|
Lähettäjä: Mari
Päivämäärä: 14.12.25 17:05:35
Itse teen havu/risueläimiä, joihin saa laitettua esim. joulukukkasen. Sopii pihalle ja voi heittää biokompostiin tai takkaan, kun ei tarvitse.
Teen myös saippuaa oman tuotannon hunajaa/peuranrasvaa/minttua (kaikki omaa tuotosta), kesällä keittelin ja valoin muotteihin. Näitä annan, tyyliin saa ottaa, jos kelpaa. Älä ota jos ei kelpaa, käytän itse tai myyn myyjäisissä (ovat kauniisti pakattuja ja sisältä kirjattu tuotteen mukaan pahvinpalalle).
Hilloja, mehua, likääriä teen myös aina. Harvemmin annan lähisukulaisten lisäksi kenellekään. Kun nykyään on niin monenmonta persoonaa/allergiaa/mielipidettä, joiden kanssa en vaan jaksa vääntää.
Kuivattuja oliivirenkaita, mansikkaa, laventelia, minttua, mustaherukkaa, tyrniä, pakuria olen kuivannut. Myyn tukkuun ja käytän itse. Harvemmin lahjon ketään, niin ei pahoitu saajien mieli vääränlaisesta lahjasta (lahjakortteja tukun alihankkijoille olen laittanut joillekin ja ne on sit loistavaa settiä, saa 100g kilon hinnalla ja on sitten hyvää luomua).
Muutama tarkka tuttava, on voivotellut, ettei halua lahjoja. Naama aina venähtänyt, kun oon napannut tuomiseni takaisin ja sanonut etten tyrkytä jos ei kelpaa.
Omatekoinen ei sovi jokasaajalle, se on hyvä muistaa.
|