|
Lähettäjä: Kansas
Päivämäärä: 14.12.25 09:41:49
"Lähettäjä: baba
Päivämäärä: 14.12.25 08:43:32
Noista luettelemistasi asioista tuskin olisin minäkään mitään käyttänyt, paitsi sen kahvilalahjakortin, ja jos olisi ollut huono kokemus, niin eihän se antajan vika ole mutta ei kannattaisi ainakaan samaan paikkaan uutta lahjakorttia ostaa, jos kokemus oli huono.
Olen siis todella tarkka materiaaleista, siitä miltä esineet tuntuvat ja sen lisäksi siitä miltä ne näyttävät. Minulla on termospullo, kaupassa oli lukuisia eri värisiä ja vaiheilin pitkään kahden värin välillä. Tuskin kukaan edes läheisistä olisi osunut oikeaan. Jos tarvitsen esim. uudet pussilakanat tai pyyhkeet, menee todella kauan löytää mieluinen väri + lisäksi että ne tuntuvat hyvältä. Jos tarvitset oikeasti esim. talvihanskat, voin joutua käydä kaikki mahdolliset kaupat läpi, eikä siltikään löydy mieluisia. Olen etsinyt juhliin mekkoa koko päivän Itäkeskuksen joka ikisestä kaupasta (silloin siellä oli myös Stockmann, en tiedä onko enää ja esim ted baker kauppa kaikkien muiden lisäksi) enkä löytänyt."
Minullekin tuli aloittajan lahjalistasta mieleen, että en välttämättä itsekään olisi käyttänyt kaikkia. Saan miehen sukulaisilta paljon kaikenlaista turhaa, koska miehen suvussa on tapana ostaa lahjoja, vaikken edes itse osta heille. Pipoja, kaulahuiveja ja erilaisia yläosia olen saanut kasapäin ja vain pari niistä on tullut käyttöön, koska aina ostetaan määrää eikä laatua. Ottaisin mielelläni vastaan vaikka pienenpienen silkkihuivin, jonka väri sopii hiusteni ja ihoni sävyyn. Mikä tahansa värisävy ei sovi kenelle tahansa. Mutta kun aina tulee joku kutittava, pistelevä ja ei edes kunnolla lämmittävä akryyli-nylon-pipo tai -kaulahuivi, joka on väärää väriä, niin ne kyllä menevät suoraan Uffin konttiin. Paidat tmv. yläosat taas eivät ole yhtään sopineet omaan tyyliini. Erilaisia yksittäisiä astioita olemme myös saaneet tolkuttomia määriä, vaikka aikuisilla pariskunnilla yleensä on jo astioita ja monet tykkäävät kerätä esimerkiksi samaa sarjaa.
Harva aikuinenkaan osaa katsoa sellaista asiaa kuin materiaali, koska useimmat shoppailevat jossain edullisissa ketjuliikkeissä ja ostavat sitä, mitä niissä sattuu olemaan tarjolla. Niissä ei kerta kaikkiaan käytetä laadukkaita materiaaleja, koska se maksaa ja sitten tuotteen hinnan pitäisi olla isompi. Väitän, että suurin osa ei myöskään tiedä, millaiset värit itselle sopivat, vaan ostavat sikin sokin mitä sattuu. Ja jos sellaista ei mieti omalla kohdallaan, ei mieti lahjan saajankaan kohdalla.
|