Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oon niin loppu miehen asunnon "omimiseen"

Lähettäjä: Kerri 
Päivämäärä:   16.12.25 12:04:29

Ollaan asuttu 3 vuotta yhdessä miehen omistamassa asunnossa. Maksaa siitä lainaa vielä. Alkuun kysyin olisinko saanut ottaa osan lainasta itselleni tai että maksaisin käypää vuokraa Ei käynyt. Tyydyin tähän. Kulut jaettiin alussa toisella tavalla. Keväällä mies sai jonkun ihmeellisen slaagin. Lokkeilen kuulema hänen laskuun asunnossa ja vuoroviikoin meillä asuva teini kävi hermoille, vaikka kiltti ja omassa rauhassa oleva lapsi on. Halusi eron ja minut pois. Meni joitakin viikkoja kun etsin asuntoa ja muutti mielensä. Rakastikin niin kovasti ja pyysi, että maksaisin vuokraa ja jääkaapin sisälle molemmat ostaa omansa. Kävi mille. Tilanne rauhoittui. Meillä on ollut nyt mukavaa yhdessä. Ollut rakkautta... Kunnes viime viikonloppuna repesi tämä uudestaan. Oli repinyt pojan asuttaman huoneen seinältä ainoan asian minkä sinne laittanut ja huusi että tuollaista paskaa sinne ei ripustella. Hänen asunto ja hän määrä ja että huone on vain vierashuone ja hänen toimisto ja sinne ei mitkään teinit ala pesiytyä.

Kun muutin asuntoon, jouduin myymään kaiken pois mitä omistin. Asuntoon ei saanut tuoda "koska kaikkihan täällä on valmiina". Nyt asuntoa käytetään jonakin kiristyskeinona. Mitään minun omia tavaroita ei saa näkyä.

Olenko minä tulossa hulluksi vai mies? Musta alkaa tuntumaan, että en jaksa. Vaikka asunto ei ole minun. Luulin että se olisi kotini. Nyt ei enää huvita mennä kotiin. Mies sanoo, että minä teen tästä nyt liian ison asian. Raati, teenkö?

Re: Oon niin loppu miehen asunnon "omimiseen"

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.12.25 12:05:57

Olisin painunut hittoon sieltä jo ekalla kerralla ja sinä vatvot vieläkin? Mikä helvettí SUA vaivaa? Lumolta saat kämpän vaikka tänään.

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   16.12.25 12:07:36

Et tee, mies sekaisin. Hanki oma koti sulle ja sun teinille, niin saatte olla kotona rauhassa.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   16.12.25 12:08:06

Muuta pois ja äkkiä, vähintäänkin lapsen vuoksi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.12.25 12:08:42

Arvosta nyt edes lastasi sen verran että viet hänet pois tollasesta ympäristöstä. Olisin lähtenyt jo ajat sitten

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   16.12.25 12:10:08

Lähe meneen. Mä omistan meidän kodin jossa asutaan miehen ja miehen lapsen kanssa. Ei tulis mieleenkään kiristää kodilla tai millään tavalla rajottaa miehen ja lapsensa oloa. Ok vetuttaa niiden sotkeminen, mutta siitä olen nalkuttanut niinkun kuka tahansa toisten paskoissa asuva nalkuttaisi, ei liity mitenkään omistuksiin. Meillä ei ole edes olohuonetta käytössä vaan telkkari makkarissa jotta miehen lapsi sai oman huoneen olkkarihuoneesta.

Se on sun ja sun lapsen koti, jos mies pitää jotai valtapeliä siinä niin eroa ja lähde meneen. Sittenpä saa vierashuoneensa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.25 12:13:51

Hyi hele... Nyt heti lapsen kanssa oma asunto ja ero. Vai hakuatko lapsen kärsivän siitä, että on aina liikaa, ylimääräinen, ei saa näkyä ja asettua?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   16.12.25 12:14:35

Sun miehelläs ei ole kaikki muumit laaksossa, sinuna juoksisin jo...

Päivämäärä:   16.12.25 12:16:37

"Kun muutin asuntoon, jouduin myymään kaiken pois mitä omistin. Asuntoon ei saanut tuoda "koska kaikkihan täällä on valmiina"."

Ja sulla ei tässäkään vaiheessa soinut vielä hälytyskellot?? En tiedä kumpi teistä on pimeempi, sinä vai miehesi, mutta sun pitää muuttaa sieltä nyt pois edes sen lapsesi vuoksi. Lapses oppii vihaamaan sinua kun altistat ja hyväksyt, että häntä kohdellaan noin.

Lähettäjä: Lll 
Päivämäärä:   16.12.25 12:16:44

Ei se kämpän löytäminen vie muutamaa viikkoa, nyt ulos sieltä alkuun vaikka hotelliin tai kaverille. Mies ei ole sekoamassa vaan seko.

Päivämäärä:   16.12.25 12:17:29

Säälin sitä teiniä. Hirveää tulla tuollaiseen ympäristöön missä äidin resurssiaggressiivinen ukkeli häärii kukkona tunkiolla. Ei tuo ole koti teille kummallekaan.

Lähettäjä: pahvi 
Päivämäärä:   16.12.25 12:19:08

En katselisi tuollaista yhtään. Hommaat nyt heti itsellesi ja lapsellesi oman asunnon. Jos haluat niin voitte olla yhä yhdessä, mutta yhdessä asuminen tuollaisen kanssa ei kylä ole järkevä vaihtoehto.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.12.25 12:29:31

Juokse jo.
Kodin pitäisi olla turvallinen ja viihtyisä paikka kaikille, tuollaisen apinan kanssa se ei onnistu. Lähde äläkä palaa vaikka lupaisi kuun taivaalta, äijällä on päässä vikaa.

Lähettäjä: Mmne 
Päivämäärä:   16.12.25 12:38:09

Lähde.

Lähettäjä: Mmne 
Päivämäärä:   16.12.25 12:38:44

Joku kerta seisotte yöllä ulkona pakkasessa yöpukeissa.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   16.12.25 12:40:22

Ota rauhallisesti. Vahinko ja valinnat ovat tapahtuneet, ja nyt on tilanne tämä. Hanki rauhassa oma asunto ja muuta. Älä ikinä mene takaisin. Kaksi kertaa on tämä nyt tapahtunut, ei siinä mitään. Kokemuksena kasvattava, mutta turha uskoa että kolmatta kilahdusta ei tulisi, kyllä tulee.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.12.25 12:55:33

Mistä päin aloittaja on? Voitaisiin jeesiä kämpän löytymisessä?

Päivämäärä:   16.12.25 13:04:27

Lähettäjä: Mmne
Päivämäärä: 16.12.25 12:38:44

Joku kerta seisotte yöllä ulkona pakkasessa yöpukeissa.

Päivämäärä:   16.12.25 13:21:02

Hommaa koti ihan kaikessa rauhassa ja salaa, sitten muutat pois niin, että kaverit on mukana auttamassa. Miehesi on niin epävakaan oloinen, että voi kilahtaa pahasti kun muutatte pois. Äläkä kerro miehelle missä asutte.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   16.12.25 13:26:27

Mikä sua aloittaja vaivaa, eikö hälytyskellot soineet jo siinä ettet saanut ottaa mitään omaa sinne? Tai saa pitää esillä mitään itse ostettua? Sinuna oisin lähteny jo kauan aikaa sitten. Säälin sun lastasi että joutuu olemaan tuollaisen lapasen lapsi. Kai se sentään on komea ja sängyssä hyvä

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   16.12.25 13:29:00

Mies on seonnut. Nyt äkkiä etsit asunnon muualta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.12.25 13:30:19

Ainakin meidän alueen kerran viikossa ilmestyvässä paikallislehdessä on ilmotuksia kalustettuna vuokrattavista asunnoista eli muuttamaan pääsee heti kun on pakannut henkilöhtaset tavaransa ja lähtee menee eli ero välittömästi.

Lähettäjä: laalaa 
Päivämäärä:   16.12.25 13:35:42

Miestä alkanut rasittamaan ja ärsyttämään lapsesi, ehkä vähän jotkut piirteet sinussakin, mikä on siis ihan normaalia. Hänestä ehkä tuntuu että otat enemmän suhteesta kuin annat.

Suhde on tullut tiensä päähän ja mies ei ole löytänyt uutta, joten ei uskalla päättää suhdetta, kun ei osaa olla yksinkään.

Jos molemmilla halua jatkaa suhdetta, niin yritä saada homma toimimaan niin ettette asu yhdessä.

Ja, en minäkään jaksaisi asua samassa talossa kumppanin lapsen kanssa vaikka kuinka olisi hiljainen ja rauhallinen, vaivaton ja mitä näitä nyt.

Päivämäärä:   16.12.25 13:38:25

MIKÄ @!#$ ALOITTAJAA VAIVAA KUN ALTISTAA LAPSENSA TUOLLAISELLE?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.12.25 14:10:05

En kuuna päivänä olisi suostunut muuttamaan toisen omistamaan kotiin niin, että en saa mitään omaa tuoda mukana. Fiksut ihmiset tuollaisessa tilanteessa käyvät kaikki tavarat läpi ja päättävät kummalla on ns. parempi ja sopivampi ja se pidetään. Ei niin, että toinen hävittää kaiken. Siinä kohtaa viimeistään, kun sekoilu kohdistuu lapseen pitää lähteä heti. Lapselle on erittäin tärkeää tulla selväksi, että hän on tärkeämpi kuin yksikään sekoileva mies ja, että vanhempi AINA puolustaa lastaan.

Päivämäärä:   16.12.25 14:35:36

No huh kuinka kurjaa :( olisin vienyt lapseni pois sieltä jo ensimmäisestä. Mies on kontrollointi aloittajaa ihan alusta asti, kun kieltänyt tuomasta tavaroita sinne. Nyt äkkiä oma asunto ja ero! Mies kuulostaa epävakaata raivopäältä, jos tuolla tavalla oli mennyt teininkin huoneesta repimään alas seinältä jotain. Kyllä tekee pahaa etenkin teinin puolesta, hän ei voi ollenkaan valita missä asuu, vaan joutuu elämään tuollaisessa:( Aloittaja tuo suhde ei ole rakkautta nähnytkään! Tuollaista käytöstä ei saa hyväksyä keneltäkään, eikä antaa anteeksi. Ole edes lapsesi puolella ja muuttakaa pois. Lapsi ansaitsee turvallisen kodin ja tuo ei ole sitä.

Päivämäärä:   16.12.25 14:40:52

"Siinä kohtaa viimeistään, kun sekoilu kohdistuu lapseen pitää lähteä heti. Lapselle on erittäin tärkeää tulla selväksi, että hän on tärkeämpi kuin yksikään sekoileva mies ja, että vanhempi AINA puolustaa lastaan."

Tämä! Aina tämä! Mikään ei ole maailmassa tärkeämpää kuin oma lapsi.

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   16.12.25 14:42:28

Lähde. Nyt.

Ennenkaikkea lapsesi antsaitsee kodin ja paikan mihin on tervetullut. Nyt et enää kuuntele miehen aneluita vaan muutatte pois ja sen jälkeen mies estoon ja elämä jatkuu. Älä murehdi kalusteita, niitä saa kyllä ajan kanssa. Laita vaikka paikalliseen roskalava ryhmään että olisi tarvetta niin voi löytyä tavaraa. Niitä voi sitten ajan kanssa uusia mutta että pääsisitte alkuun.

Lähettäjä: Rcj 
Päivämäärä:   16.12.25 14:48:42

Tosiaan ihan alkuun riittää patjat lattialla ja kattila jne keittiöön. Sellaiset saa heti kaupasta mukaan.
Pahinta tässä on se, että lapsesi saa huonon mallin siitä, mikä parisuhteessa on ok.
Anna itsellesi joululahjaksi uusi alku.

Lähettäjä: jeena 
Päivämäärä:   16.12.25 14:56:58

No onhan se asunto miehen että tavallaan ymmärrän purkautumisen. Mut toisaalta en ja vähän lapsellistakin tuollainen reuhaaminen..kysy että mitä "reunaehtoja" hänellä on? Jos lapsi asuu kämpässä niin ihan luonnollista että jotain kiinnittää seinään eli silleen mies vaikuttaa vähän niuholta ja ilmeisesti tyyli tässä ollut melko aggressiivinen? Mut kysy rauhassa mitä hän on itse mieltä, ehkä tajuaa ylireagointinsa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   16.12.25 15:06:00

Siis miten ihmeessä et lähtenyt heti ekasta ulosheittämisen uhasta? Miehesi on todella rajusti henkisesti väkivaltainen sun lasta kohtaan, nyt mietit lapsen parasta ja lähdette asap.

jeena, asunto on kylläkin yhteinen jos sinne on kutsunut kumppanin ja hänen lapsensa. Ihan laissa seisoo ettei saa tuossa tilanteessa esim. heittää pihalle kun kyseessä on yhteinen koti. Ja mies on itse halunnut ettei toinen maksa asumiskuluja.. Mutta aloittaja saisi nyt miettiä järjellä eikä ahneudella, ilmainen asumiskuvio tuhoaa ainakin lapsen mielenterveyden ja varmaan pitkässä juoksussa aloittajankin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   16.12.25 15:12:50

Siis sanoi sun lapselle, joka asuu teidän kanssa että hänellä ei ole omaa huonetta, vaan hänen huoneensa on miehen työhuone ja vierashuone.. siis ihan järkkyä skeidaa! Mieti nyt, lapsellasi ei ole edes omaa huonetta silloin kun joutuu olemaan äitinsä kanssa äitinsä miesystävän kotona.

Eihän tuo ole edes sun koti. Hullu ajatus ettei koti olisi _koti_ vaan vain paikka missä nukun ja syön. Toki siis on myös niitä ihmisiä jotka eivät omaa paikkas edes tahdo, eikä siinä ole mitään väärää. Mutta lapsella pitää olla koti, kummankin vanhemman luona.

Nyt kipinkapin hommaamaan teille kotia. Eihän nyt herranjumala voi lapselle tarjota noin turvatonta asumista vuoroviikoin.

Toivottavasti lapsella on isällään paikka jota kutsua kodiksi.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   16.12.25 15:17:31

Nyt alkaa miettimään mahdatko rakastaa lastasi ollenkaan, kun et suojele häntä tommoiselta hullulta? Normaali äiti ois lähtenyt ensimmäisen purkauksen jälkeen.

Päivämäärä:   16.12.25 15:26:04

"en minäkään jaksaisi asua samassa talossa kumppanin lapsen kanssa vaikka kuinka olisi hiljainen ja rauhallinen, vaivaton ja mitä näitä nyt."
Sittenhän et ala suhteeseen ihmisen kanssa jolla on lapsia. Se lapsi on sen kumppanin perheenjäsen ja täysin syytön siihen ettei jonkun pää kestä normaalia elämää.

Päivämäärä:   16.12.25 15:33:32

..... Miten koet asiaksesi määritellä kenen kanssa kukakin voi alkaa suhteeseen.

Kyllä mä olen parhaillaankin suhteessa ihmisen kanssa, kenellä on lapsi. Me emme muuta asumaan yhteen, koska tunnen itseni.

Päivämäärä:   16.12.25 15:35:42

Lapselle mies ei kiukuttele eikä minullekaan kun lapsi on täällä. Mies on kun herranterttu lasta kohtaa. Kuskaa harrastuksiin ja harrastaa mukana. Sehän tässä onkin vinksahtanutta. Asian otti seinältä pois, ilmoitti lapselle, että laittoi siihen paikalle kellon koska haluaa siinä olevan kellon kun itse huonetta käyttää ns vapaalla viikolla. Lapsi sanoi, että ok. Mulle sen sijaan meuhusi lapsen poissaollessa, että polttaa sen seinällä olleen tavaran jos ilmaantuu seinälle minun toimesta takaisin. Lapsi käyttäytyy ihan normaalisti tätä miestä kohtaan eli luulen, että ei edes tiedä mitä ukko täällä meuhuaa poissaollessaan. Olenkin tässä koettanut joka toinen viikko näytellä ja pääsääntöisesti niin kauan meneekin hyvin kun minä en sano vastaan. Tämä avasi silmiä aika hyvin. Kiitos kun laitoitte. Minusta tuntuu, että mies yrittää tehdä tästä ihan normaalia asiaa ja että näin sen kuuluukin mennä. Itse en koskaan olisi omistamassani asunnossa tällainen toista kohtaan. Olen kai liian kiltti. Kynnysmatto.

Alan hiljaisuudessa katsoa asuntoa. Eihän multa täältä ole paljoa kannettavaa, joten se hoituu kyllä työpäivän aikana kun pohjustaa alkuun salaa asiaa. Järjestelee tavaroita valmiiksi ns omille paikoilleen pakattavaksi.

Mies tuskin perään itkee tai lähtee selvittelemään uutta osoitetta. Sen olen nähnyt, että ei sille väliä, ei harmitellut keväälläkään alkuun koko asiaa. Oli van, että näin nyt. Sanoo, että iloinen kun jatkettiin kevään kriisin jälkeen ja haluaa unohtaa sen. Että ei ymmärrä mikä itseensä meni. Uskoin. Nyt on vaan käsillä sama asetelma. Ja tää syö elävältä minut.

Lapsi lähtee opiskelemaan ensi kesänä toiselle paikkakunnalle, mutta en taida jaksaa odottaa sinne asti. Hommataan pieni koti ja koetetaan pärjätä. Tullaan hyvin toimeen pienessäkin eikä ole tarvinnut riidellä. Onneksi. Lapsen isän luona on ihan oikea ja tasapuolinen koti omalla huoneella.

Päivämäärä:   16.12.25 15:36:30

Mihis se aloittaja hävisi tarinoimasra :)

Päivämäärä:   16.12.25 15:46:12

"Lapselle mies ei kiukuttele eikä minullekaan kun lapsi on täällä. Mies on kun herranterttu lasta kohtaa. Kuskaa harrastuksiin ja harrastaa mukana. Sehän tässä onkin vinksahtanutta. Asian otti seinältä pois, ilmoitti lapselle, että laittoi siihen paikalle kellon koska haluaa siinä olevan kellon kun itse huonetta käyttää ns vapaalla viikolla. Lapsi sanoi, että ok. Mulle sen sijaan meuhusi lapsen poissaollessa, että polttaa sen seinällä olleen tavaran jos ilmaantuu seinälle minun toimesta takaisin."

Onneksi on siis kohdellut lasta kuitenkin hyvin. Mutta tuo käytös ei silti todellakaan ole ok! Uhkailua, kiristystä, manipulointia aloittajaa kohtaan. Tsemppiä aloittaja uuden kodin etsintään, te pärjäätte lapsen kanssa aivan varmasti!

Päivämäärä:   16.12.25 15:51:25

"Kyllä mä olen parhaillaankin suhteessa ihmisen kanssa, kenellä on lapsi. Me emme muuta asumaan yhteen, koska tunnen itseni."
Niin, tällä hetkellä. Mutta kuinka kauan hän jaksaa?

Lähettäjä: jeena 
Päivämäärä:   16.12.25 16:00:19

Onko miehellä jotain henkisiä ongelmia tai muuta vastaavaa? Vaikuttaa vähän epätasapainoiselta.

Päivämäärä:   16.12.25 16:11:28

Lähettäjä: .....
Päivämäärä: 16.12.25 15:51:25

"Kyllä mä olen parhaillaankin suhteessa ihmisen kanssa, kenellä on lapsi. Me emme muuta asumaan yhteen, koska tunnen itseni."
Niin, tällä hetkellä. Mutta kuinka kauan hän jaksaa?

Hän on vapaa lopettamaan suhteen ihan koska vain ja mistä tahansa syystä.
Kaksi aikuista kun on tässä suhteessa niin tämäkin asia avoimesti keskusteltu läpi.
Voin tulla kertomaan sulle, jos ei enää jaksa, jos laitat yhteystiedot :D

Päivämäärä:   16.12.25 17:09:56

Hyvä aloittaja, että teet toimenpiteet. Tsemppiä! Ja lähde mahd pikaseen

Lähettäjä: Noname 
Päivämäärä:   16.12.25 17:24:21

Olipa kerran nuori ja tyhmä NoName, joka muutti poikaystävän tiluksille ajatuksena "tämä rakkaus kestää".
Myi kaiken myytävissä olevan omaisuutensa. Teki töitä miehen tiluksilla, kokkasi ja pyykkäsi. Maksoi ruoat ja hevostenpidon. Vuokraa asumisesta ei toki tarvinnut vastikkeeksi maksaa. Tehtiin (tai ilmeisesti vain NoName teki) yhteinen lapsi.
Kunnes tuli päivä, kun naapurin rouva alkoi olla kiinnostavampi kuin NoName vauvansa kanssa.

Niin sai NoName lähteä vauva kainalossa. Siinähän se omaisuus NoNamella sitten olikin.

Tarinan opetus: pidä aina oma varallisuus lähtöä vaille valmiina. Älä ruoki puolisoa, jollei eron hetkellä tilit täsmää.

Turha moittia aloittajaa, näitä virheitä on tehty aina.
Tsempit aloittajalle, uusi, turvattu elämä on ihan uuden oven takana!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.12.25 17:50:16

Mielenkiinnosta: mikä se tavara oli, joka revittiin seinältä? Jos juliste, mikä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.12.25 18:01:32

Uskoisin, että lapsi kyllä vaistoaa teidän välit, mutta ei osaa tehdä asialle mitään.

Päivämäärä:   16.12.25 18:10:44

Lähde ennen kuin menee vielä pahemmaksi! Muuta sukulaisille tmv samantien!

Päivämäärä:   16.12.25 18:13:45

Miehen käytös on ihan järjestelmällistä alistamista. Sinulla ei saisi olla mitään omaa. Tuollainen kontrollointi, joka tietysti on ollut jo nyt ihan tarpeeksi pahaa, myös enteilee fyysistä väkivaltaa. Hyvä, että olet lähdössä, mutta älä luota siihen ettei mies tekisi mitään väkivaltaista. Miehen käytös on ollut sellaista, että kyllä hän voi tehdä, sinulle tai pojallesi. Lähtekää niin, että ette joudu asumaan miehen kanssa enää siinä vaiheessa kun hän tietää, että olette lähdössä.

Päivämäärä:   16.12.25 18:27:46

Vielä tästä: Tuo kaksinaamainen käytös on hirveän iso vaaran merkki. Että esittää muille hyvää ja kun olette kahden, muuttuu ääni kellossa. Lähde ja älä mene takaisin. Sanot vaan että yhteinen arki ei sujunut. Tietysti pyytää sinua takaisin, siinä kannattaa silloin vaan olla tavoittamattomissa silleen että juuri nyt on kiire, muuta menoa jne. Että saat turvallisesti etäisyyttä. Tuo että ei ala mikään teini pesimään hänen vierashuoneessa, kertoo totuuden plus että et saanut tuoda asuntoon mitään omaa. Ei ole normaalia. Mutta sen tiesit.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.12.25 18:34:14

Mirhellä saattaa olla raha vaikeiksia ja purkaa sinuun. Mies ei halua olla enään suhteessa. Nämä.syyt tuler mielrrn vaihtoehtoina.
Hommaa oma asunto. Huonekaluja saa keräiltyä pikku hiljaa. Kysrle face ryhmistä esim. Itse lähdin aikoinaan suhteesta, että otin vain muutamia adtilita, petivaatteita, yhden hyllykön ja omat vaatteet. Aikapian alkoi löytymään kalusteita.

Päivämäärä:   16.12.25 18:34:39

Asia joka revittiin seinältä oli siis lapseni ensimmäinen pelipaita (pienikokoinen siis, kun aloitti lajin muistaakseni 4 vuotiaana) . Tärkeä muisto nyt nuorelle kun laji menee entistä tavoitteellisempaan suuntaan. Olin ajatellut sen kehystää nätisti mutta mies aikoo tosiaan polttaa sen koska moisia rättejä ei hänen asunnon seinälle (erillinen huone) tule. Ei edes kompromissina silloin, kun lapsi on huoneessa. Seiniä ei itse reijittänyt vaan siinä oli valmiina koukku. Mutta sen enempää en toivo nyt itse kapistukseen puututtavan (onko se ruma vai ei) mutta mies on myös kyseisen lajin intohimoinen harrastaja.... Lisäksi tuossa huoneessa ei ole mitään muita merkkejä siitä, että siellä joku asustaa vuoroviikoin. Ei ole koskaan ollutkaan kun lapsikin pitää ns blankosta ilmeestä huoneessa. En vaan koskaan ajatellut, että pienestäpä se lähtee. Ihan olisi keskusteleminen mulle toiminut.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.12.25 18:35:42

Missä muissa asioissa mies on sinulle hirviö ja lähipiirin silmissä enkeli?

Päivämäärä:   16.12.25 18:37:47

Kiitos silmien avaamisesta. Mies yrittää keskustella kovasti nyt asiasta. Kuuntelin 10 min enkä juurikaan sanonut mitään. Kaikki mitä sanon käännetään nyt, että ei ole ongelmaa. Olen tehnyt sen omaan päähäni. Niinpä niin.

Päivämäärä:   16.12.25 18:39:35

Ikävä sanoa mutta suhde on nyt vakiintunut miehen mielestä, ja uskaltaa olla oma itsensä, eli muilla ei saa olla hänen asunnossaan mitään. Ei siis mitään. Ei edes teinin muisto juttua seinällä. On varmaan muutakin, syötte mitä hän haluaa syödä, harrastatte mitä hän harrastaa jne.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.12.25 18:39:50

Minä tiedän tasan tarkkaan, miltä siitä lapsesta tuntuu. Ei minulla ollut kotia teininä. Oli vain äidin miehen talo. Eikä ole kotia sinullakaan.

Ei se ollut näin jälkeen päin ajatellen erityisen hyvää nuoruutta, kun pakenin siitä talosta epämääräisiin porukoihin, joissa minut kuitenkin hyväksyttiin.

Päivämäärä:   16.12.25 18:41:45

Juu, ihan kuvittelit että hän repi paidan seinältä ja riehui päälle. Niinpä niin. Tai ei se ainakaan väärin ollut, kyllähän hänellä on oikeus eikä kehenkään sattunut?

Asuntohakemus vireille, soita kunnan asuntoyhtiöön ensimmäisenä ja sano, että teillä on kestämätön tilanne lapsen kanssa.

Lähettäjä: Baba 
Päivämäärä:   16.12.25 18:44:50

Sato, Lumo ja mitä näitä nyt on, heillä useita vuokraa heti asuntoja netissä. Avaimet saat huomenna ja voit aloittaa uuden arjen rakentamisen.

Päivämäärä:   16.12.25 18:45:38

Syödään lähinnä omia ruokia. Välillä oli vaihe tuon kevään jälkeen kun ostokset lipsui samalle puolelle kassakapulaa. Minä maksoin. Nyt lopetin sen ja ostan omat ruuat sekä myös teen ne. Mies syö valtavia määriä ja erilaista ruokaa. Vuokaruoka meni kahdessa päivässä kun mulla se kestäisi pojan kanssa mont päivää.

Mistä muusta tämä näkyi kysyi joku. Miehellä poikien meno. Siellä oli sitten muiden puolisot olleet mukana. Tästä kysyin niin käänsi, että miksi et pyytänyt mukaan ja oma syy. Muutkin kyselee miksi en tullut. En mennyt kun meno markkinoitiin poikien menona. Mies sen sitten selitti kaveeiporukassaan että mua ei huvittanut. Tai että hävisi vaan ovesta ennen aikojaan jos oltiin yhdessä lähdössä. Olisi pitänyt tulla perästä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.12.25 18:46:51

Mitenkä miehen edelliset suhteet ovat päättyneet ja miksi. Hulluja eksiä taitaa riittää :-D

Päivämäärä:   16.12.25 18:48:52

Asuntoja on nyt tuossa muutamia kysellyt. Kiitos vaan. Tämä on melko pikkukaupunki ja kaikki vähänkään järkevät heilahtaa oman budjetin yli. Täällä siis kaksiot kuitenkin sen 8-900e. Ei nämä tulot niin hyvät tässä loppuvuodesta ole ja harrastaminenkin maksaa. Mutta yritys kova. Kyllä se koti vielä löytyy.

Päivämäärä:   16.12.25 19:09:37

"Tärkeä muisto nyt nuorelle kun laji menee entistä tavoitteellisempaan suuntaan. Olin ajatellut sen kehystää nätisti mutta mies aikoo tosiaan polttaa sen koska moisia rättejä ei hänen asunnon seinälle (erillinen huone) tule. "

Tällainen vihamielisyys ja raivo lastasi kohtaan on todella vaarallista. Ota tämä asia vakavasti, mies voi todella tehdä pojalle jotain. Vaikka mies kuinka olisi kuskannut lasta harrastuksiin ja muuta niin tuossa edellä mainitussa käytöksessä se todellinen luonto näkyy.

Älä anna miehen jäädä kahden lapsesi kanssa.

Lähettäjä: Noname 
Päivämäärä:   16.12.25 19:33:35

"Mies yrittää keskustella kovasti nyt asiasta. Kuuntelin 10 min enkä juurikaan sanonut mitään. Kaikki mitä sanon käännetään nyt, että ei ole ongelmaa. Olen tehnyt sen omaan päähäni. Niinpä niin."
Been there. Alkaa epäillä omaa mielenterveyttään.
Ja 'hulluja exiä" toki oli. Mutta narsistit osaa!
Älä epäröi, häivy. Heti kun mahdollista.

Päivämäärä:   16.12.25 19:37:18

Jaaha, ja nyt alkoi sitten miehen puolelta klassinen kaasuvalotus. Jos ei käsite ole tuttu niin googlaapa kaasuvalotus/gaslighting.

Päivämäärä:   16.12.25 20:53:52

Kiinnostuin tuosta gaslight asiasta. Tekeekö ihminen sitä tietoisesti vai tiedostamatta toiselle?

Päivämäärä:   16.12.25 20:54:56

Siis kysymyksellä kysyn että onko se joku sadistinen luonteenpiirre joka tietoisesti haluaa pahaa vai eikö vain näe omaa toimintaa

Päivämäärä:   16.12.25 20:57:49

Rakkaus on sokea.

Päivämäärä:   16.12.25 21:08:13

Kyllä tuo on ihan tietoista toimintaa.

Päivämäärä:   16.12.25 21:12:16

On sekin mahdollista, että mustan väittäminen valkoiseksi tulee puolustusreaktiona syvältä selkärangasta kun vaihtoehtona olisi myöntää, että on käyttäytynyt älyttömällä tavalla. Kyllä silloinkin vähintään jälkikäteen tajuaa, että ei tuo nyt ihan noinkaan mennyt.

Eikä loppujen lopuksi käytöksen juurisyyllä ole mitään väliä. Vaarallista se on silti.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.12.25 21:14:35

"kun lapsikin pitää ns blankosta ilmeestä huoneessa"

Niin tai sitten hän tajuaa sen että hänen ei haluta siellä näkyvän.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.12.25 21:23:28

Lähtisin lätkimään, jos tuollaista joutus kuuntelee

Lähettäjä: Huokaus 
Päivämäärä:   16.12.25 21:30:05

No muuta pois ihan omaan kotiin, jota hallinnoit itse omien tulojesi mukaan (ei haittaa, vaikka on vuokra-asunto) ja muistuta lastasi siitä, että tuollainen käytös ei ole normaalia, eikä teidän suhteenne normaali ja sellaisesta pitää aktiivisesti pyrkiä pois ja tulevaisuudessa välttää.

Miksi, MIKSI naiset lähtee ihan ihmeellisiin viritelmiin laskemaan vastikkeita ja vuokria ja ostoksia ja pyörimään toisten nurkissa?!
Kouluttakkaa naiset itsenne ja vakiinnuttakaa talous niin, että olette riippumattomia ja sitä myöten vapaita tekemään järkeviä päätöksiä..ei voi olla niin vaikea yhtälö.

Lähettäjä: Mnh 
Päivämäärä:   16.12.25 21:31:49

Kuulostaa ihan mun exältä :D
Itse sai riidan/ kriisin aikaan ja sitten syytti mua.
Terkkuja T.lle.

Lähettäjä: Huhhuhhuh 
Päivämäärä:   16.12.25 21:38:19

Älä opeta yhtään enempää lapsellesi, että tuollainen käytös parisuhteessa on normaalia ja hyväksyttävää. Muuten vaikeutat hänenkin mahdollisuuksiaan tunnistaa ja löytää terve suhde aikuisena.

Lähde. Tee se ensin lapsesi vuoksi, mutta puolen vuoden päästä kiität myös itseäsi.

Päivämäärä:   16.12.25 22:09:40

no: Lapsi on ollut ihan pienestä saakka sellainen, että mitään ylimääräistä ei tarvitse. Ei seinille eikä elämään. Vaikkakaan nyt ei ääriköyhiä oltu liitossa isänsä kanssa.

Mnh: Ei sama hahmo. Tämä helmeni oli ollut liitossa 30 vuotta kunnes päätti alkaa elämään uutta nuoruutta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.12.25 22:12:34

Mies ei ajattele muuta kuin itseään. Sairas ajatus että avopuolison tavaroita ei saa näkyä-kotihan pitää olla koti molemmille . Itse en kestäisi että en saisi mitään omaa tuoda yhteiseen kotiin.
Mies kuulostaa niin vaikealta että lapikasta ehdottaisin.

Päivämäärä:   16.12.25 22:16:24

"Kiinnostuin tuosta gaslight asiasta. Tekeekö ihminen sitä tietoisesti vai tiedostamatta toiselle?"

Monet kaasuvalottavat ihan tarkoituksella manipuloidakseen, osa taas ei välttämättä varsinaisesti edes tajua tekevänsä sitä, jos kyse on esim. lapsuudessa opitusta haitallisesta mallista. Voi siis olla sekä tietoista että tiedostamatonta toimintaa, mutta uhrin kannalta väärin kummatkin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.12.25 22:19:41

"Ollut rakkautta..."

Eikä ollut. Luulit vain. Kaikki menee niin kauan hyvin, kun teet hommasi etkä pullikoi vastaan. Heti kun omaat poikkeavan mielipiteen tai haluat jotain, mies kilahtaa. Se ei ole rakkautta, vaan kontrollointia. Et taida nyt oikein ymmärtää mitä todellinen rakkaus on.

Sinun tapauksessa se on sitä, että suojelet teiniäsi ja lähdette pois tuosta petollisesta kuviosta.

Päivämäärä:   17.12.25 01:45:14

Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä rakkaus on. Juokse!

Lähettäjä: Baba 
Päivämäärä:   17.12.25 05:18:39

Pahoittelut aloittaja, kun kerrot lisää asioista, niin voin ehkä ymmärtää miksi mies on alkanut kokemaan tilanteen epätasapainoiseksi.

Asut poikasi kanssa hänen maksamassaan asunnossa, et voi muuttaa pois huomenna vaikka asuntoja on saatavilla, koska asuminen on liian kallista henkilökohtaiseen taloudelliseen tilanteeseen nähden (täten et myöskään selviäisi asuntolainasta, eikä sellaista sinulle myönnettäisi), olet maksanut yhteisiä ruokia mutta lopettanut senkin, koska mies syö niin valtavasti.
Olette alkaneet yhdessä tässä suhteessa menemään eri suuntiin, syystä tai toisesta ja se sitten näkyy tavalla ja toisella.

Täällä kuulee ja näkee sen tasan yhden puolen tarinasta, kun katsoo kokonaisuutta ja miettii mistä suhteen toiselle osapuolelle voi herätä tunne ettei tilanne oikein vaikuta yhteiselolta.

Jos eletään yhdessä ja halutaan olla ja asua yhdessä, niin siellä kodissa on pääsääntöisesti kaikilla usein hyvä olla. Perheen sisällä ei lasketa kuinka paljon puoliso syö ruokavuoasta ja mietitä kuinka kauan itse oman poikansa kanssa tästä söisi.

Lähettäjä: Elämää 
Päivämäärä:   17.12.25 06:24:03

Vaikka tämä on klisee, niin me kuitenkin eletään vain kerran. Miksi käyttää sitä aikaa mihinkään mikä ei tunnu itsestä hyvältä?

Älä siedä moista enää sekuntiakaan enää koskaan.

Tsemppiä!

Päivämäärä:   17.12.25 06:46:36

"Jos eletään yhdessä ja halutaan olla ja asua yhdessä, niin siellä kodissa on pääsääntöisesti kaikilla usein hyvä olla. Perheen sisällä ei lasketa kuinka paljon puoliso syö ruokavuoasta ja mietitä kuinka kauan itse oman poikansa kanssa tästä söisi."

Mitenkäs siihen hyvään oloon sopii se, että suhteen alussa mies vaati aloittajaa hävittämään tämän koko omaisuuden ja sitten vielä repi ja ilmoitti polttavansa lapsen tärkeän esineen? Tämän kätevästi unohdit ukon puolustuspuheestasi.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   17.12.25 07:00:20

"Lapsi on ollut ihan pienestä saakka sellainen, että mitään ylimääräistä ei tarvitse. Ei seinille eikä elämään."

Eli hänellä on isälläänkin huone jossa ei ole edes yhtä tavaraa seinällä tai muuten muistuttamassa siitä että hänkin on olemassa? Sori, mutta en usko. Olisihan hän nytkin halunnut pitää sitä yhtä asiaa seinällä mutta se ei ukollesi käynyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.