Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasten tapaamiset eron jälkeen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.25 06:43:38

Ollaan erottu n. 2 kuukautta sitten. Lapset jäi täysin minulle mikä on ok, en usko että exä kykenisi heistä yksin huolehtimaan. Lastenvalvojalla käytiin mutta mitään tapaamisia ei sovittu sen kummemmin. Exän mielestä tämä systeemi on hyvä että hän näkee lapsia aina silloin tällöin.
Noh hän on nähnyt tässä kuussa meidän 9v poikaa 1,5tuntia. Tytön 11v kanssa kävi yhden jalkapaloturneusreissun, toisena päivänä kuskasi treeneihin + tuo 1,5 tuntia. Seuraavaa tapaamista ei ole sovittu eikä exältä tule aloitteita. Hän sanoo että on tietoisesti etäännyttänyt itseään ja antaa nyt pahimman pölyn laskeutua?? Juuri nyt kun lapset häntä tarvitsisivat eniten kun ero on tuore.
Tilannehan on nyt se että poika ei halua isäänsä enää nähdä. Heillä olisi tulossa reissu toiselle puolelle suomea uutena vuotena jonne poika ei halua lähteä isänsä kanssa. Olen yrittänyt tsempata, tukea, kannustaa poikaa tähän mutta hän on vakaasti sitä mieltä ettei lähde isänsä matkaan.
Nyt minua syytetään tästä ja exän mielestä pojan mielipidettä ei kysytä tässä asiassa. Itse en haluaisi pakottaa kun eivät nää muutenkaan toisiaan. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Mitä kuuluisi tehdä?

Re: Lasten tapaamiset eron jälkeen

Lähettäjä: liia 
Päivämäärä:   14.12.25 07:39:17

Kuuntele lasta. Ei voi pakottaa lähtemään isän mukaan.

Lähettäjä: Laku 
Päivämäärä:   14.12.25 09:11:10

No sovit sen isän kanssa säännölliset tapaamiset ja piste. Kyllä se niiden kanssa pärjää jos ei ole joku alkkis. Ihan itse teet itsestäsi ainoan oikean lasten hoitajan ja lapset jää vieraaksi isälleen.

Päivämäärä:   14.12.25 09:33:27

Isä ei halunut sopia säännöllisiä tapaamisia vaikka tätä ehdotettiin lastenvalvojalla. Haluaisin heidän olevan tekemisissä. Hakisi lapsia edes tekemään jotain mukavaa yhdessä tms mutta kun exää ei kiinnosta. En ole lapsille ainoa oikea hoitaja, en todellakaan. Haluaisin itsellenikin joskus vapaita ja että isä kantaisi myös vastuuta. Mutta jos toinen lapsi itkee ettei halua mennä niin mitä tässä voin tehdä.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   14.12.25 09:38:46

Sano isälle, että lasta pitää tavata muutama kerta ennen reissua, muuten ei onnistu, koska on liian vieraantunut isästään. Uuteen vuoteen on vielä aikaa, joten ehtivät kyllä näkemään.

LähettäjäNo jaa 
Päivämäärä:   14.12.25 09:57:03

9 v iässä alkaa kaverit olemaan jo tärkeimpiä kuin tylsät vanhemmat , olen huomanmut papan roolissa.

Päivämäärä:   14.12.25 09:59:16

"Seuraavaa tapaamista ei ole sovittu eikä exältä tule aloitteita. Hän sanoo että on tietoisesti etäännyttänyt itseään ja antaa nyt pahimman pölyn laskeutua?? Juuri nyt kun lapset häntä tarvitsisivat eniten kun ero on tuore."

On kyllä varsinainen mätämuna isäksi. Tuosta noin vain hylkää lapsensa, koska ei ilmeisesti kykene kohtaamaan omia tunteitaan eroon liittyen? Sääliksi käy lapsia, he tulevat ikuisesti kantamaan arvet siitä, kuinka isä hylkäsi heidät :(

En oikein osaa auttaa aloittajaa. Kirjoitit tästä jo aikaisemmin, milloin laitoit, että isä on ilkeä lapsille? Onko poika/lapset sanonut, miksi ei halua tavata isää? Omasta kokemuksesta voin sanoa, kun vanhempani aikoinaan erosivat ja isä vain lähti (näimme seuraavan puolen vuoden aikana ehkä muutamia kertoja muutaman tunnin kerrallaan, olin yläasteikäinen), että en halunnut nähdä isää, koska tunsin itseni niin hylätyksi ja se tuntui niin käsittämättömän pahalta, etten pystynyt käsitellä asiaa ollenkaan. En pystynyt ensimmäiseen vuoteen katsomaan isää ilman, että hajosin siihen paikkaan itkemään. Isältä ei saanut mitään tukea tai keskusteluapua, kaikki vaikeat tunteet laukaistiin maton alle.

Päivämäärä:   14.12.25 10:13:21

"Hän sanoo että on tietoisesti etäännyttänyt itseään ja antaa nyt pahimman pölyn laskeutua??"

Mies itse myöntää tietoisesti etäännyttäneensä itseään, sanot tiukasti että syyttelyä et kuuntele yhtään kun mies ihan itse tarkoituksella on halunnut näin tehdä. Sinä et voi isän ja pojan välille muodostaa suhdetta, se miehen täytyy tehdä ihan itse.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.12.25 11:19:43

Isälle madonluvut että on ollut lapsen elämästä kokonaan pois pian 3kk uuden vuoden aikaan. Se on pienellä lapselle ikuisuus. Ei ole ylläri että isä tuntuu vieraalta ja mukaan ei lähdetä.

Isä olkoot pienissä annoksissa viikottain lasten elämässä, jos haluaa jatkossa saada reissuseuraa.

Lähettäjä: Laku 
Päivämäärä:   14.12.25 11:38:04

No et kysele mieheltä mitään vaan ilmoitat, että on aika kantaa kortensa kekoon, sen saa valita minä päivinä lasten kanssa on mutta viikoittain on jotain tehtävä. Tai sitten ei enää koskaan näe niitä, on helpompaa sitten kaikille.
Lapsi iskän mukaan reissuun, jos ei mitään ihmeellistä isässä. Ei se lapsi nyt päätä missä on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.