Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Motivaatio työnhakuun mennyt täysin

Lähettäjä: Apua! 
Päivämäärä:   16.12.25 17:23:29

Työttömänä vakipaikasta ollut viime maaliskuusta asti, kesälle sain kesätöitä pariksi kuukaudeksi. Vielä viime kuussa jaksoin tykittää hakemuksia, mutta tuntuu ihan turhalta rustata edes minimijaarittelua ja lähettää CVtä - olen yli vuoden hakenut aktiivisesti töitä ja saldo varmaan 300 hakemusta, 5 haastattelua ja nolla paikkaa. Tuota suhteilla saatua kesätyötä lukuunottamatta.

99% kerroista ei kuulu mitää, 0,9% tulee "kiitos mutta ei kiitos"-viestiä ja tuon muutaman kerran kutsuttu haastatteluun. Mistä mä löydän motivaatiota kun tämän hetkisessä työmarkkinatilanteessa ihan turha edes yrittää :D

Mikäli jotain vastausta tulee se on aina luokkaa "kiitos mielenkiinnostasi, saimme tehtävään 203 hakemusta".. Kannattanee lotota enemmin kuin koettaa löytää töitä tällä hetkellä!

Re: Motivaatio työnhakuun mennyt täysin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.12.25 17:24:41

Mutta Kokoomushan sanoo, että sinun pitäisi vain mennä töihin. Mikset mene?

Lähettäjä: Naamavelli 
Päivämäärä:   16.12.25 17:27:45

Tuttu tunne. Itseä ärsyttää, että suurinosa vuokrafirmojen; lataa äpit että saat hakemusta menee mutta mitään ei kuulu perästä. Ei tunnu kelpaavan mihinkään tai töitä ei vain ole

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.12.25 17:28:40

Panosta niihin suhteisiin. Ei työttömällä ole juurikaan mahdollisuutta päästä yhtään mihinkään hakemalla. Työpaikanvaihtajiakin on runsaasti liikkeellä.

Päivämäärä:   16.12.25 17:44:29

..., ei ne suhteetkaan mitään auta kun kaikissa firmoissa on tällä hetkellä YT ja rekrykiellot päällä. Sama myös valtion ja kuntien paikoissa. Varmaan kolmasosa niistä suhteistakin on tällä hetkellä lomautettuna tai YT uhkaa omaa työtä.

Päivämäärä:   16.12.25 17:46:09

?, ainiin, olenpa kyllä ollut typerä kun en vaan kävele työpaikalle sisään, jämäkkä kädenpuristus ja ilmoita että tulisin nyt töihin :D Kun niinhän se toimii ja tekevälle löytyy aina töitä!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.12.25 17:55:49

Hassua, että toiset ne vaan saa niitä töitä... ja toiset vikisee hakemuksiensa kanssa kotona.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   16.12.25 18:00:31

LähettäjäNaamavelli

Päivämäärä16.12.25 17:27:45

Tuttu tunne. Itseä ärsyttää, että suurinosa vuokrafirmojen; lataa äpit että saat hakemusta menee mutta mitään ei kuulu perästä. Ei tunnu kelpaavan mihinkään tai töitä ei vain ole

Just oli Ylellä juttu Työmarkkinatorin työpaikkailmoituksista, joista jopa 78000-84000 on haamutyöpaikkoja. Eli vuokrafirmat pitävät nimiään esillä ja keräävät työntekijärekisteriä, mutta monia niiden ilmoittamista työpaikoista ei ole aikomustakaan käyttää. Samaa paikkaa voi myös pitää haussa useampi vuokrafirma, eli 6 työpaikkaa voi oikeasti ollakin vain yksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.25 18:01:03

"Hassua, että toiset ne vaan saa niitä töitä... ja toiset vikisee hakemuksiensa kanssa kotona."

No jokuhan se työpaikan aina saa. Ei se sitä tarkoita, että muut hakijat olisivat kelvottomia.

Päivämäärä:   16.12.25 18:04:05

Tietysti töihin voi vain mennä vaikka tien varteen risuja keräämään, palkanmaksu on sitten ihan toinen asia. Itse olen alanvaihtaja, lähihoitajan töitä en voi enää tehdä ja opiskelin taloushallintoa mutta en työllisty kun ei ole työkokemusta ja iso haitta on ikäni 58, en luultavasti työllisty enää koskaan ja sama olisi hakea sairauslomaa masennukseen kuin roikkua työttömänä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.12.25 19:01:07

Hain juuri erästä työpaikkaa, johon sopiva koulutus ja tausta minulla on. Kyseessä siis yksi ainoa paikka. Hakijoita oli kuulemna yli 300. Pääsin haastatteluun, en tullut valituksi. Tämä Uudellamaalla, ei edes PK-Seudulla. Vaatimukset olivat AMK-tason koulutus ja muutaman vuoden kokemus alalta.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.12.25 19:05:26

Itse menin Kelan tuella työkokeiluun lähikauppaan. Ottivat mielellään kun ei tarvinnut palkkaa maksaa. Tein 3 kk harjoittelun ja osoitin olevani ahkera ja nopeasti hommat oppiva.
Sain sitten sieltä ensin pienillä tunneilla määräaikaisia sopimuksia ja pian vakituisen paikan lähes täysillä tunneilla.

Myös siivousfirmoissa olen ollut silloin kun ei muuta työtä ollut. Ei sitä tarvitse loppuikäänsä tehdä mutta työ kun työ, palkka on tarpeen ja saa jotain täytettä cv:hensä.

Tiedän ettei joka paikkakunnalla tällaistakaan mahdollisuuksia ole ja että hallitus on tehnyt kaikkensa työttömyyden lisäämiseksi kun soviteltu päivärahakin ilmeisesti nyt sössitty. Todella harmittavaa.

Jos ei mikään työpaikka avaudu, kannattaa kehittää osaamistaan vaikka opiskellen tai hakeutua vapaaehtoistyöhön, jotain mikä kehittää sinua, on askel eteenpäin. Älä päästä itseäsi kokonaan passivoitumaan.
Sitten kun tulee kiinnostava työpaikka on ehdottomasti paremmassa asemassa työhaastattelussa kun voi osoittaa olleensa aktiivinen eikä vain maanneensa kotona.

Kaikesta on lopulta hyötyä, opiskelit sitten vaikka kieliä, hankit jonkun tutkinnon tai pätevyyden, mieluiten tietysti sellaisia taitoja mitä toiveammateissasi arvostetaan/tarvitaan.

Tsemppiä!

Lähettäjä: Linkkari 
Päivämäärä:   17.12.25 02:07:03

LinkedIn profiili kuntoon, niin headhunterit alkavat laittaa viestejä ja kun et vastaa (kun käyt linkkarissa kerran vuodessa), soittavat perään tai laittavat sähköpostia.

Minulla on linkkarissa vain tylsästi CV, mitään en ole sinne julkaissut. Silti työpaikkatarjouksia tulee viesteinä ja puheluina. En myöskään ole linkkariin merkinnyt ”etsin töitä”.

Päivämäärä:   17.12.25 05:08:44

Olen ollut linkkarissa niin pitkään kun se on ollut olemassa ja kukaan ei ole koskaan ottanut yhteyttä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.