|
Lähettäjä: Joulu
Päivämäärä: 20.12.25 10:12:11
Meillä on miehen kanssa useasti riitaa rahasta.
Minusta tuntuu, että maksan taloudessamme enemmän ja tarviiko edes sanoa että mulla on pienempi palkka.
Jaettiin alussa kaikki puoleksi, sillä halusin ja olen aiemmassa parisuhteessa tullut taloudellisesti hyväksi käytetyksi. Tämä toimikin siihen saakka hyvin kun elimme kahdestaan mutta nyt kun on lapsia mun rahat ei yksinkertaisesti enää riitä!
Minulle jää kuussa verojen jälkeen 2000-2100€ ja maksan siitä 600€ lainaa, 500€ hevosen kuluja, omat bensat 300€ ja nyt ruokakauppaan menee 500-600€. Tähän päälle vakuutusmaksut, auton verot jne jne ja kuten näette olen joka kuu lähes nollassa tai miinuksella. Säästöt on huvenneet ihan perus elämiseen!
Miehelle tulee rahaa käteen 3000-4000€ kuukaudesta riippuen, auto on firman nimissä ja kaikki kulut menee sieltä. Hän lyhentää saman 600€ lainaa ja omaa autoaan 500€. Muut rahat käyttää miten huvittaa, jos käyttää. Rahaa jää niin paljon että on ollut kuukausia ettei maksa itselleen edes palkkaa.
Joskus suostuu käydä kaupassa, muttei ymmärrä että perheemme ei tee kahdella jugurttipurkilla ja pikkupussilla leipää yhtään mitään. Lapset syö ne jo aamupalalla!
Nyt käytiin joululahjaostoksilla ja ostin ainoastaan lapsille lahjoja ja uudet jouluvalot kuuseen alennuksesta.
Mies osti lahjoja + omille kummilapsilleen 4kpl, lisäksi itselleen boxereita 40€, harrastukseen puukkoja 50€, autoonsa adapterin 20€.
Minun ostokset oli 160€ ja mieheni 360€. Kauhea napina miten ostokset ei menneet tasan! Mä sit sanoin, että hei haloo sinullahan oli OMIA ostoksia yli puolet ja jos tarkkoja ollaan mä maksoin 160€ meidän lasten lahjoista ja sinun osuus niistä oli 80€!!! Mies ei osallistu minun kunmilasten lahjoihin, ja itseltäni puuttuivat vielä ne!
Alkoi hirveä mielistely ja että äläs nyt. Istui vänkörillä kun ei jaksanut ajaa ja yritti siinä sitten lääppiä ja leperrellä. Hän halusi vielä grillin kautta syömään ja aiemmin kun lähettiin kaupasta sanoi että mulle jäi sit ruokalasku kun hän tuhlasi enemmän.
Kaivoin sitten luukulla pankkikorttiani niin väkisin lykkäsi nipustaan 50€ setelin että maksa tuolla ja se ilme kun myyjä odotti maksanko kortilla vai käteisellä....
En tiedä. Taitaa olla aika laittaa lusikat jakoon kun tulee väkisin tunne että TAAS olen taloudellisesti hyväksikäytetyn roolissa. Mitä mieltä olette?
|