|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 15.12.25 17:57:02
Jepjep. Mä kävin nuorena psyk. polilla ja kaikki sujui hyvin, iso kiitos heille siitä. Papereihin laitettiin merkintä että tarvittaessa kirjoitettava sinne uusi lähete, olin sen verran vaikeasti moniongelmainen että ajattelivat ettei mikään tk:n apu riitä jos oireet palaavat.
Palasivathan ne sitten muutama vuosi myöhemmin. Ja mitä apua silloin sain? En suinkaan lähetettä polille vaikka sitä myös itse useampaan otteeseen pyysin, totesivat kyllä moneen kertaan että juu niin siellä lukee että sinne pitäisi lähete laittaa. Eivät kuitenkaan laittaneet syystä x. Pääsin vain tk:n sairaanhoitajien kanssa juttelemaan. Monikossa siksi, koska ensimmäiselle sain ajan 4kk päästä yhdeytenotosta ja hän kertoi heti olevansa vaihtamassa työpaikkaa, ja että uusi aika uudelle hoitajalle tulee sitten pian. Tämä pian kesti miltei 6kk. No uusi hoitaja tuntui lähinnä syyllistävän minua ongelmistani ja hänestä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Kerran sitten jouduin perumaan ajan enkä ikinä enää jaksanut varata uutta aikaa kun ei siitä mitään apua ollut. Lääkäri oli kiva ja osaava, mutta silloin oli myös korona-aika ja hänet siirrettiin muihin tehtäviin. Se siitäkin avusta.
Jostain sitten lopulta onnistuin pieraisemaan riittävästi rohkeutta elämän muuttamiseen, jätin narsistisen miehen, muutin toiselle paikkakunnalle ja lähdin opiskelemaan. Sitä kautta lähti se pääkoppakin paranemaan, mutta helpompaa ja nopeampaa olisi varmasti ollut jos olisi saanut siihen jotain tukea.
Enää en hae apua jos mt-ongelmat palaavat. Sen verran huono kokemus oli. Itse se on itseään autettava ja jos se ei riitä niin sille ei sitten voi mitään.
|