikseen astiat, mutta lapsille usein laitetaan silloinkin nuo lasten lautaset, koska helpompi hallita paljonko lautaselle menee ruokaa. Varsinkin jos lapsi itse ottaa. Jos oma 5-v. jouluttajapoika tuon saisi, niin käyttäisi varmasti kesät talvet ja saisi käyttääkin.

Päivämäärä:   20.12.25 21:39:39

Mikä motiivi sinulla sitten on yhden yksittäisen lautasen ostoon, jos et halua kerätä lapselle koko sarjaa?

Miksi haluat ostaa 6-vuotiaalle YHDEN lautasen?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   20.12.25 21:40:16

Kyllähän muumimukeja ja -lautasia ja kulhojakin annetaan yksittäin, miksi ei siis kauniita teeman mukaisia lautasiakin. Onpahan tosiaan sitten omilleen muuttaessa muutama kapine valmiina :D

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   20.12.25 21:42:16

Mä sain lapsena Disney joululautasia/astiastoa. En niitä noteerannut silloin oikeastaan. Menivät suoraan vaatekaapin ylähyllylle odottelemaan aikuisuutta ja omilleen muuttoa. Sain myös valitsemaani arkiastiastoa.
Ei haitannut yhtään ettei ole yllätystä eikä se ettei niille ollut vuosiin käyttöä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.12.25 21:45:06

Yksittäisellä lautasella ei tee mitään.

Meidän kaikille lapsille on kerätty tuo jouluastiasarja, ja sitten vielä toki Arabian astiasarja.
Joka joulu ja syntyäri yksi osa.
Yksi kummi keräsi joulusarjan, toinen kummi arabiat, ja me vanhemmat kerättiin hopeat...
Sitten aina ostettiin/ostetaan tietenkin joku lapsen toivelahja.
Näin toimittiin myös mun ja mieheni lapsuudessa.

Ainakin meidän ja ystävien sekä sukulaisten ovat pienistä asti ymmärtäneen homman jujun.
Pojan vaimo oli aivan haltioissaan, kun näki pojan astiat. Ja nyt toki kerätään juttuja heidän lapsilleen.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä, että opiskelemaan lähtevä nuori joutuu aloittamaan itsellisen elämänsä Ikea- tai kirppiskipoilla.
Ja näille ei sitten ole edes säästetty kunnon pesämunaa aikuistumista ajatellen.

T: Melkein hukkasin isotädiltä vuonna 80 rippilahjaksi saamani Nokian Gummitehtaan osakkeet.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   20.12.25 21:45:33

Minusta tuo on kamala design mutta sinä varmasti tunnet kummilapsesi ja osaat arvioida, millaisesta tyylistä hän tykkää.

Sen sijaan yksittäinen lautanen ei minusta ole mitenkään outo lahja. Itse olen antanut posliini lautasen ja mukin kaikille sisarusten lapsille (on ihanaa käsin maalattua ja tosi nättiä kuosia), nuorin taisi olla 15kk kun sen sai. Kaikki on tykänneet.

Ja tuollainen on helppo kierrättää eteenpäin jos lapsi jostain syystä ei tykkää.

Päivämäärä:   20.12.25 21:46:17

"Mikä motiivi sinulla sitten on yhden yksittäisen lautasen ostoon, jos et halua kerätä lapselle koko sarjaa?

Miksi haluat ostaa 6-vuotiaalle YHDEN lautasen?"

Kirjoitin jo aloitukseni alussa syyt. Kertauksena sulle: Kyse on ihanasta ihanasta kuosista ja kestävästä lahjasta.

Kyse on siitä, että sekä vanhemmat, että minä arvostetaan pitkää käyttöikää, joka astioilla lahjana on. Lapsi puolestaan on jouluttaja.

Joulunrakastajalle laadukas jouluinen upea kuosi käyttöesineessä, jota sinänsä VOI käyttää vuoden ympäri JOS haluaa, mutta en nyt usko että pitävät. Nimenomaa lapsen oma, että hän vie sen sitten vajaan 15 v päästä mennessäään omaan kotiin. Jos on ehjä vielä.

Jos nyt vanhemmat sanoo että voitais alkaa kerätä lapselle omaa jouluastiastoa, niin mikä ettei siinä tapauksessa. Kuusvee ei itse osaa tällaisia asioita vielä päättää, eikä kuulukaan tietenkään osata.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.12.25 21:48:07

Minun 5-v jouluttajapoika ainakin ilahtuisi :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.12.25 21:49:06

Kyllä 6vuotias haluaa mieluummin lelun, pelin, askartelutarvikkeita tms. Astioista ilantuu vanhemmat. Lapsi ei ymmärrä mikä on v& b tai joku muu merkki.

Päivämäärä:   20.12.25 21:50:25

Lähettäjä... 

Päivämäärä20.12.25 21:49:06

Kyllä 6vuotias haluaa mieluummin lelun, pelin, askartelutarvikkeita tms. Astioista ilantuu vanhemmat. Lapsi ei ymmärrä mikä on v& b tai joku muu merkki.

Normaali lapsi, jonka kanssa asiasta on keskusteltu, ymmärtää kyllä.

Lähettäjä: ritakaana 
Päivämäärä:   20.12.25 21:52:28

"Meidän kaikille lapsille on kerätty tuo jouluastiasarja, ja sitten vielä toki Arabian astiasarja.
Joka joulu ja syntyäri yksi osa.
Yksi kummi keräsi joulusarjan, toinen kummi arabiat, ja me vanhemmat kerättiin hopeat...
Sitten aina ostettiin/ostetaan tietenkin joku lapsen toivelahja.
Näin toimittiin myös mun ja mieheni lapsuudessa.

Ainakin meidän ja ystävien sekä sukulaisten ovat pienistä asti ymmärtäneen homman jujun.
Pojan vaimo oli aivan haltioissaan, kun näki pojan astiat. Ja nyt toki kerätään juttuja heidän lapsilleen.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä, että opiskelemaan lähtevä nuori joutuu aloittamaan itsellisen elämänsä Ikea- tai kirppiskipoilla.
Ja näille ei sitten ole edes säästetty kunnon pesämunaa aikuistumista ajatellen."

No nyt oli ylimielistä leuhkaa ymmärtämättömyyttä tulvillaan "raikas talvisää"... Ei kaikilla ihmisillä ole rahaa ostella jotain jouluastiastoja lapselle. Vielä vähemmän säästellä KunNon Munaa LapsElle.

Kerro että sijoitit lapsilisät eli yhteiskunnan jakaman sosiaaliturvan, kertomatta että teit sen.

Kerro että olet kokoomuksen ikikannattaja, kertomatta että olet.

Päivämäärä:   20.12.25 21:53:18

Olen ehkä vähän outo kun en ymmärrä tuota yksittäistä lautasta tai mukia. Lapsi aikuistuttuaan tarjoilee jouluruokaa muille "normilautasilta" ja kattaa itselleen sen joululautasen?

Minullakin on aivan ihana joululautasen, mutta en käytä sitä koskaan koska se tosiaan on ainoa astia, joka minulla sitä sarjaa on (sain lapsena lahjaksi). On kuitenkin niin nätti etten raaski hävittääkään.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   20.12.25 21:54:55

Muumimukeja/lautasia sain myös ihan pienenä.

Osta kuusi lautanen jos tuntuu kivalta. Itse en ostaisi yksittäistä lautasta, mutta tunnet lahjan saajan paremmin.

Päivämäärä:   20.12.25 21:54:58

"Lapsi ei ymmärrä mikä on v& b tai joku muu merkki."

Joku aikuinen tässä ketjussa ei nyt ymmärrä, ettei ole kyse V & B -merkistä itsessään. Vaan laadukkaasta astiasta, jolla on se ihana kuosi, josta jo vissiin sanoinkin. Ts. en ostaisi hälle Prismasta House -merkin joululautasta, mutta merkiksi riittää ihan Stockalta löytyvät astiat, jos nyt auttaa ymmärtämään mitä tarkoitin.

Päivämäärä:   20.12.25 21:57:02

"Olen ehkä vähän outo kun en ymmärrä tuota yksittäistä lautasta tai mukia. Lapsi aikuistuttuaan tarjoilee jouluruokaa muille "normilautasilta" ja kattaa itselleen sen joululautasen?"

Joo ei se haittaa ettei ymmärrä, en itsekään usein ymmärrä tällä foorumilla kirjoitettua. Mut hei, ei tää oo ruokalautanen ainakaan aikuiselle.:D aikamoinen laihdutuslautanen oliskin. Se koko

Päivämäärä:   20.12.25 21:58:02

Mielikuva aikuisesta kummilapsestani syömässä pieneltä laihdutuslautaselta jouluruokaa köökissä.......

Päivämäärä:   20.12.25 21:58:40

Nyt on sylkeä läppärin näytöllä. Ja se on Erakkoravun syytä

Päivämäärä:   20.12.25 22:04:54

Itsellä ei ole edes lapsia, mutta en tykkäisi yksittäisistä astioista. Yksittäiset astiat olen kotoakin heittänyt kierrätyskeskukseen. Inhoan kaapeissa eri pari kuppeja, lautasia tms. Kun kaikki on samaa, niin menevät nätimmin myös kaappiin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.12.25 22:13:51

Just tuolla toisessa ketjussa dumattiin astialahjat 22-vuotiaalle, että tuskin tämäkään on poikkeus.

Päivämäärä:   20.12.25 22:16:44

22 v ei sais saada astioita lahjaksi? Hautaanko niitä pitää sit vasta nakata?

Lähettäjä: Jazz 
Päivämäärä:   20.12.25 22:16:59

Itse en tykkää joulubrändätyistä käyttöesineistä ja kaapissa muutenkin aivan liikaa joka paikasta tulleita erilaisia muutaman lautasen settejä, että ei olisi kovin toivottu lahja. Toisaalta menis samaan konkurssiin taas yksi random-lautanen kai.

Lähettäjä: Gitta 
Päivämäärä:   20.12.25 22:25:23

Toi, ja ylipäätään nää ”astiastot”, ”lasistot” joku pentik, arabia, marimekko… ne on just alemman keskiluokan tyyliä ja unelmia.
Oikeat astiastot peritään, ei osteta.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.12.25 22:37:08

Aika usein lapsilla on jokin oma mielilautanen, joka katetaan pöytään aina kuin mahdollista. Mullakin oli. Se oli syvä lautanen ja se oli jopa juhlakattauksissa paikallani, jos muilla oli pienet keittokulhot alkukeitolle :)

Päivämäärä:   20.12.25 22:38:25

En tiedä onko positiivinen asia, että sain sinut sylkemään, mutta kysyit mielipiteitä noin 6-vuotiaiden mutseilta ja tämä oli minun.

Päivämäärä:   20.12.25 22:41:50

"En tiedä onko positiivinen asia, että sain sinut sylkemään, "

On se. Spontaani märkää suusta pärskäyttävä nauru on ihan terveellinen asia, Kuivasin jo pisarat sormella

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.12.25 22:43:34

Erakkorapu: uskomatonta, että lapsesi on jo noin iso :O

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.12.25 23:39:51

Minusta ihan hyvä. Ei se lapsi sitä ajattele, että onpa kamalaa kun ei ole muita samaa sarjaa. Itselläni on edelleen tallessa lapsena käyttämäni syvä lautanen, jonka pohjassa on pupuja. Ainoa sarjassaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.