Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisten tarve aloittaa someen keskusteluja

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   16.12.25 07:52:23

Mä olen melkoinen mietiskelijä ja nyt pohdinnassani on ollut jo pidempään syyt ihmisten keskustelunaloituksille sosiaalisessa mediassa.

Threads ja Hevostallinettikin ovat täynnä aloituksia, jonka tyyppisiä itse kirjoittaisin tyyliin WhatsAppissa kavereilleni tai perheenjäsenille.

Esim. Kerrotaan vain joku oma mielipide jostain asiasta koko kansan nähtäville ilman mitään pohjustusta siitä, mitä aiheesta haluaisi nyt nimenomaan tuntemattomien ihmisten kanssa keskustella. Tai sitten vaan kerrotaan omia kuulumisia.

Eikö ihmisillä ole enää kavereita tai läheisiä, joille viestitellä vai mistä kumpuaa tarve ilmoittaa someen, että Ikea on p*ska kauppa, Marin on otsikoissa, maanantai on alkanut kivasti, tänään juoksin 10km, värjäsin hiukseni mustiksi, Tallinnassa on liian kallista.

Eli mistä kumpuaa tarve ilmoittaa tuntemattomille ihmisille jotain sun omia tekemisiä tai mielipiteitä?

Re: Ihmisten tarve aloittaa someen keskusteluja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.25 08:04:02

Mikset itse ihmettele tätä tarvetta kavereillesi?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   16.12.25 08:10:06

Just luin eräästä Facen ryhmästä tälläisen mielipideilmoituksen. Luonnollisesti negatiivisen. Siihen teki mieli vastata, että "ok". Ei siinä ollut muuta kuin, että tuote x on p askaa, en käytä enää. Ei mitään kyselyä muiden kokemuksista tms.

Hassua. :)

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   16.12.25 08:23:14

"Mikset itse ihmettele tätä tarvetta kavereillesi?"

Olen ihmetellytkin ja olen käynyt useitakin keskusteluja kavereideni kanssa aiheeseen liittyen.

Mistä päättelit, että en olisi näin tehnyt?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   16.12.25 08:38:30

"Mistä päättelit, että en olisi näin tehnyt?"

Mistä päättelit, etteivät ne muut keskustelun aloittajat tee samaa? Voihan sitä ihmetellä ensin kaverille ja sitten nettiin.

Monella on kova tarve vuorovaikutukseen, mutta eri ihmisiä kiinnostavat eri asiat. Joskus joku arkipäiväinen havainto voi olla hauska, ja sen haluaa jakaa muiden kanssa, tai joskus on tilanteita, joista on kiva saada keskustelua joko viihdemielessä tai vaikka oppiakseen jotain.

Esimerkiksi noista mainitsemistasi asioista juoksu on sellainen aihe, ettei edes kiinnostaisi ketään kavereistani, mutta sen sijaan voisin hyvin kuvitella keskustelevani juoksemisesta netissä, jos sillä saisin vertaistukea, neuvoja tai ihan vaan tsemppiä omaan tekemiseen.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.12.25 08:45:53

Edelliset + että kaikilla ei tosiaan ole kavereita tai perhettä.

Ja vaikka olisi, niin kaverit ovat usein samanhenkisiä kuin itsekin. Kiva saada joskus vähän omasta lähipiiristä poikkeavia näkemyksiä

Sitä en kyllä minäkään käsitä, jos avautuminen on vain joku tyyliin ikea on paska. Tulee lähinnä mieleen takavuosien suosittu mysteeripäivitys faecwbookiin, millä haetaan vain huomiota ja toivotaan että nyt kaikki kyselee, että liksi ja mitä on käynyt. Jos haluaa keskustelua, niin avaus saisi olla vähän informatiivisempi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.