Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihtuminen on kallista

Lähettäjä: Zasa 
Päivämäärä:   14.12.25 21:47:02

Pitää ostaa uusia vaatteita kun vanhat tuntuvat jo liian ”isoilta”. Näitä pitäisi oikeasti saada johonkin verovähennykseen. Ensi vuonna jatkuu laihdutus niin tulee kalliiksi. Ja siis toki itse laihdutan ihan vaan liikuntaa lisäämällä elämään (20km juoksut päivässä) ja kasviksia syömällä, eli paino putoaa hiljakseen….mutta silti tässä kuussa on pitänyt ostaa uudet housukoot, uusi takkikoko, uudet urheiluliivikoot, uudet legginsikoot yms. Onneksi jalka sentään pysyy samana. Tulee kalliiksi taas uusia esim ratsastussaappaat (ei ole halpaa sekään). Näitä oikeasti pitäisi saada verovähennykseen!

Re: Laihtuminen on kallista

Lähettäjä: kiisseli 
Päivämäärä:   14.12.25 21:49:33

Oletko kirppareista tietoinen? Ei nyt muutenkaan kenenkään tarvii uutena ostaa montaakaan riepua pl. toki alusvaatteet ja sukat. Ei oo järkevää millään tavalla ostella uusia päällysriepuja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.25 21:54:48

Joo just. 20km päivässä. Varmasti todella kestävä elämäntqpamuutos. Älä hävitä isoja vaatteita vielä.

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   14.12.25 22:08:03

Saman huomannut. Itse laihduin vain alle 10kg ja kyllä sai olla ostamassa uudet vaatteet. Mutta eipä sitä omaa terveyttä ja hyvää oloa voi rahassa mitata. Mieluusti laitoin rahat uusiim vaatteisiin.

Päivämäärä:   14.12.25 22:13:35

Läskistyminenkin on kallista. Menee rahat ruokaan ja pakko ostaa isompia vaatteita.

Päivämäärä:   14.12.25 22:41:55

Kyllä sinä varmaan lihotessakin olet joutunut ostamaan uusia vaatteita. Mulla on vielä helposti yli 10 vuotta vanhoja vaatteita käytössä, avainsana on painonhallinta.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.25 22:48:48

Verovähennyksiim herramun jee ;D

Lähettäjä: Jjoo 
Päivämäärä:   14.12.25 23:20:13

Nojuu vähän harmittaa kun ostin reilu vuosi sitten takin 530e ja nyt on 15kg lähtenyt painoa lääkkeen avulla ja pienempikin koko olisi ollut hyvä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   15.12.25 06:24:10

en maksaisi takista yli satasta.

Päivämäärä:   15.12.25 07:45:58

Mene kirpparille ja samalla kerralla myy ne vanhat hehtaari rytkysi. Vittuako valita kun olet alun perin itse ne kilot mussuttanut. Joku oma vastuu pitäisi aikuisilla ihmisillä olla ja Suomeenkin saisi tulla läskivero.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.12.25 07:54:37

0/5

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   15.12.25 08:19:30

Kun lääkkeellä laihdutat, niin säästä se takki. Tulee vielä aivan varmasti käyttöä.

Laihdutin 25 kg ja uusin tosi valikoivasti vaatteita. Välivaiheet pärjää halvemmilla ja muutamilla kappaleilla, kunnes se lopullinen paino on saavutettu. Siinä ei kuitenkaan monta kuukautta mene. Ja täytyyhän niitä vaatteita muutenkin aina välillä uusia ostaa tai korjauttaa/itse ommelle vaikka paino ei liikkuisi mihinkään. Vaikka ostan laatua ja kestävää, niin ei ne vaatteet ainakaan itsellä ikuisia ole.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.12.25 08:29:51

Totta, vaatteita joutuu uusimaan, kun laihtuu. Itsellä ylipainoa reilusti ja laihdutus käynnissä, matka vienee n. 1,5-2 vuotta vielä.
Vaatteet on jääneet isoiksi, mutta olen maltilla ostanu uusia. Vanhoja voi hyvin käyttää vaikka on isoja. Tyköistuvista en ole koskaan pitänyt niin vaatteet malliltaan muutenkin sellaisia, että ei niin herkästi huomaa, että on isoja. Lepattavat vain enemmän ;) Kriittisiä olen uusinut nyt eli takkia ja pikkuhousuja. Muutaman paidan. Lisäksi kaapista ennestään löytynyt pieniä vaatteita jotka nyt sopivia niin ne otettu käyttöön. Ja kuten yllä mainittu, niin kesken projektin käy halvemmatkin vaihtoehdot.

Lähettäjä: Myyqa 
Päivämäärä:   15.12.25 08:49:17

Eihän sitä ylipainoa tarvitse olla että voi laihduttaa. Itse laihdutan aina kun paino alkaa lähestyä 65kg - siitä sitten tiputan aina sinne 50kg asti fiiliksen mukaan. Olen siis itse 176cm pitkä. Kyllä tuossakin se vaatekoko pienenee ja täytyy ostella uusia. Toki en osta sieltä kalleimmasta päästä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   15.12.25 08:59:49

Olen säästänyt vanhat vaatteet ja ne on nyt sopivia. Pikkuhousut ja rintsikat jouduin uusimaan. Hameet ja sukkahousut sopii hyvin vähän reilumpina, samoin neuleet on ihan ok väljinäkin. Toppahousut jouduin ostamaan uusiksi, mutta niissäkin pitkään auttoi henkselit tai vyö. Ratsastushousut myin pois ja ostin käytettynä uudet tilalle. Saappaat pienennytin suutarilla.

Päivämäärä:   15.12.25 09:01:33

176/65 on hoikka. Ei tarvitse laihduttaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.12.25 09:33:16

Miksi kukaan hävittää liian pienet vaatteet jos lihoo? Sittenhän ne mahtuu taas päälle kun laihtuu.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   15.12.25 09:39:49

176/50 on jo todella ylipainoinen. Ei tuokaan ole tervettä.

Minun mielestäni jo sata euroa takista on ihan hirveän kallis. Ei kyllä varmaan ole rahasta puutetta jos voi ostaa 500 euron takin. Tai sitten on puutetta kun käyttää rahojaan noin tyhmästi!

Lisäksi kai ymmärrät, että jos jotain laitetaan verovähennyksiin niin ei sitä koko summaa korvata.

Päivämäärä:   15.12.25 10:02:17

"176/50 on jo todella ylipainoinen."

????

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   15.12.25 10:06:15

Alipainoinen! Ei saisi kirjoittaa samalla kun tekee muuta! XD

Päivämäärä:   15.12.25 13:07:45

"Minun mielestäni jo sata euroa takista on ihan hirveän kallis. Ei kyllä varmaan ole rahasta puutetta jos voi ostaa 500 euron takin"

Yhtä moni sanoo, että pitäisi ostaa laatua (joka maksaa) eikä halpiskamaa. Ja kaikilla ei tosiaan ole rahasta pula.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.12.25 16:01:04

Ei satasella saa hyvää takkia joka on lämmin ja vedenpitävä, mukava päällä sekä kestää monta vuotta

Lähettäjä: jj--j 
Päivämäärä:   15.12.25 19:40:40

Eikö se itsesi lihottaminen niin isoksi sitten maksanut mitään? Vai miksi valitat laihtumisesta?

Päivämäärä:   15.12.25 20:14:15

Itsensä lihottaminen tapahtuu usein vuosikymmenien kuluessa ja eipä siihen tarvitse kuin työpaikan lounasedun jolla mättää kerran päivässä liikaa ruokaa ja lounasbuffa vuosikymmenien ajan maksaa saman verran söi sitten vähän tai paljon. Normi-ihmisellä myös ikääntyminen vaikuttaa elintoimintoihin niin, että kiloja kertyy ihan itsestään ja halvalla. Harvoilla varmaannkilot tulee kalliisti syömällä.

No oikeastihan ihmiset tietää nää asiat, mutta tarinoinpahan vastauksen nyt kumminkin. Eli ei, lihomisen vuosi/pukeutumiskausikustannukset eivät välttämättä ole kalliit. Useamman uuden vaatteen hankkiminen todennäköisesti on paljon kalliimpaa.

Lähettäjä: Rcj 
Päivämäärä:   15.12.25 22:47:48

Opettele ompelemaan. Useimmat vaatteet pystyy pienentämään.

Lähettäjä: Iuwh 
Päivämäärä:   16.12.25 08:48:04

Osta käytettynä tai tuunaa nykyisistä sopivia.

Kaverini laihdutti koista XXL kokoon M-L ja pienensi itse kaikki vaatteet jotka onnistui. Ei juurikaan osta vaatteita muutenkaan uutena ja osaa korjausommella. Minäkin olen jonkin verran muokannut vaatteitani.

Eikä edes käyttänyt lihavuuslääkkeitä vaan ihan elintavoilla. On 175 cm pitkä.

Lähettäjä: Arvostan 
Päivämäärä:   16.12.25 09:01:28

Eikö ole vaan positiivinen asia että saat ostaa pienempiä vaatteita!
Olisihan se hyvin kannustavaa jos valtio tukisi laihtumista muutoinkin kuin mahdollistamalla kuntoilupaikkoja.
Mielestäni THL johtajan ja terveysministerin pitäisi tehdä enemmän eikä vaan hymistellä. Kansa lihoo ja teollisuus syytää paskaa- kauppa hykertelee... Kukaan ei ota vastuuta.

Luulin että törsäät laihdutusohjelmiin tai pillereihin että pointsit sulle tahdonvoimasta!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.12.25 09:23:24

Jos on televisiossa töissä, vaatekuluja voi oikeasti saada verovähennykseen. Muistaakseni myös jos on erikoisala ja tarvitsee sinne suojavaatteita, esim. metsuri.

Päivämäärä:   16.12.25 13:02:50

Käyn ahkerasti kirppareilla ja lähellä olevalla ilmaiskaapilla, jossa on usein laadukasta tavaraa.
Täysin ilmaisia takkeja olen löytänyt kaapista paljon, mm. Helly Hansen, McKinley, Asics sekä liudan eri merkkisiä ja -pituisia toppatakkeja koko perheelle.
Kirpparilta olen myös ostanut joitakin, viimeksi Didriksonsin syystakin 10€.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.12.25 13:04:37

Ite ostan vintedistä uusia ja myyn vanhat myös siellä sitä mukaa kun pienenen. Ja uffille aina kun on niitä parin euron päiviä.

Lähettäjä: Uyy 
Päivämäärä:   16.12.25 20:39:02

Jos laihtumisesta saisi verovähennystä, pitäisi lihomisesta maksaa läskiveroa.

Onhan läskiverosta puhuttu jo kauan ja moni haluaisi sellaisen voimaan, mutta vielä useampi sitä vastustaa.

Joten jos et ole valmis maksamaan läskiveroa, niin älä sillon haaveile myöskään laihtumisveroedusta ;)

Lähettäjä: Välikysymys 
Päivämäärä:   16.12.25 20:43:24

Lähettäjä-
Päivämäärä16.12.25 13:04:37

Ite ostan vintedistä uusia ja myyn vanhat myös siellä sitä mukaa kun pienenen. Ja uffille aina kun on niitä parin euron päiviä.

Tyhmä kysymys eikä edes liity oikein aloituksen aiheeseen, anteeksi etukäteen :D Mutta kun Uffilla on esim kahden euron päivät, niin maksaako siis ihan kaikki tuotteet siellä silloin vain kaksi euroa hintalapun hinnasta riippumatta?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.12.25 21:01:19

Voiko uffista löytää kenkiä, ja niin maksaako kaikki vaan euron euron päivillä hintalapusta riippumatta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.