Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuntuu pahalta yksinäisten puolesta

Lähettäjä: Hyasintti 
Päivämäärä:   18.12.25 21:47:15

Olen tosi pahoillani teidän puolesta, jotka joudutte viettämään joulunne yksin, vaikka ette haluaisi. Lähetän teille lämpimän halauksen ja toivon puolestanne, että seuraavana jouluna ette olisi enää yksin.<3

Liian moni ihminen joutuu olemaan yksin jouluna, joka on yhdessäolon juhla. Itselläni on yksi läheinen, joka on yksin ainakin aika ison osan joulua. Kutsuin hänet kyllä meille, mutta välimatka on tosi pitkä, joten ymmärrän, ettei parin päivän takia viitsi tulla. Lähetin lahjan, josta varmasti ilahtuu, ja soitan aattona.

On hyvä muistaa, että kenelle tahansa meistä voi käydä niin, että onkin yhtäkkiä yksinäinen, myös jouluna. Eikö silloin olisikin mukavaa, jos joku muistaisi, vaikka edes viestin verran?

Re: Tuntuu pahalta yksinäisten puolesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.12.25 21:49:22

Naiset ei voi olla yksinäisiä.

Lähettäjä: Erakko 
Päivämäärä:   18.12.25 21:50:28

Nautin joulunvietosta kaikessa rauhassa eläinperheeni kanssa.

Päivämäärä:   18.12.25 21:51:31

Ai kissalauman?

Päivämäärä:   18.12.25 21:52:32

Viiva: miten niin ei?

Erakko: no tämähän koskikin niitä, jotka ovat yksin, vaikka eivät haluaisi. Ei siis koske sinua.

Lähettäjä: Erakko 
Päivämäärä:   18.12.25 21:52:44

Kyllä :).

Päivämäärä:   18.12.25 21:57:36

XD

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.12.25 22:01:02

Just exä kutsui mut viettää joulua luokseen, kun on yksin. Tekee ryoat. Ei sitten seura kelvannut kun seukattiin. Arvatkaas menenkö.

Mutta sympatiat teille kivoille yksinäisille. Itse tykkään olla yksin, jo yli 40 vuotta. Ennen kävin tallilla nauttimassa rauhasta, joululahjaksi muille tein iltatallia. Voi niitä aikoja...

Päivämäärä:   18.12.25 22:04:41

A: No mutta tuohan on ihana ele, että tarjouduit tekemään iltatallin!

Lähettäjä: Varpusia jouluna 
Päivämäärä:   18.12.25 22:07:33

Niin. Näin jouluna kaikkien sydäntä särkee yksinäiset reppanat.
On keräyksiä ja joulupuita. Ja onhan nyt se hetki elämässä, että kaikkien pitää kokoontua yhteen ja tuntea syvää rauhaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Kuka muistaa yksinäistä pääsiäisenä ja vappuna? No ei kukaan.

Aloittaja voi matkustaa itse sen ylsinäisen reppanan luo kassit täynnä joulun iloa ja tunnelmaa, jos riipii liikaa.
Muista kuitenkin kysyä ennen, haluaako se yksinäinen varpunen suurta hyväntekijää paikalle: kaikilla ei ole varaa levittää punaista mattoa ja selkä ei kestä kumarassa kiittämistä laupeuden työstä.

Lähettäjä: nuiva 
Päivämäärä:   18.12.25 22:07:34

Valitettava fakta on vaan se että tosi moni näistä yksinäisistä on yksinäisiä ihan syystä. Ja sinäkin jos ottaisit jonkun näistä yksinäisistä luoksesi jouluksi niin luultavasti alle puolen tunnin sinullekin selviäisi, miksi.

Päivämäärä:   18.12.25 22:11:29

"Yksinäiset" naiset on .:n kaltaisia miesvihaajafeministejä.

Päivämäärä:   18.12.25 22:12:04

Varpusia jouluna: oi että, kylläpäs sinä olet nokkela! Ihan tiedoksi, että kyllä: minä pidän tämän yksin asuvan/yksinäisen läheiseni kanssa yhteyttä ympäri vuoden. Vietämme aikaa yhdessä 1-2 kertaa vuodessa, pari päivää kerrallaan. Ja kyseessä ei ole mikään reppana, vaan henkilö, joka töiden vuoksi asuu paikkakunnalla, jossa ei tunne oikein ketään.

Minä en kai sanonut, että pitää ottaa ketään luokseen. Mutta jos sinulla on elämässäsi ihminen, joka viettää joulua yksin, niin ehkäpä voisit vaikka edes toivottaa hänelle hyvää joulua.

Hitto mikä paikka, kun tästäkin saatiin tehtyä negatiivinen asia.

Lähettäjä: Yksin(kö)? 
Päivämäärä:   18.12.25 23:56:59

No minun puolestani ei kannata olla pahoillaan. Olen onnellinen kun saan viettää joulua omassa rauhassani.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.25 00:11:19

"Olen tosi pahoillani teidän puolesta, jotka joudutte viettämään joulunne yksin, vaikka ette haluaisi. Lähetän teille lämpimän halauksen ja toivon puolestanne, että seuraavana jouluna ette olisi enää yksin.<3

Liian moni ihminen joutuu olemaan yksin jouluna, joka on yhdessäolon juhla. Itselläni on yksi läheinen, joka on yksin ainakin aika ison osan joulua.."

Saat sädekehän näin jouluna.

Lähettäjä: Eih :D 
Päivämäärä:   19.12.25 00:16:35

Lähetä sille yksinäiselle reppanalle linnunpönttö lahjaksi, jos et itse jaksa ajaa ja maksaa reissua!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.12.25 00:17:13

Olen ollut yksinäinen täysin yksin ollessani sekä yksinäinen muiden ihmisten ympäröimänä. Jälkimmäinen yksinäisyys oli paljon pahempi tunne kuin ensimmäinen.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.12.25 00:32:18

"yksinäinen muiden ihmisten ympäröimänä."

Tämä on pahinta.

Päivämäärä:   19.12.25 00:41:36

Onneksi saan jouluna rauhassa erakoitua elikoitten kanssa töiden jälkeen. Käydään lenkillä , sitten saunaan ja valikoituja mieluisia herkkuja. Joulupäivänä venytellään rauhassa sängyssä ja vasta iltavuoroon töihin. On mulla läheisiä , lapsia ja lastenlapsiakin ja sanonut lapsille että teette omannäköisen joulun tahollanne <3

Lähettäjä: talous 
Päivämäärä:   19.12.25 06:33:23

Puteli joka päivälle niin ei tarvii miettii yksinäisyyttä ja aika kuluu rattoisasti itsekseenkin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.12.25 07:00:12

Tulin vain katsomaan kuinka typerä keskustelu tämänkin alle tuli :D

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.12.25 07:04:11

Sitten itketään kun muusta kulttuureista tulevilla on perinteitä, juhlia, rutiineja, ja vaikka mitä, mutta itse ei VIITSITÄ pitää oman maan kulttuuriperinteistä kiinni. Ei ne tavat siirry, jos niiden eteen ei viitsitä nähdä yhtään vaivaa. Käsittämätöntä itsekkyyttä ja laiskuutta. Vähän surullista.

Lähettäjä: euleelia 
Päivämäärä:   19.12.25 08:19:08

Kulttuurit elää, ei ole pakko viettää joulua kuten on sata vuotta sitten vietetty.

Jokainen elää ja on kuten tykkää, miksi vänkytätte jotain pakkotraditioita, kun kukaan ei niitä halua?

Joulu voi olla iso juhla, mutta se voi olla myös päivä muiden joukossa. Get over it.

Lähettäjä: lassie 
Päivämäärä:   19.12.25 08:26:08

On tosiaan aivan eri asia viettää (tai olla viettämättä) joulua yksin omasta tahdosta tai yksinolosta nauttien, kuin olla yksin tahtomattaan ja kärsiä siitä.
Jälkimmäisten puolesta surettaa minuakin. Kaikki kun ei ihan oikeasti haluaisi olla yksin ja se voi sattua tosi kovasti sieluun :(

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.12.25 08:27:08

Silti joulu tehdään. Jos tapoja ei ylläpidetä, ne katoavat. Jokainen voi olla juuri niin välinpitämätön kun haluaa, mutta jos itsekkyys ja mukavuudenhalu ajaa kaikessa edelle niin voisi vähän pohtia niitä omia arvojaan, ja minkälaisia asioita kunnioittaa. Ja ne teot ja käytös syntyy siitä kunnioituksesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.