Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuivuuko kädetkropsukarheiksi? Vinkki.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   14.12.25 16:10:11

Itse harmittavan usein teen paljain käsin kaikkea (vaihdan multaa ruukkukukkasille,teenpaju/risutöitä, maalaan, pesen astioita kylmällä vedellä pihalla, siivoan.

Olisi järkevää käyttää suojakäsineitä, ne vaan unohtuu nopeissa aloituksissa.

Pitkään hain hyvää käsirasvaa.
Päiväkäytössä parhaimmaksi olen nyt todennut seerumit. Ohut fluidimainen tai geelimäinen voide imeytyy nopsasti, on lähes aina hygienisessä pumppupullossa.
Ja on ollut todella hyvä rutiini käsien pesun jälkeen.

Rasvana suosin sitrustuoksuista perinteistä Lemon Juice & Glycerine käsivoidetta...
Seerumilla saan tehot käsirasvasta irti ja käsien iho pysyy pehmeänä ja ei tule kipeitä kynsinauhatikkujakaan.

Ihan kaikki kokeilemaniedullisetkin seerumit käy,nyt Lidlin Cien merkin ikääntyvän ihon seerumikäytössä ja tuoksu on ihana.
Oon saanut sanoaheipat reseptilääkevoiteille. Tämä kannattaa kokeilla, jos kädet kuivuu.

Re: Kuivuuko kädetkropsukarheiksi? Vinkki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.25 16:16:14

Minulla auttaa kun laitan öiksi rasvaa ja puuvillahanskat, sellaiset mitä saa siivoustarvikehyllyistä parilla eurolla.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   14.12.25 17:49:48

Laitan yöksi working hands rasvaa ja seuraavana päivänä on jo paljon paremmat. Yleensä kaksi yötä riittää.

Lähettäjä: Karina 
Päivämäärä:   14.12.25 18:39:07

Mari: laitatko siis kasvoseerumia käsiin? Mietin onko olemassa jotain käsiseerumia... Mutta varmaa joku edullinen kasvoseerumi varmaan toimisi.

Lähettäjä: otor 
Päivämäärä:   14.12.25 19:04:45

Seerumit vanhentaa ainakin naaman ihoa. Tapahtuuko sama myös käsien iholle?

En tiedä ketään ikäsensä tai nuoremman näköistä seerumin käyttäjää. Jokainen heistä näyttää ihan hemmetin väsyneeltä ja vanhalta.

Päivämäärä:   14.12.25 21:08:37

sinulla saattaa otor olla syy ja seuraus vähän hakusessa. Mahdollisesti juuri siksi he käyttävät seerumeja :)

Seerumeja on toki monenlaisia mutta iso osa on kosteuttavia, erittäin hyvä idea paksun rasvan alle käsiinkin. Paksu rasva kun ei varsinaisesti kosteuta, siis siirrä ihoon kosteutta, vaan estää siellä jo olevaa kosteutta haihtumasta.

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   14.12.25 21:23:15

Itse rasvaan extraneitsytkookosöljyllä tai oliiviöljyllä, luomuna molemmat. Tekevät ihon todella pehmeäksi.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   15.12.25 13:03:52

"Karina
Päivämäärä: 14.12.25 18:39:07

Mari: laitatko siis kasvoseerumia käsiin?"

Nimenomaan edullista kasvoseerumia. Ohut fluidi imeytyy tosi hyvin ja pystyy jatkamaan toimiaan, tulee siis helposti rasvattua kädet usein.

Yöksi laitan rasvaisempaa voidetta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.12.25 15:34:49

Mulle jalkahoitaja kehui footlogixin vaahtovoidetta kuinka on hyvin kosteuttavaa ja voi käyttää käsiinkin ja käyttikö itsellä myös naamaan yövoiteena kun sisälsi jotain samoja ainesosia kuin naamarasvat.

Lähettäjä: Karina 
Päivämäärä:   15.12.25 18:06:30

Kiitos Mari! Täytyypä kokeilla.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   15.12.25 19:14:34

Mun kädenselät on seerumin avulla nuortuneet 20 vuotta.

Päivämäärä:   15.12.25 19:33:41

Kaakaovoi ja kookosöljy. Ihan parhaat.

Toki eivät kuivu nopeasti koska eivät sisällä alkoholia ym kuivattamisaineita.

Lähettäjä: otor 
Päivämäärä:   15.12.25 19:45:05

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.12.25 21:08:37

sinulla saattaa otor olla syy ja seuraus vähän hakusessa. Mahdollisesti juuri siksi he käyttävät seerumeja :)"

Sinulla saattaa piste pää ja pylly olla vaihtaneet paikkaa keskenään. Moni tuttuni on sanonut, että heille tuli naamaan kamalat rypyt vasta sen jälkeen, kun alkoivat käyttää seerumeita.

Minä en ole koskaan edes kokeillut, eikä naamani näytä venähtäneeltä pyllyreiältä :) Yleisimmin minua luullaan noin 24-28-vuotiaaksi, kun naamasta näytän niin nuorelta. Olen yli 40 v.

Lähettäjä: Mai 
Päivämäärä:   15.12.25 23:20:03

Minä käytän Ordinaryn seerumia kasvoihin, kaulalle ja käsiin. On tosi tehokasta, iho siliää silmissä. Olen kuusikymppinen ja moni on kysynyt, miksei minulla ole ryppyjä.

Lähettäjä: je 
Päivämäärä:   15.12.25 23:24:06

Minun äitini on 77-vuotias. Ei ole koskaan käyttänyt mitään seerumeita ja ryppyvoiteita. Ei mitään ihonhoitotapoja, montaa kertaa elämässään ei ole edes naamaansa rasvannut. Eikä hänellä ole ryppyjä.

Ihmiset kyselevät, että missä hän on töissä ja hän kertoo jääneensä eläkkeelle jo yli kymmenen vuotta sitten. Aletaan surkutella, kun niin nuorena joutui jäämään, johon äitini tokaisee olevansa 77-vuotias. Ihmiset meinaavat pyörtyä, kun ei todellakaan näytä lähes kahdeksankymppiseltä.

Eli jos teillä on iho siinä kunnossa, että se on ryppyinen ja sitä pitää voidella ties millä, että se siliää, niin mahdatte olla kurttuisia :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.12.25 07:11:13

Ihon vanheneminen on muutakin kuin ryppyjä. Se on ihon veltostumista, kimmoisuuden katoamista, sameutta, ihon ohentumista, punoitusta, pigmenttimuutoksia, maksaläiskiä, laajentuneita ihohuokosia, kosteus puutetta... yms.

Vaikka joku olisi subjektiivisen kokemuksensa mukaan rypytön, niin se ei tarkota, että iholla ei olisi ikääntymismuutoksia. On ihan urbaanilegenda, että hoitamaton iho ei vanhene, mutta oikein hoidettu mystisesti vanhenee. Geeneillä on toki vaikutuksensa vanhenemiseen.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   16.12.25 08:41:46

Je äidilläsi vain sattuu olemaan hyvät geenit ja sillä ei ole mitään tekemistä ihon hoidon tai hoitamattomuuden kanssa. Voi olla että sinä et ole sitä perinyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.