|
Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 16.12.25 19:05:26
Itse menin Kelan tuella työkokeiluun lähikauppaan. Ottivat mielellään kun ei tarvinnut palkkaa maksaa. Tein 3 kk harjoittelun ja osoitin olevani ahkera ja nopeasti hommat oppiva.
Sain sitten sieltä ensin pienillä tunneilla määräaikaisia sopimuksia ja pian vakituisen paikan lähes täysillä tunneilla.
Myös siivousfirmoissa olen ollut silloin kun ei muuta työtä ollut. Ei sitä tarvitse loppuikäänsä tehdä mutta työ kun työ, palkka on tarpeen ja saa jotain täytettä cv:hensä.
Tiedän ettei joka paikkakunnalla tällaistakaan mahdollisuuksia ole ja että hallitus on tehnyt kaikkensa työttömyyden lisäämiseksi kun soviteltu päivärahakin ilmeisesti nyt sössitty. Todella harmittavaa.
Jos ei mikään työpaikka avaudu, kannattaa kehittää osaamistaan vaikka opiskellen tai hakeutua vapaaehtoistyöhön, jotain mikä kehittää sinua, on askel eteenpäin. Älä päästä itseäsi kokonaan passivoitumaan.
Sitten kun tulee kiinnostava työpaikka on ehdottomasti paremmassa asemassa työhaastattelussa kun voi osoittaa olleensa aktiivinen eikä vain maanneensa kotona.
Kaikesta on lopulta hyötyä, opiskelit sitten vaikka kieliä, hankit jonkun tutkinnon tai pätevyyden, mieluiten tietysti sellaisia taitoja mitä toiveammateissasi arvostetaan/tarvitaan.
Tsemppiä!
|