Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko parantunut refluksista?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   15.12.25 14:10:25

Toivoisin, että voisin kuulla kokemuksia refluksista parantumisesta.

Olen 30 v nainen ja kärsinyt muutamia vuosia vaihdellen refluksioireista. Nyt viimeiset parikuukautta kurkkurefluksia. Olen hoikka, liikun ja nyt vielä välttänyt tyystin refluksia aiheuttavia ruoka-aineita. Sängynpääty on kohotettu ja Kuukausi syöty Ppi lääkkeitä, niistä ei apua.

Voiko jostain vielä löytää avun? Stressiä on kyllä ollut vaikka muille jakaa, mutta sitäkin hiljalleen saan purettua.

Re: Oletko parantunut refluksista?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.12.25 14:33:56

Joo olen päässyt eroon kun hankin lääkityksen syyhyn joka refkluksia aiheutti - siihen stressiin/uupumukseen. Söin Sepram-nimistä lääkettä 10mg annostuksella joka riitti karkottamaan refluksin.

Päivämäärä:   15.12.25 15:44:17

Mulla on ollut ennen Sepram. Lopetin kai pari kolme vuotta sitten. En oikein enää muista miksi lopetin tai sitäkään että auttoiko se ahdistuksiin kuinka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.12.25 15:46:05

Aloitus voisi olla minun. Lääkkeet ei auta. Löytyi sappikivet, nyt leikkausjonossa. Saa nähdä auttaako.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.25 15:53:47

Testaamisen arvoisia voisivat olla piihappogeeli ja/tai biomedin/terassi nordicin sinkki+karnosiini+glutamiini-juomajauhe.

Päivämäärä:   15.12.25 16:07:48

Sinkkikarnosiini mennyt nyt taas viikon! Sillä sain kesällä oireet taukoamaan. Toivottavasti nytkin.. ei saisi vaan vissiin kokoaika käyttää

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   15.12.25 20:36:52

Käykää kiropraktikolla tai osteopaatilla tsekkauttamassa pallea

Lähettäjä: Mmne 
Päivämäärä:   16.12.25 07:09:57

En nyt tiedä parantunut mutta tilanne on hyvä ja rauhallinen.
Stressi on mulla se pahin aiheuttaja.

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   16.12.25 07:22:48

Oireet olen saanut suht hyvin hallintaan erittäin säännöllisellä elämällä ja hyvälaatuisella ruualla. Syön puhdasta ruokaa, vältän lisäaineita. Mausteista lähinnä suolaa. Ei mitään hapotettuja juomia, vain vettä.

Nukkumaan aina samaan aikaan.

Kokeilin aikaisemmin lääkitystä, tutkittiin syitä eikä oikein löytynyt. Elin hyvin stressaavaa elämänvaihdetta ja ruokailu epäsäännöllistä. Nyt parempi, mutta oireet palaa helposti kun yhtään joustaa. Stressaa, kun mietin syömisiä jne niin paljon, vältän ulkona syömistä ja rutiineista poikkeamista

Lähettäjä: Meitsi 
Päivämäärä:   16.12.25 07:27:43

Mulla auttoi ketoruokavalio. Refluksi loppui kuin seinään. Heti palaa jos syön sokereita tai muita hiilareita.

Päivämäärä:   16.12.25 13:32:38

Kiitos kaikista kommenteista! Ehkä toivoa on. Kiropraktikko menee kokeiluun, ketoruokavaliokin voi mennä jossain kohtaa kokeiluun mutta pitänee erillisenä että näkee vähän mikä auttaisi ja mikä ei.

Se, ettei saa käyttää mausteita on itselle kyllä paha. Nyt viikko ollut tosi yksin kertaisella ruokavaliolla mutta ei oikein tunnu että sekään välttämättä auttaisi. Nyt syönyt vaan refluksiystävällisiä kypsennettyjä vihanneksia, rasvattomia lihoja, rahkaa, jogurttia, kaurapuuroa, banaania ja päärynää.. Mausteina yrtit.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.12.25 13:56:24

Minulla oli pahimmillaan just 30 ikävuoden tienoilla. Nyt 30v. Närästys oli ihan kamalaa. Söin happosalpaajia yli vuoden. Sitten otin ruokavalion vaan tiukkaan seurantaan. Minulle ei todellakaan sovi ketoruoka. Kaikki rasvainen ruoka saa kehon ihan kamalaan tilaan. Kahvista olisi hyvä luopua kokonaan, mutta aamuisin juon edelleen yhden kupillisen. Paras tulos oli ihan vain ruokavalion keventämisellä. Pienet annoskoot. Kaikki teollinen ultraprosessoitu mössö on kamalaa ja tuo huonon olon. Kannattaa lukea kirja Ultraprosessoitua. Hyvä, puhdas ruoka oli minun pelastus. Nykyään en tarvitse lääkitystä eikä maha oirehdi käytännössä mitenkään.

Ai niin. Kireät vaatteet on yksi ongelma. Siis tiukat housut ja tiukat rintsikat jne. Minun on pakko pitää välillä tiukkoja urheilurintsikoita, koska kuppikoko on E-F65, mutta yritän rajoittaa sen vain treenin ajaksi.

Päivämäärä:   16.12.25 16:07:17

Prosessoitua ruokaa syön normaalistikin äärimmäisen harvoin, nyt ei sitäkään.

Ihanaa kuulla, että moni saanut hallintaan. Ihan varmasti joku keino löytyy vielä minullekin. Meinannut vaan usko loppua kun tekee kaiken ohjeiden mukaan mutta ei apua. Oliko M nyt siis minkä ikäinen? Mietin tuliko typo ikään. Olispa ihanaa jos iän mukana helpottaisi!

Lähettäjä: Blööb 
Päivämäärä:   16.12.25 20:05:50

Joo, muilta osin paitsi raskauden aikana. Sain diagnoosin nuorena joskus 20v kieppeillä jo. Ihan ruokavaliolla pysyy itsellä hallinnassa paitsi raskauden aikana, jolloin on tarvinnut lääkitystä alusta alkaen.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   16.12.25 22:46:38

Piigeeliä suosittelen myös.

Päivämäärä:   17.12.25 02:24:27

Blööb, minkälainen ruokavalio sinulla? :)

Lähettäjä: farkku 
Päivämäärä:   17.12.25 06:02:50

sittenhän on vielä tähystysleikkaus vaihtoehtona jollei mikään muu auta. Korjataan ruokatorven alaosaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   17.12.25 07:07:05

Minulla auttaa pätkäpaasto, eli syön vain klo 9-17 välillä, en sen jälkeen illalla enää mitään. Jos joskus syön vaikka kyläillessä tai muuten, refleksi palaa heti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.