Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kamalimmat/turhimmat joululahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.25 17:35:45

Jouluaatto on ensi viikolla, niin kertokaas, mikä/mitkä ovat olleet kamalimmat/turhimmat joululahjat ja keneltä?

Itse sain muutama vuosi sitten vakuumipakkauskoneen äidiltäni. Meille aivan täysin turha, lisäksi tässä maailmassa on muovia jo ihan tarpeeksi.

Re: Kamalimmat/turhimmat joululahjat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.12.25 17:43:04

Kaikki kynttilät ja koristeet.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.12.25 18:00:55

Turhin oli työpaikalta saamani saunatarvikesetti. Meillä ei ole saunaa, silloin isäni oli ainut tuttu kenellä oli, ja äitipuoleni oli samassa firmassa.

Lähettäjä: kff 
Päivämäärä:   15.12.25 18:03:17

Kaikki turha krääsä. Sellainen, jolla ei kukaan tee mitään. Samoin alkoholi, pahanmakuiset syötävät ja bulkkisuklaat.

Olen saanut kaveriltani mm. jotain lasten hiuspinnejä ja ponnareita. Niin huonolaatuisia, ettei voisi kukaan käyttää, kun hajoavat heti. Lisäksi joku euron maksanut kiinakrääsärasia, josta ei edes kansi pysynyt kiinni. Lisäksi viinaa, vaikka hän tietää, etten juo alkoholia.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.12.25 18:04:48

Kovasti yritin miettiä, mutta en meinannut keksiä mitään. Vaikka aina ei olekaan ollut just mun käyttöön sopiva juttu, niin arvostan ajatusta.

Mutta sitten tuli kyllä mieleen pari, jotka on jääneet ihan huumoriarvosltaan mieleen. Teninä sain mummolta mummokalsarit mummokokoa. Siis minua olisi mahtunut niihin kolmet. Epäilen että hänellä oli ehkä tarkoitus paketoida jotain muuta, mutta meni pakkaukset sekaisin.

Ex-anopilta tuli joskus yksi maailmankaikkeuden rumin ja mauttomin koriste-esine. Mutta se oli kyllä jo niin vitsikäs, että sai hyvälle tuulelle. Joten täytti lahjan tehtävän

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.12.25 18:06:24

Huono bulkkisuklaa, kuten Pandan juhlapäivän konvehdit tai perus suklaalevyt. Ostaisivat vaikka vähemmän, mutta parempaa laatua.

Huono alkoholi, siis joku halppisviini. Toki mikä tahansa alkoholi on huono lahja jos tietää, ettei lahjan saaja juo.

Kaikki krääsä, ellei lahjan saaja ole etukäteen sanonut, että haluaa juuri tietyn asian/esineen. Itse en todellakaan haluaisi mitään koristeita.

Samaten vaatteet, kosmetiikka ja hajuvedet ellei ole täysin selvää, mistä toinen pitää. Näitä on vaikea ostaa muille, kuin itselleen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.12.25 18:10:01

Kynsien kestolakkaus, en voinut käyttää koska töissä ei saanut olla lakkaa enkä muutenkaan tykkää kynsilakoista, enkä voinut antaa kaverilleni, koska antaja halusi sen sitten takaisin.

Värikäs torkkupeitto saatesanoilla "itsellenikin ostin, mutta en noin lapsellisen näköistä" vastasin, että se on oiva alunen vauvalle kylmällä lattialla. Siinä vaiheessa antaja halusi vaihtaa peitot päikseen.

Teatterilippu tiettyyn esitykseen, johon en päässyt. En voinut antaa kaverilleni, koska antaja halusi sen takaisin.

Jotain meikkiä, mistä en tiennyt, mihin sitä laitettaisiin, jos käyttäisin meikkiä.

Vääräntyyliset ja -kokoiset vaatteet.

Sipsit ja suklaat ja vaikka pyykkipulveri kelpaisivat jos jotain on pakko antaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.12.25 18:11:09

Tämä ketju on hyvä muistutus, ettei kiittämättömille kannataa antaa mitään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.12.25 18:12:29

Minä meinasin juuri kirjoittaa viestini loppuun noista Pandan konvehdeista, mutta kun tämä nyt ei ole hyvien lahjojen ketju. Mut menköön. Minä sain juuri tänään vanhukselta vapisevin käsin ojennetun Pandan rasian. Se kiitos ja joulun toivotus tulivat niin sydämestä, että minulta meinasi tulla itku (no, autossa tulikin). Ihana lahja oli.

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   15.12.25 18:13:37

Mun ehkä epäsuosittu mielipide on, että älä osta lahjaa, jos et tiedä, mitä vastaanottaja voisi haluta/tarvita. Tässä maailmassa on jo niin hitosti tavaraa, että yhtään ylimääräistä ei tarvitsisi. Ja esimerkiksi omista tutuista kaikki pystyvät kyllä itse ostamaan itselleen ns. minun lahjabudjetin arvoiset tavarat.

Mutta muutama konkreettinen asia:
- väärän kokoiset vaatteet
- omaan makuun sopimattomat koriste-esineet
- mukit
- yhtään mikään temusta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.12.25 18:19:02

Makuja on monia. Voi kun joskus saisi lahjaksi noita Pandan Juhlapöydän konvehteja, ne ovat bulkkisuklaista ehdottomasti parhaita! Eivät palmuöljyttöminä maistu saippualta. Yleensä on tullut vain muita mikä ei toki huono sekään, viime jouluna sain kätevästi vaihdettua naapureiden kanssa osan Pandoiksi.

Päivämäärä:   15.12.25 18:25:23

Älkää nyt suuttuko noista Juhlapöydän konvehdeista :D Totta kai se on ihana lahja joltakin herttaiselta vanhukselta. Minä kerroin vain, mikä _minun_ mielestäni on huono lahja, siis juuri minulle. Panda nyt ei vaan ole minusta erityisen hyvää ja muutenkaan en juuri syö makeaa (ja silloin harvoin kun syön, haluan sen olevan erityisen hyvää).

Ihan samalla tavalla en tekisi kahvipaketilla mitään, kun en omista kahvinkeitintä. Ihmiset kun on erilaisia.

Päivämäärä:   15.12.25 18:41:27

Saan joka vuosi lahjanantajan itsensä näköisiä tekstiilejä ja asioita eli sellaisia mistä hän itse pitäisi.

Täällä on tuttuja niin en kerro spesifisti mutta leikitään että olen eläkkeellä oleva virkkausta harrastava Marjatta 73v ja saisin miniältä joka vuosi mustia hevimetalli t-paitoja, liput tuskaan ja nännilävistyslahjakortin. Eli ei ihan saajalle sopivia juttuja.

En tiedä itkeäkö vai nauraa, selvästi hän ajattelee ostavansa aivan upeita lahjoja (jollaisia itse haluaisi) mutta hän ei kuitenkaan ollenkaan ajattele minua ja mistä itse tykkäisin. Suursiivouksessa tuli just kesällä heitettyä iiso kassillinen näitä vuosien aikana kertyneitä erikoisia lahjoja pois.

Päivämäärä:   15.12.25 18:44:07

Piti vielä sanoa että kamalimmat lahjat-topikki on aikojen alusta alkaen ollut täällä jouluklassikko ja ketjuun kuuluvat standardina nuo "kiittämättömille ei mitään lahjoja"-mäkättäjät niin tähän mennessä ketju on mennyt just niin kuin pitääkin.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   15.12.25 19:20:35

"Täällä on tuttuja niin en kerro spesifisti mutta leikitään että olen eläkkeellä oleva virkkausta harrastava Marjatta 73v ja saisin miniältä joka vuosi mustia hevimetalli t-paitoja, liput tuskaan ja nännilävistyslahjakortin. Eli ei ihan saajalle sopivia juttuja."

:D Aijuma mitä vertauskuvia :D

Päivämäärä:   15.12.25 19:22:18

Pandan juhlapöydän konvehdit ovat ihania! Mulle voi lähettää kaikki rasiat jos ei teille maistu.

Lähettäjä: Joulu 
Päivämäärä:   15.12.25 19:35:49

Kiitollisuus????

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.12.25 19:39:20

Hedelmäkarkit kun en ole koskaan syönyt niitä ja erityisesti vihaan marmeladia!

Kaikki hajustettu kosmetiikka lähtee eteenpäin.

Sain joskus 20vuotiaana sukulaiselta hevospussilakanan kerta harrastan hevosia. Siis tyyliin sellainen arabi laukkaa rannalla kuva... en oikein ilahtanut mielestäni lapsille suunnatusta kuvioinnista. Lahjoitin kummilapselle sitten..

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.12.25 19:50:13

Miksi pitäisi olla kiitollinen siitä että saa jotain turhaa krääsää? Etenkin kun olen tehnyt hyvin selväksi että en tykkää mistään kipoista ja kupeista enkä kynttilöistä jne niin sitten pitää vaan olla kiitollinen kun joku tuo? Ei, hän ei todellakaan ole ajatellut MUA niitä ostaessaan, siihen kun usein vedotaan että pitää olla kiitollinen kun sua on ajateltu.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   15.12.25 20:03:22

Pandan juhlapöydän konvehdit ovat ihania! Mulle voi lähettää kaikki rasiat jos ei teille maistu.

Ja ne halpiskyykkyviinit mulle.

kiitos.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.12.25 21:14:44

Joku temutettu kiinankrääsä. Olisin tyytyväinen ennemmin kädenpuristukseen.

Lähettäjä: eue 
Päivämäärä:   15.12.25 21:52:24

Kamalia ja turhia on kaikki ne, jotka on pakosta ostettu ilman, että mietittäisiin yhtään, mitä lahjan saaja haluaa tai tarvitsee.

Esim. alkoholi. En juo alkoholia (ja monilla joku perheenjäsen on alkoholisti, tai sitten lahjan saaja itse.)
Paketti vaaleapaahtoista kahvia, yleensä juhla mokkaa. Jotkut panostavat ja tuovat ihan ykköspaahdon presidenttiä! Karseaa kuraa, koska minä juon vain paahtoasteen 4-5 kahveja, ja mieluummin se vitonen.
Pieni huonolaatuinen froteepyyhe. Joku 30x30 senttinen. En tiedä mitä sillä olisi pitänyt tehdä? Olisi nyt ollut edes vähän isompi. Ei minulla ole lapsia tai lemmikkejäkään.
Todella huonolaatuinen enkeli-kaulakoru. Olen ateisti eikä tuosta korusta voinut ottaa edes ketjua uusiokäyttöön. Roskiin meni.

Ottaisin mielelläni vaikka levyn fazerin sinistä tai geishaa, mutten tee mitään jollain euron maksaneella rihkamakorulla tai viinapullolla.

"Ajatus on tärkein."
Voi kun olisi edes joku ajatus noiden lahjojen taustalla...

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.12.25 22:25:42

Ehkä työnantajalta tulleet herkkukorit, jossa on aina jotain omituista säilykettä, hyytelöä tms. jota en syö. Sitten ne hautautuu kaapin perälle ja heitän ne lopulta roskiin vanhentuneina. Voisi varmaan antaa eteenpäin, mutta en kehtaa, kun en itsekään niitä syö, niin tulee olo, että tuskin kukaan muukaan.

Yksi miehen sukulainen ostaa välillä ihan krääsää, esim. iso tonttu, joka ei yhtään sovi meidän tyyliin. Tykkään esim. olkipukista kuusen alla, en mistään pinkistä jättitontusta. Lapsetkin pelkää sitä, niin en voi joulun aikaan tunkea sitä edes heidän huoneeseen. Pitäisi pistää myyntiin, kun vie ihan turhaa tilaa.

Yhteistyökumppaneilta on tullut myös kaikkea turhaa, yleensä yksi kaupparatsu tuo heidän varastostaan ylijäämäkamaa. Esim. rantakassi, joka on ruma. Ollut nyt vuoden mun työpisteellä kun kukaan työkaverikaan ei tarvinnut. Kerran tuli logollinen kuumavesipullo. Pieni kylmäkassi, johon mahtuu yksi eväsrasia tai kaksi kaljaa. Aivan turhake. Samoin jotkut mukit on niin turhia. Kaapit täynnä muutenkin astioita ja sitten 1-2 ihan eri sarjan mukia. Yleensä jätän nuo töihin taukotilaan mukeiksi. Olen yrittänyt tällekin sanoa, että en tarvitse mitään, kun en halua sitä krääsää, mutta ei auta.

Mutta läheisiltä olen kyllä yleensä saanut hyödyllisiä tai ihania lahjoja. Yhdessä toisessa ketjussa valitin taannoin lahjakorteista. Ne eivät ole niin mieleeni, mutta ei ne nyt turhia / kamalia ole. Harmittaa vaan, jos jäävät käyttämättä.

Päivämäärä:   15.12.25 23:11:11

Meille vakuumikone oli erinomainen, koska harrastetaan metsästystä. Mutta sille pitää olla todellinen, harkittu tarve, jotta kannattaa.

Sopimattomat vaatteet, siis epäistuva - vaatteet on tosi hyvä lahja, kun tietää koon/mieltymyksen/istuvuuden. Usein koriste-esineet, sillä tavaraa jo paljon muutenkin (maljakko tms eri asia, mutta tyyliin patsas). Herkkukorin relissisäilykkeet jää yleensä syömättä, ja saunatyynytkin kyllästyttäisi. Kynttilöitä ei tule poltettua, mutta ovat sieviä kyllä. Kuvamukit (joku spesiaali erikoismuki menisikin, mutta sellaiset perusmuotoiset mukit niin ei, ellei ole todella hyvä ajatus kuvassa).

Silti en ikinä "katso lahjahevosen suuhun". Huomiointi on tärkeintä, vaikka kyseessä olisi vain jouluntoivotus. Ihana tarina tuo vanhuksen antama suklaarasia.

Lähettäjä: Alkoholi 
Päivämäärä:   16.12.25 00:11:12

Alkoholi. En käytä (ja kaikki tietävät sen). Alkoholia ei saa ”hukattua” minnekään: kaverit/sukulaiset/tutut eivät joko käytä ollenkaan tai sitten käyttävät vain jotain tiettyä, joten random pullolle ei ole ottajaa. Sitä ei myöskään voi viedä työpaikan kahvihuoneeseen kuten voi viedä sellaiset herkut, jotka eivät itselle maistu.

Lähettäjä: Bou 
Päivämäärä:   16.12.25 03:50:07

Makunsa kullakin. Rakastaisin saada lahjakortteja! Ihan vaikka S tai K ryhmän tai jonkun hierojan tai kosmetologin! Uijui.. muttei kukaan osta niitä :(

Mulla taas menisi se tummapaahtokahvi roskiin koska juon vaan vaaleaa enkä tunne ketään jolle kelpaisi tummapaahto!

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   16.12.25 06:23:10

Jos lahja on syötävää, eikä itselle kelpaa, sen voi viedä töihin, tallille tms. Kaikki katoaa n kahdeksassa tunnissa.
Krääsä menee suoraan Pelastusarmeijakassiin; kaikilla pitää olla Ikea kassi, jota täytetään hiljakseen itselle hyödyttömillä asioilla. Kun kassi on täynnä, se viedään Pelastusarmeijaan tms ja saadaan tyhjä kassi taas tilalle.
Vakuumikoneet yms härpäkkeet myydään tai annetaan FB roskalavalla; arvonsa mukaan.

Lahjan saadessa siitä kiitetään kauniisti ja ollaan iloisia, että toinen muisti, välitti, yritti.
En ihan tajua, mikä tässä on ongelma.
Tottakai, turhaa tavaraa on maailma täynnä, mutta toisen puolesta ei voi elää eikä lahjanantamistilaisuus ei ole se kouluttamistilaisuus. Yritetään itse elää ekologisesti.

Jos lahja on selvä vttuilu, kuten aiemmin ketju, jossa alkoholistille viedään liköörikarkkeja tai jopa alkoholia, pähkinäallergiselle pähkinäsuklaata, reilusti syömishäiriöiselle kilo suklaata tms, silloin asista voi mielestäni huomauttaa. Ihan kaikkea huonoa käytöstä ei tarvitse sietää.
Mutta, jos antaja nyt selvästi on hyvällä liikkeellä ja yrityänyt; kiitos ja hyvää joulua!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.12.25 06:57:33

^ Hyvin sanottu, mama tuossa edellä.

"Makuja on monia. Voi kun joskus saisi lahjaksi noita Pandan Juhlapöydän konvehteja, ne ovat bulkkisuklaista ehdottomasti parhaita! Eivät palmuöljyttöminä maistu saippualta. Yleensä on tullut vain muita mikä ei toki huono sekään, viime jouluna sain kätevästi vaihdettua naapureiden kanssa osan Pandoiksi."

Sama, Pandat ja Fazerin klassikko konvehdit on parhaat. Jotkut "hienot" belgialaiset tai sveitsiläiset ei maistu yhtä hyviltä. Jostain syystä niissä rasioissa on myös usein jotain alkoholilla maustettuja konvehteja, jotka on kamalia.

"Paketti vaaleapaahtoista kahvia, yleensä juhla mokkaa. Jotkut panostavat ja tuovat ihan ykköspaahdon presidenttiä! Karseaa kuraa, koska minä juon vain paahtoasteen 4-5 kahveja, ja mieluummin se vitonen."

Minulle taas yksi kaveri toi tuliaisiksi jotain tummapaahtoa. Olin siskon luona maistanut, on pahaa ja kitkerää. Onneksi mulla on toinen asunto lyhytvuokrauksessa, vein sinne vapaasti käytettäväksi. Siitä on nyt vuodessa kulunut noin neljännes, juhlamokkaa taas mennyt monta pakettia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.