|
Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 15.12.25 14:46:33
Mitkä asiat, esim. sanavalinnat, käytös, kosketus tai sen puute miehesi taholta ovat herättäneet sinussa nuo tunteet? Ne harvemmin heräävät tyhjiössä.
Itse koin exäni kanssa olevani tylsä. Yksin ollessani en ollut hetkeäkään tylsistynyt, vaan touhuilin, urheilin, opiskelin, tein töitä, pidin yhteyttä ystäviini, harrastin. Hänen kanssaan stressasin koko ajan, etten ole riittävän kiinnostava tai seksikäs.
Kun olimme yhdessä, ajauduimme katsomaan Netflixistä sarjoja ja passasin häntä ruuanlaitolla ja muulla, koska se oli se mitä hän halusi. Seksi ei häntä oikein kiinnostanut, liikuntaan oli aina joku paikka kipeänä tai huono sää, mitään ei oikein halunnut omatoimisesti, vaan jotenkin roikkui mukana. Samaan aikaan hän haki yhdessä aikaa viettäessämme dopamiimipiikkejä kännykän rahapeleistä, tulevien baarireissujen ja matkojen suunnittelusta ja valitettavasti myös muun naisseuran hakemisesta.
Hän oli itse sisäisesti tyhjä, mutta projisoi sen minuun, ja siitä sain elämäni ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä!) kertaa sen epämääräisen tunteen, että minä olen tylsä. Hän ei kyennyt itse tuottamaan itselleen minkäänlaista sisältöä elämäänsä, joten hän tarvitsi siihen ulkoiset virikkeet ja dopamiininlähteet (naiset, uhkapelit, alkoholi). Ja eihän yksi ihminen voi koskaan toisen tyhjyyttä täyttää.
Meillä naisilla on kuitenkin usein kumma tapa kääntää nämä tilanteet itsesyytöksi ja sisäänpäin. Pohdimme, mikä meissä on vikana, vaikka ongelma saattaa heijastua siitä toisesta osapuolesta tai yksinkertaisesti suhteen dynamiikasta.
|