Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minusta tuntuu, että tämä on viimeinen jouluni.

Lähettäjä: Rauhallinen 
Päivämäärä:   19.12.25 21:27:04

Olen taas mokannut. Ei ole maailmaa kaatava asia, mutten vaan jaksaisi aina toistaa samoja virheitä ja kun yritän muuttaa käytöstäni tulee joku muuttuja ja olen taas pilannut kaiken.
Sanoin pahasti ystävälle. Hän oli toiminut minun ja parin muun selän takana varmasti hyvää tarkoittaen mutta kuitenkin sekoittaen asiat. Kuten aina, tapani mukaan räjähdin ja kiukuttelin itsekseni. Viestillä ilmaisin ettei asiaa voi hoitaa näin ja että korjataan mahdollisimman pian.
Tiedän, että minun on helpointa kiukuspäissäni hoitaa asiat viesteillä, koska pystyn lukemaan viestit ja vastaukseni useampaan kertaan ennen lähettämistä ja näin ei tule sanottua pahasti (näin myös muistan ja pystyn jälkeenpäin tarkistamaan mitä on puhuttu).
Nyt kuitenkin jostain muusta asiasta puhuin tähän projektiin kuuluvan henkilön kanssa ja hän otti asian puheeksi. Kerroin, että haluan hoitaa asian viesteillä jos on nyt heti jotain hoidettava, mutta tämä henkilö lisäsi "järjestelijän" puheluun. Pystyin olemaan asiallinen kunnes toinen alkoi tyytyväisenä naureskella miten hän toimi näin ja nyt kaikkia ärsyttää. Siinä vaiheessa sanoin pahasti.
Myöhemmin hän laittoi ryhmään viestin missä kertoi ettei häntä kohdella näin ja miten on nyt loukkaantunut. Pyysin anteeksi ja otin (tottakai!) syyt niskoilleni, minähän siinä väärin olin toiminut.

Kuitenkin nyt on sellainen olo, että tässä on ihan riittävästi. Pisara meressä. Se viimeinen. Vastaavanlaiset tilanteet on toistunut aiemminkin ja huomaan etten mielelläni ole ihmisten kanssa tekemisissä oman käytökseni takia. Nepsy- ja mt diagnooseja löytyy, ne ei kuitenkaan saa olla syy huonolle käytökselle.
Fyysisiä ongelmia on myös, viime kuussa sain ortopediltä tuomion että molemmat nilkat tarvitsisi ISON leikkauksen joissa molemmissa on yli puolen vuoden toipumisaika. Useampia leikkauksia jo takana, ensimmäinen kun olin 14 ja viimeisin nyt tänä syksynä. Osa tapaturmien takia ja osa synnynnäisten vikojen takia.
Selvää on varmasti, etten ole työelämässä paljoa ollut joten teidän veronmaksajien pussista on mennyt kaikki terveydenhuoltokuluni ja elättämiseni.

Läheisiä ihmisiä on äiti ja veli, heidän takia olen täällä vielä. Koirani kuoli syksyllä.
On ollut paljon ahdistusta ja epätoivoa. Olen ajatellut että joulun vielä jaksan ja sitten lähden. Nyt on rauhallinen olo, jotenkin helpottunut.
Joulu vielä ja sitten järjestän asiat ennen lähtöä. En ole enää kenenkään murheena, en ole tuhlaamassa yhteiskunnan varoja ja happea, en ole pilaamassa kaikkea. Ikää on jo melkein 40.

Tulipa pitkä ja turha selostus. Nyt jään odottamaan haukkumista ja negatiivisia kommentteja, kannustusta joulun jälkeiseen.

Re: Minusta tuntuu, että tämä on viimeinen jouluni.

Lähettäjä: Hoho 
Päivämäärä:   19.12.25 21:36:46

Vai niin, että koirakin kuoli.
Onkoos kissi vielä hengissä?

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   19.12.25 21:37:29

Anteeks etten jaksanut lukea kovin tarkkaan. Mut tuo koiran kuolema... mä pysyttelen täällä kissan takia.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   19.12.25 21:38:55

Hoho, vedä itteäs avokämmenellä.

Lähettäjä: Raita 
Päivämäärä:   19.12.25 21:49:33

Voi muru, kaikki me mokataan. Verorahoista on kaikki täällä Suomessa saaneet nauttia.

Sinulla voisi olla vielä pitkä elämä edessä. Se voisi tuoda paljon iloa ja hyviä kokemuksia. Anna elämälle mahdollisuus.

Et toiminut väärin. Kerroit oman toiveesi toimintavoista, vastapuoli ei sitä huomioinut.

Hae apua itsellesi. Olet arvokas. Esim. Keskusteluapua ympäri vuorokauden ja myös nimettömänä tarjoaa MIELI ry:n Kriisipuhelin , puh. 09 2525 0111

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.25 21:57:41

Joskus tämä vaan on tällaista. Älä käsitä väärin, en tarkoita vähätellä, mutta nuo sanomiset yms draaman tapaiset eivät vaikuta näin sivusta katsoen kovin vakavilta. Kukaan ei ole kuollut tai kenenkään elämä ei ole pilalla vaikka sanat välillä lentäisi.

Kaikilla menee välillä hermot, usko pois. Nyt sinulla on raskasta tuon terveydenkin kanssa. Stressaantuneena ei jaksa senkään vertaa konflikteja kuin normaalissa tilanteessa. Koiran menetyskin on oikeasti iso juttu.

Mitä jos antaisit kuitenkin itsellesi aikaa toipua. Äläkä niitä kustannuksia mieti. Kyllä täällä hyyssätään ja rahaa jaetaan rikkaillekin. Niille sitä vasta jaetaankin. Sinulla on täysi oikeus olla olemassa. Itse ei aina näe omaa arvoa muille. Mutta osaat varmaan nimetä tuttavistasi tärkeitä ihmisiä vaikka heidän rahallinen arvo ei olisi suuri. Parhaita asioita ei mitata rahassa.

Virtuaali halit sinulle!

Päivämäärä:   19.12.25 22:11:18

Ymmärrän kokemuksesi ja tiedän myös miltä tuo syvä rauha tuntuu, kun on päättänyt lähteä.

Hassua kyllä, minun elämäni muuttui paremmaksi, kun annoin itselleni luvan lähteä. Aina kun uusi viikko alkaa, kysyn itseltäni, että jaksanko vielä tämän yhden ainoan viikon. Ja tähän asti vastaus on aina ollut kyllä, jo vuosien ajan. Päivä kerrallaan, viikko kerrallaan.

Jaksa sinäkin vielä tämä joulu. Kysy sen jälkeen itseltäsi uudestaan, että vieläkö jaksan tämän viikon, tämän kuukauden. Toivon että jaksat.

Voisitko puhua äitisi ja veljesi kanssa näistä tunteista?

Päivämäärä:   19.12.25 22:15:29

Kaikki mokaavat. Minulla oli nuorempana sellaista, että jos mokasin jotenkin, käyttäydyin ei-toivotulla tavalla, häpesin sitä niin, että olisin toivonut, että kuolen. Ja nämä asiat saattoivat tulla uudestaan mieleen pitkänkin ajan kuluttua vaikka kadulla kävellessä ja silloin taas häpesin niin, että olisi tehnyt mieli heittäytyä ratikan alle. Minullakin on asperger-piirteitä, ja tämä valtaviin mittasuhteisiin kasvava häpeä on ehkä meille tyypillistä.

Ajattele, jos joku sinulle läheinen ihminen kertoisi sinulle samaa, että hän kokee, että hänen pitäisi kuolla mokailunsa takia. Et varmasti olisi samaa mieltä. Miksi sinun mokailusi sitten olisi täysin anteeksiantamatonta?

Äläkä yhtään ajattele, että olisit täällä vain kuluttamassa yhteiskunnan varoja. Minä en ainakaan halua meille sellaista yhteiskuntaa, jossa ihmisen arvo mitataan rahassa. Ja siksi täällä veroja maksetaan, että kaikista voitaisiin huolehtia. Sinulla on ihan yhtä suuri oikeus olla täällä kuin kaikilla muillakin.

Päivämäärä:   19.12.25 22:18:51

Jos ei jqksa elää itsensä takia voi vaikka olla ystävällinen yksinäiselle viersslle ihmiselle tai toimia vapaaehtoisena löytöeläinten kanssa tai kerätä roskia rannalta tai vaan hengata ja katsella telkkaria vaikka ei jaksaisi.

Elämää ei kannata heittää hukkaan
Voimia

Lähettäjä: Hope 
Päivämäärä:   19.12.25 22:36:16

Hei, sinä et ole taakka, murhe tai tuhlaa mitään. Olet arvokas ihminen, vaikka et nyt itse tunne niin ja elät vaikeita aikoja. Minä hartaasti toivon, että sinä et vietä viimeistä joulua, toivon että jaksaisit taistella synkkyyden läpi ja saisit elää vielä monta tätä hetkeä paljon, paljon parempaa joulua. Ymmärrän ettei nyt näy valoa tunnelin päässä, etkä ehkä usko minua vaikka kuinka kerron että sitä siellä on. Mutta on sitä (ja ne ei ole junan valot, usko pois). Päivä kerrallaan, hetki kerrallaan, kaikki muuttuu vielä parempaan. Minä toivon, että sinä jaksat vielä taistella jotta näet sen vielä myös itse. Sinä et pilaa kaikkea tai ole muutenkaan mitään kuvailemaasi negatiivista, vaikka mielesi yrittää huijata sinua uskomaan niin. Halaus koettelemusten keskelle. Soitathan esim kriisipuhelimeen, jos tuntuu ettei enää omat voimat riitä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.12.25 22:45:13

koira ja vanhempasi tulivat sivulauseessa ilmentäen se siitä eli ei ne sinua paina.
suosittelen työterveyden kautta pari psykka kertaa jos pääsisit jäljille mistä kiukku oikeasti tulee.

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   19.12.25 23:41:58

Rauhallinen."Joulu vielä ja sitten järjestän asiat ennen lähtöä. En ole enää kenenkään murheena, en ole tuhlaamassa yhteiskunnan varoja ja happea, en ole pilaamassa kaikkea. Ikää on jo melkein 40."
Olet vielä nuori ja elämää edessä.Arvosta tulevaisuutta, ties mitä se tuo.Olen jo vanha mut silti koen eläämää arvokkaaksi ja ioitsen joulusta ja sen jälkeisestä elämästä. Munkin lapseni meinasi lopettaa elämänsä ja nyt on 3 lapsen isa ja rakentanut omakotitotalon heille.

j

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.