Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauratyynyn/pipityynyn omistaja, sano

Lähettäjä: kiisseli 
Päivämäärä:   14.12.25 22:13:59

suoraan että etenkin jos lahjaksi sait sen, että auttaako se oikeesti kipuihin ja kremppoihin vai jäikö turhakkeeksi pyörimään?

Kattelin suomalaista käsityövalmisteista (Kakolan vankien tekemä) kauratyynyä tänään, mut sit aloin epäillä, onko tommonen tyhjän kanssa jumeihin ja kolotuksiin? Vai onko turha tavara?

Re: Kauratyynyn/pipityynyn omistaja, sano

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   14.12.25 22:16:55

Meillä on vehnätyynyt ahkerassa käytössä ja kyllä ne helpottaa esimerkiksi kipeää niskaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.12.25 22:18:21

Käytän paljon kauratyynyä. Ei kai se paranna, mutta helpottaa oloa. Kotona helposti saatavilla ja uudelleen käytettävissä. Kestää yllättävän pitkään lämpimänä.

Lähettäjä: kiisseli 
Päivämäärä:   14.12.25 22:22:42

" mutta helpottaa oloa."

Millä tavalla helpottaa? Kylmänä vai lämpimänä?

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   14.12.25 22:23:01

Ollut vuosia ahkerassa käytössä, tytär käyttää eniten menkkakipujen lievittämiseen ja minä niskahartioihin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.12.25 22:25:02

Niskaan mukava apu, jos niska on jumissa. Auttaa oikeasti.

Käytän välillä lämmikkeenä käsille tai sylissä. Meillä on kylmä talo.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.12.25 22:25:26

Jos on vaikka niska kipeänä, niin lämmin rentouttaa ja kipu vähenee. Samoin toimii kuukautiskivuissa. Ja talvella monesti lämmitän kauratyynyn ja otan sen syliin viltin alle kun tallin jälkeen kylmissään käyn sohvalle istumaan.

Lähettäjä: Uija 
Päivämäärä:   14.12.25 22:38:23

Käytän paljon, harrastan avantouintia ja joskus jää viluinen olo niin on ihana ottaa illalla peiton alle ja laittaa jalat siihen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.12.25 23:05:05

No ei kyl auta mulla menkkakipuihin

Päivämäärä:   15.12.25 00:12:28

Pipityyny?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   15.12.25 00:15:36

Minä käytän menkkakramppien aikana - en nyt tiedä auttaako varsinaisesti mutta ainakin tuntuu mukavalta. Mies käyttää niska-hartiaseudulle ensin sillä lämmittäen ja sitten mä hieron niitä perään.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   15.12.25 00:28:16

Mäkin oon käyttänyt menkkakipuihin, auttaa huomattavasti.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   15.12.25 05:07:56

PIPITYYNY?? Nyt oikeesti. :D

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.12.25 06:48:58

Ei paranna, mutta helpottaa oloa helpommissa menkkakivuissa. Ns suonenvetoihin auttaa huomattavasti. Nämä lämmitettynä.

Lähettäjä: manta 
Päivämäärä:   15.12.25 07:53:20

Pehmittää lihasjumeja tehokkaasti. Pidän ensin lämmitettyä kauratyynyä vaikka vartin, sitten venyttelen kireät ja kipeät lihakset ja jo vain helpottaa.

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   15.12.25 07:56:07

No eihän se tietenkään kipuja paranna, mutta helpottaa oloa menkkakipujen kourissa. Itsellä menkat jo luojan kiitos loppuneet, mutta tytär joutuu niistä vielä kärsimään kymmeniä vuosia. Särkylääkekombo + kauratyyny auttaa asiaa. Tytär on myös viluisempi kuin minä ja välillä lämmittää illalla nukkumaan mennessä tai peiton alle lämmikkeeksi. Ihana keksintö on!

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   15.12.25 08:01:37

On aktiivisessa käytössä, lähinnä kylmänä tosin. Tuo hieman helpostusta päänsärkyyn ja auttaa kesäisin jos meinaa olla liian kuuma nukkuessa. Kylmillä säillä kiva käyttää ihan lämmikkeenä vaikka sohvalla istuessa.

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   15.12.25 15:00:06

Mä käytän tosi harvoin, silloin kun olen kipeänä. Isompaa pidän keuhkoputken päällä ja pikkuista, just sitä pipityynyä, pidän kasvojen päällä poskiontelotulehduksessa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.12.25 15:05:24

On paljon käytössä

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.12.25 15:05:26

Itseasiassa lämpöhoito on yksi tehokkaimmista kotihoitokonseista jumeihin. Sitä ei voi antaa väärin, ellei nyt palovammoja aiheuta. Kylmähoito täytyisi antaa heti vamman tullen. T: hieroja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.25 15:05:53

Käytin aikanaan ahkerasti, nyt ei vuosiin ole ollut tarvetta. Mut sanokaas onko olemassa lämpötyynyjä enää ? Ennen sai esim instrusta, nykyään saa vaan valtavia sähköpeittoja lidlistä.

Lähettäjä: pah 
Päivämäärä:   15.12.25 15:06:47

Käytän paljon, mutta niiden tulee olla isompia kuin se pieni hernetyynyn kokoinen. Käytän migreeniin kylmänä eli aina on pakasteessa yksi tyyny. Lämpimänä meillä koko perhe käyttää erilaisiin lihaskolotuksiin esim. niska- ja hartiakipuihin.

Teini käyttää myös hyisen olon lämmittämiseen. Tallilta tullessa hän on usein niin kylmissään, ettei meinaa lämmetä sisälläkään kunnolla. Lämmittää monesti tyynyn tai pari itselleen ja menee niiden kanssa joko sänkyyn peiton alle tai sitten sohvalle viltin alle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.25 18:19:02

Ei yhtään turha! Juuri ollut koko viikon käytössä niskajumiin. Ja sänkyyn olen myös ottanut mukaan.

Olen saanut sen lahjaksi varmaan 25 vuotta sitten. Semmoine pitkula, joka pysyy niskassa. Emendo. On näköjään vieläkin myynnissä!

Ihana sana tuo pipityyny, vaikka jotkut mollasivat. En ollut tiennyt, että on ihan "virallinen" sana :)

Päivämäärä:   15.12.25 18:34:18

Käytän kauratyynyä jatkuvasti

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.