Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parisuhteen tiimalasi käännetty

Lähettäjä: Tiimalasi 
Päivämäärä:   16.12.25 10:28:39

Yhteisiä vuosia +10, ollaan reilu kolmikymppisiä.

En tiedä mitä tässä tapahtuu.. mitään suurta draamaa ei suhteeseen liity. Ehkä ne pienet, yksittäin mitättömät, mutta tasaiseen tahtiin ja kasautuessaan pahalta tuntuvat eripurat vaan verottaa..

Ollaan keskusteltu puolison kanssa suhteen tilasta, hän toitottaa että suhteessa on ollut enemmän hyvää kuin huonoa. Kyllä, mutta kauanko niitä huonoja jaksaa? Koen, että omat juttuni tulee törpätyksi oitis. Perheemme(miehen nimissä) koira jouduttiin lopettamaan (tämäkin, niin että riideltiin mitä raihnaiselle, ja elämänilottomalle, alleen kusevalle koiralle tehdään) ja hetken ajan kuluttua lapset sitten jo miettivät uutta koiraa. Mies jo ilmoitti ettei enää ikinä halua koiraa. Minä haluan.

Minua kiinnostaa hirveästi reissaaminen isommalla autolla, jossa olisi jonkin asteinen nukkumismahdollisuus (=pakettiauto) tästäkin kauheaa vääntöä ja miehen puolelta siis negailua.

Meillä on päiväkoti-ikäisiä lapsia. Puoliso valitti, ettei saa vkl nukuttua kun osa lapsista aamuvirkkuja. Tuli se vkl ja kuulin, että lapsemme heräilee. Huomasin puolison myös heräilevän. Kerroin, dttä minä nousen lapsen kanssa. Mutta tämäpä ei sit miehelle käynytkään vaan nousi itse.

Jtn ihme negailua ja raskasta toimintaa.. Minulla oli mennyt ohi eräs asia, joka ei ollut edes vakava. Tästä miehelle naureskellen kerroin, jolloin hän vaan tuumasi ivallisesti, kuinka oli tästä asiasta maininnut.

En tiiä.. ruuhkavuosia kai tässä suoritetaan. Olen kyllä pohtinut, onko tulevaisuuden suunnitelmamme enää samansuuntaisia. Haluammeko edes lähekkäin samoja asioita. Tuumailin 2 vuoden tiimalasia.

Re: Parisuhteen tiimalasi käännetty

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.25 10:31:00

Miehen mielestä suhteessa voi ollakin enemmän hyvää kuin huonoa, mutta se ei tarkoita että sinulle suhteessa olisi sama tilanne.

Onko lapset koulussa kahden vuoden päästä?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.12.25 10:32:06

Eli kun mies ei halua mitä sinä haluat, se on negailua? Ongelma ei ole miehen asenteessa vaan omassasi.

Päivämäärä:   16.12.25 10:38:04

” Eli kun mies ei halua mitä sinä haluat, se on negailua? Ongelma ei ole miehen asenteessa vaan omassasi.”

Tämä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.12.25 10:38:25

Miehet on tollasta kun vanhenee, mitään ei jaksaisi tehdä eikä muutkaan saisi ettei niillä vaan ole kivaa ilman häntä.

Koiran otatte tietysti ja sinä hoidat sen lasten kanssa. Koira tai kissa yks lemmikit kuuluu lapsuuteen. Miten muuten oppii empatiaa ja välittämään ja huolehtimaan muustakin kuin omasta navastaan?

Matkailuautonkin voit hankkia itsellesi ja matkailla sitten lasten kanssa ellei mies lähde.

Sano sille että reipastuu ja ottaa itseään niskasta kiinni. Sohvalle negailemaan jääminen väsyttää.

Vai masentaako sitä syksy ja pimeys. Helpottaisiko kun alkaa valmistumaan ja ehkä nää @!#$ vesisateetkin joskus loppuu.

Lähettäjätiedän 
Päivämäärä:   16.12.25 10:54:01

En suosittele koiran ottamista tuohon tilanteeseen, jos harkitset eroa.
Eroa ensin, sitten ota koiranpentu, erokin on helpompaa kun on paljon tekemistä (pennun kanssa).

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.12.25 10:58:01

Eiköhän ne lapset pidä aloittajan kiireisenä ennen eroa ja eron jälkeen, jos sellainen tulee.

Koiranpentu on pikkulapsiin verrattuna pisara meressä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.12.25 11:03:31

Vuokraa kokeeksi paku ja tee sillä muutaman päivän reissu yksin. Vasta sen jälkeen mieti, onko se oma juttusi, saati koko perheen juttu.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   16.12.25 11:04:30

Ymmärrän, että nuo mainitsemasi asiat (koira, matkailuauto) on vaan yksittäisiä asioita, eikä koko suhteen tila, mutta silti: otat koiran lasten kanssa ja hoidatte sen myös. Tai jos nyt on elämässä liian hektinen hetki, niin ehkä myöhemmin. Meillä mä "sain" ottaa koiran jos (kun) halusin, mutta minun koirat, minä hoidan, minun vastuu. No nyt niitä on kaksi, mies puhuttelee itsään niille isinä ja mies olisi välillä ottamassa kolmattakin, mutta nykyisistä koirista toinen (nuori uros) on sellainen, että elämä voisi mennä vaikeaksi, ja mieskin ymmärtää tämän.

Ja lomasuunnitelmat. Kyllä me ihan meillä kahden aikuisen lapsettomassa perheessäkin tehdään kompromisseja lomasuunnitelmien suhteen, kun mieliteot vähän eroaa. Joskus mennään kaupunkilomalle, joskus Islantiin vaeltamaan. Yksin olen käynyt Lapissa vaellusreissuilla, ja etelässä makaamassa rannalla, kun miestä ei ole ne kiinnostaneet. Ei aina voi tehdä vaan toisen mielihalujen mukaan. Hyvin voitte tekin joskus vuokrata matkailuauton, joskus taas vietätte lomaa miehen haluamalla tavalla.

Kannattaa miettiä, että onko se parisuhde oikeasti paska, vai takerrutteko väsyksissä ns. lillukanvarsiin.

Päivämäärä:   16.12.25 11:43:27

En minä ainakaan nauttisi sellaisen ihmisen seurasta, joka nälvii jokaista ideaani. Mikään ei estä pariskuntaa harrastamasta erilaisia asioia ja lomailemasta erikseen, mutta kumppanin ehdotuksiin voi silti suhtautua nätisti eikä v*ttuillen vaikkei itse niitä haluaisi toteuttaakaan.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   16.12.25 12:07:20

Et sinä voi päättää, onko miehellesi tärkeä asia pikkujuttu vai ei. Eikä sekään ole mukavaa, että naureskelet että ohhoh kun unohdin tuon sinulle tärkeän jutun.

Heräåmisestä, kyllä minuakin ärsyttäisi. En osaa enää herättyåni nukahtaa, se on sama sitten nousta kuin kuunnella valveilla kun kaikki muut "on tosi hiljaa" (eli lapset huutaa ja juoksee, ovet käy, kahvinkeitin mekastaa, lapsia pitää komentaa).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.12.25 14:05:03

Kuulostaa minun korviini täysin tavalliselta lapsiperhe-elämältä. Voit sinä toki koiran ja pakettiauton takia erota, mutta vaikea kuvitella, että elämä muuttuisi sen myötä yhtään mukavammaksi tai helpommaksi. It's a tough world out there, perheenäidit ei tiedäkään.

Päivämäärä:   16.12.25 14:10:37

Ja aloittajan vika ja vastuu naisena vai? Kun mies kuitenkin ilmeisesti yhteisymmärryksessä lapset tehnyt???!?! Vai mikä oikeuttaa huonon käytöksen kumppania kohtaan kun lapset heräävät aikaisin, kuten pienet lapset nyt vaan tekee.

Mun mielestä kuulostaa siltä, että ukko pitää aloittajaa itsestään selvyytenä ja turvallisena kohteena purkaa omaa pahaa oloaan. Kuten usein lapset äidilleen. Ainoa ongelma tässä on se, että mies ei ole lapsi ja aloittaja ei ole tämän äiti.

Lähettäjä: Tiimalasi 
Päivämäärä:   16.12.25 15:21:37

Ei tämä pelkkään koiraan tai pakettiautoon kaadu. Yksittäiset esimerkit jotka eivät yksittäisinä ole mtn, mutta kun niitä kertyy nii todella raskaita. Koiraakaan ei halua, koska MINÄ olen joskus antanut palautteen aiemman koiramme hoitamattomuudesta.

Asia, jonka itse unohdin liittyi lapsen vaatetukseen ja laittoi MINUT epäedulliseen tilanteeseen. Elämä jatkuu ja pystyn nauramaan tälle, koska siitä selvittiin.
Puolisolle on ehdotettu toisessa huoneessa toisinaan nukkumista, mutta aina on viereen tulossa. Mielestäni omaa oksaansa sahaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.