Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi pariutuminen on niin vaikeaa?

Lähettäjä: Liia 
Päivämäärä:   13.12.25 21:13:20

Rakkauselämässä on ollut lähes vuoden hyvin hiljaista. Sitä ennen oli sentään treffejä. Edellisestä parisuhteesta yli 3vuotta. Mistä ihmeestä sen miehen löytäisin? Treffisovellukset on ihan höpö höpöä. Siellä rullataan samoja kysymyksiä ja kun pitäis nähdä niin kadotaan kun pieru saharaan.

Ajattelisin kuitenkin markkina-arvoni olevan ihan hyvä... 30v lapseton, työssäkäyvä, omistusasunto, normaali painoinen, liikunnallinen, maanläheiset arvot jne.

Minne kaikki sinkkumiehet on piiloutuneet?

Re: Miksi pariutuminen on niin vaikeaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.12.25 21:16:11

Pidät rimaa turhan korkealla, koska kuvittelet liikaa itsestäsi. Miehiä kyllä on vapaana.

Päivämäärä:   13.12.25 21:24:25

Jaa'a. Tuolta se tuntui silloin itsellänikin kun en tiennyt, mitä oikeastaan halusin kumppanilta. Sitten kun tiesin, osasin tavata oikeanlaisia tyyppejä. Ja mulle parhaimman poimin talteen.

Ja deittisovelluksesta hän löytyi.

Lähettäjä: Lah 
Päivämäärä:   13.12.25 21:25:33

Mistäpäin Liia on ? Täällä vapaa mies kyselee .

Lähettäjä: Matala rima 
Päivämäärä:   13.12.25 21:31:02

Kun on pyörinyt typerien narkkien ja lusmujen kanssa sen verran että oppi ettei sellaisten kanssa ainakaan olla, niin helposti on pariutunut kun vähänkin järkevämmät ovat tuntuneet normaaleilta :D Perusduunari jonka fysiikka heti kolahtaa, ja josta huomaa heti että käy töissä ja hoitaa asiansa. Ei minun mieheni ole suinkaan joka asiassa samoilla linjoilla ja osaa olla todella typeräkin.

En osaa sanoa miksi aloittajalla ei tärppää. Ehkä mieskalusto on vaan huonontunut.

Päivämäärä:   13.12.25 21:33:44

Noh ei kyllä rima kovin korkealla ole, mutta toki odotan miehellä olevan elämä samaan tapaan kunnossa kun mullakin. Haluan tasavertaisen ja turvallisen parisuhteen. En oikeen tiedä mistä kriteeristä pitäisi tinkiä.

Oikeastaan ihastun kyllä jopa helposti ihmisiin livenä. Ongelmana nyt on vaan se etten tutustu uusiin ihmisiin missään...

Päivämäärä:   13.12.25 21:38:45

Jos on mitään kriteereitä normaali painoon, alkoholin kohtuu käyttöön, tupakoimattomuuteen ja tasaiseen elämään ilman hulluja eksiä, lapsia, ulosottoja jne ja pitäisi toisesta ihmisestä vielä seksuaalisesti viehättyä niin eipä sinne montaa ukkoa jää jäljelle. Ellet asu jossain Kainuussa missä miehiä on enemmän.

Kolmekymppisen pitää joko mennä iässä vähän alaspäin tai sitten jonkun verran ylöspäin kun lapsettomat kolmekymppiset miehet taas etsii nuorempia naisia. Jos vielä haluat lapsia itse niin tarvitset jonkun sortin lottovoiton.

Olen myös kolmekymppinen ja ollut sinkkuna 4 vuotta viimeisen viiden vuoden aikana kun sopivaa miestä ei löydy. Ehdokkaita olisi kyllä mutta

Päivämäärä:   13.12.25 21:39:02

..ei sopivaa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.12.25 22:43:38

Ei tunnu löytyvän joo, yksi kiinnostunut oli, mutta hänellä lapsia liuta omasta takaa, 8v vanhempi eikä halua enempää lapsia. Itse olen lapseton +30v ja haluaisin mahdollisesti 1-2 lasta. Mutta näillä näkymin se ei tule toteutumaan. Täytyy sanoa tuolle vanhemmalle ukolle, että palaa asiaan reilun 6 vuoden päästä, kun oma lapsensaanti-ikä on hurahtanut ohi.

Päivämäärä:   13.12.25 22:50:31

Ihanaa vertaistukea! Mullakin kyllä lapsi haaveita, mutta silti en kenenkään työttömän narkomaanin kanssa oo ajatellut lisääntyä ..vaikka olis muuten kiva ja komee.
Ihan jopa oon itsellistä äitiyttä harkinnut jos sopivaa kumppania ei löydy. Hassua vaan että samaan aikaan puhutaan että syntyvyys on laskussa ja sit kun haluais lisääntyä ei miehiä löydy.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.12.25 23:00:09

Sama täällä, olen kyllä samaa mieltä siitä että mieskalusto on vaan huonontunut. Toisaalta viihdyn hyvin sinkkunakin, hyvin voi olla että väistän vaan luodin.

Lähettäjä: Inkeri 
Päivämäärä:   13.12.25 23:02:04

Älä ainakaan mene rimaa laskemaan minkään miehen takia :D
Mutta oletko miettinyt että miten se mies oikein parantaisi ja helpottaisi SINUN elämää?

Päivämäärä:   13.12.25 23:03:06

Onneksi itselle lapset ei ole sellainen juttu jota ehdottomasti haluaisin.

Päivämäärä:   13.12.25 23:05:39

Inkeri// No, kun mä en oikein keksi miten se voisi sitä parantaa? Jos seuraan muiden parisuhteita niin tulen kiitolliseksi siitä että olen sinkku. :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.12.25 23:12:36

Etsikää niitä kumppaneita ihan elävästä elämästä, ei netistä.

Päivämäärä:   13.12.25 23:13:21

Oon aika sujut itseni kanssa ja koen eläväni nytkin mielekästä ja hyvää arkea. En koe tarvitsevani miestä mitenkään erityisesti, mutta olishan se kivaa jakaa myös sitä arkea toisen ihmisen kanssa. Parisuhde olis ehkä sellanen upgreidaus nykyiseen hyvää elämään. Ei niinkään tarve tai välttämättömyys.

Päivämäärä:   13.12.25 23:50:18

Se johtuu iästä. Noin kolmekymppisenä ovat kaikki kunnolliset miehet varattuja ja markkinat ovat "tyhjät". Muistan itsekin tuon tunteen ja jopa harmittelin miksi en ymmärtänyt tarttua sopiviin silloin aiemmin, kun niitä oli vielä tarjolla (olin sitoutumiskammoinen). Mutta älä huoli, kun elät jonkun vuoden eteenpäin on hyviä miehiä taas tarjolla niin, että jaloissa liiaksi pyörii.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.12.25 23:57:29

Joo mulla oli sama parikymppisenä, en halunnut sitoutua kehenkään tai asettua aloilleni. Mistä olen kyllä tyytyväinen, elin hauskan nuoruuden mitä en kadu yhtään. Tämä on nyt vain se hinta siitä :D onneksi lapset eivät ole hirveä pakkomielle minulle, jos en niitä jostain syystä saakaan. Ehkä harmittelee, mutta opin elämään asian kanssa. Osaan elää sinkkunakin nykyään erinomaisesti enkä tarvitse miestä sen takia, että sellanen pitäs olla. Mut jos joskus joku oikeasti kiva ja sopiva löytyis.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   14.12.25 08:09:26

Älä missään nimessä laske rimaa. Kukaan ei halua sitä porukkaa joka alkaa valua paikalle kun aletaan kelpuuttaa päihde- ja moniongelmaisia ja näistä on sitten vaikea päästä eroon. Mieluummin itsellinen äitiys.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.12.25 08:22:03

"Se johtuu iästä. Noin kolmekymppisenä ovat kaikki kunnolliset miehet varattuja ja markkinat ovat "tyhjät". Muistan itsekin tuon tunteen ja jopa harmittelin miksi en ymmärtänyt tarttua sopiviin silloin aiemmin, kun niitä oli vielä tarjolla (olin sitoutumiskammoinen). Mutta älä huoli, kun elät jonkun vuoden eteenpäin on hyviä miehiä taas tarjolla niin, että jaloissa liiaksi pyörii."

Täsmälleen tätä olin myös tulossa kirjoittamaan. Neljänkympin korvilla alkaa toinen kierros, sitten on taas ihan kunnollisia miehiä vapaanakin. Tosin lapsia haluavalla saman ikäluokan naisella alkaa olla siinä vaiheessa jo kiire.

Päivämäärä:   14.12.25 08:25:05

Kunnolliset miehet on varattuja ja deittisovelluksissa pyörii vain ne jotka ei kelpaa kellekään.

Päivämäärä:   14.12.25 09:15:50

"mutta olishan se kivaa jakaa myös sitä arkea toisen ihmisen kanssa."

Siis olisiko? Se että sinun oma arkirauha muuttuu siihen että joku tulee siihen päsmäröimään milloin mistäkin? Se että kun alat vaikka katsomaan hyvää elokuvaa niin joku tulee SINUN snacksipussille, keskeyttää höpinöillään ja pahimmillaan kesken kaiken alkaa lääppimään ja siihen keskeytyy joko elokuvanautinto tai koko elokuva, yh :D

Nej, nej, kanssasisaret, uskokaa pois, elätte parasta aikaa ja sinkkusinä on paras versio sinusta <3
Kysykää nyt ainakin siltä mieheltä miten ne tekee elämästänne parempaa ja helpompaa ja miettikää sitten ;)

Päivämäärä:   14.12.25 09:28:00

Ehdottomasti älä laske rimaa jos et pyydä asioita joihin et itse pysty. Eli esim jos sinulla on varallisuutta niin älä ota ulosotto ongelmallista. Jos sinulla ei ole lapsia niin älä välttämättä ota pikku lasten isää , mutta älä myöskään edellytä mitään korkeakoulu tutkintoa jos itselläsi ei sitä ole.

Kumppanin valinta on tärkein elämäsi päätös, joten älä sitoudu mihinkään laitapuolen kulkijaan kun väärä kumppani voi kyllä viedä sinut mukanaan.

Itse asun ulkomailla jossa ihmisten määrä on paljon suomea isompi, mutta ei se täälläkään ole sen helpompaa kun kaikkea on enemmän saatavilla vs suomi. Esim suurin osa hakee täälläkin sitä helppoa ja hauskaa. Ei se määrä vaan laatu ..

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.12.25 10:51:05

Ei sieltä sovelluksista mitään löydy. Olen todella onnekas kun löysin unelmamieheni töiden kautta.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   14.12.25 10:56:19

Itse ihmetellyt miten tuttavapiirissä olevat 30-40- vuotiaat tolkulliset miehet eivät löydä puolisoita. Aktiivisia, töissäkäyviä, harrastavia ja huumorintajuisia. Ehkä syy on juuri tuossa että monilla on jo lapset tehty ja enempää ei välttämättä halua.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.12.25 11:04:22

Kyllä tuo on totta, että 30 v. kieppeillä hyvä sinkkumiestarjonta vähenee merkittävästi. Miehillä on varmaan jokin biologinen kello, joka laittaa pariutumaan ja hankkimaan lapsia siihen mennessä.

Yhtäkkiä kaikki mitä on tarjolla, on pettäjiä tai jollakin tapaa jämiä; tähän lasken myös sitoutumiskammoiset pleierit.

Tarjonta ei koskaan palaudu sille tasolle, mitä se oli alle kolmikymppisenä, jolloin hyviä vapaita oli vaikka joka sormelle. Kuitenkin myönteinen uutinen: tarjonta ei enää tuosta myöskään huonone, ja toiselle/monennelle kierrokselle vapautuu aina silloin tällöin aivan helmiäkin.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   14.12.25 11:10:59

Olen itse 30 ja kun mietin omia suunnilleen samanikäisiä kavereita, tuttuja, sukulaisia, työkavereita jne., niin kyllä oikeastaan ihan kaikki kaikin puolin hyvät miehet on jo vähintään pari vuotta olleet parisuhteessa. Yritin oikein miettimällä miettiä, enkä keksinyt yhtäkään ok näköistä normaalipainoista koulutettua mukavaa tupakoimatonta maltillisesti alkoholia käyttävää vapaata miestä. Jos ylipaino ja liikkumattomuus ei ole ongelma, yksi ainoa tuli mieleen, siinäpä se.

Uskon kuitenkin siihen, mitä edellä jo sanottiin, että 5-10 v. kuluttua alkaa olla sitten ihmisiä toisella kierroksella. Se on sitten eri asia, että miten esimerkiksi lapsitilanteet kohtaa, koska jos itse haluaa lapsen, ei ole mitään järkeä ottaa puolisoksi miestä, jonka edellinen suhde kaatui käytännössä siihen, että lapsiperhe-elämä ei ollutkaan sitä, mitä hän halusi tai ero tuli juuri siksi, että mies ei halunnutkaan ollenkaan lapsia ja edellinen puoliso halusi tai päinvastoin jos itse ei pidä lapsista, uusperhekuviot ovat vaikeita.

Päivämäärä:   14.12.25 11:21:59

On se sekin, että jos miehellä on lapsia edellisestä liitosta ja on perheensä hylännyt (mitä pienemmät lapset sen pahempi) niin ei se kyllä kummonen mies ole.
Jollei taas ole lapsia niin pistäähän se miettimään mikä hässä vika on :'D eihän mikään kuiten kasvata ihmistä enemmän kuin lapset :)

Päivämäärä:   14.12.25 11:27:40

"eihän mikään kuiten kasvata ihmistä enemmän kuin lapset"

Nyt lensi kahvit näppäimistölle! Tuollaista kasvattavaa taipumusta ei kyllä näy. :D

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   14.12.25 12:13:32

Jos mikään ei kasvata ihmistä enempää kuin lapset, miksi sitten on niin yleistä, että lapsiperheissä erotaan miehen heittäydyttyä yhdeksi lisälapseksi? Miksi äidit uupuvat tehdessään kaiken metatyön ja huolehtiessaan lapsista pitkälti yksin, jos miehet kerran kasvavat lapsia saatuaan?

Väitän, että yleisempää on, että ihminen on jo valmiiksi vastuuntuntoinen ja se vain syvenee lasten myötä, tai jos ei ole, se lastenkin kasvattaminen menee vähän toisella kädellä. Valitettavan yleistä tuntuu olevan sekin, että fiksun ja vastuullisen oloinen mies muuttuu vastuuttomaksi nimenomaan lasten saamisen jälkeen.

Siitä olen kyllä eri mieltä, etteikö hyviä miehiä löytyisi deittisovelluksista. Omakin helmi löytyi sieltä, ja hän oli juuri sopivasti "parisuhteiden välissä" eli eronnut yhdestä nuoruuden avoliitosta ja elänyt jonkin aikaa sinkkuuden / uuden naisen etsinnän vaihetta. Komea, lapseton, erittäin miellyttävä ja kaikkien pitämä ja arvostama, hyvätuloinen, sosiaalinen. Kaikki huonot puolet merkityksettömän pieniä. Todella moni fiksu tuttukin on löytänyt fiksun ja kaikin puolin esittelykelpoisen kumppanin deittisovelluksista.

Mutta joku juttu siinä on, että noin yleisesti pariutuminen tuntuu nykyään olevan vaikeaa. Ainahan kirjoitetaan lehdet ja palstat täyteen, että deittisovelluksissa vain selaillaan eikä oikeasti yritetä löytää sieltä kumppania. Ovatko tosimielellä tinderöivät sitten oikeasti niin harvinaisia? Vai eivätkö he vain löydä ja tunnista toisiaan? Kun selvästi tosissaan olevia kuitenkin on niissä sovelluksissakin.

Naisena on myös paljon tullut kuultua, että miehiä kyllä on mutta kelvollisia miehiä on liian vähän. Onhan se nyt surullista, jos esimerkiksi alkoa kohtuudella käyttävä, tupakoimaton, hygieniastaan huolehtiva, perusfiksu ja esittelykelpoinen, hyväluonteinen, ok-näköinen ja mahdollisesti lapseton sinkkumies on helmi eikä jonkinlainen perustaso. Ja aika moni nainen kai pitää heitä jossain vaiheessa kuitenkin ihan hyvinä saaliina, koska moni mies saa jälkikasvua, ja kuitenkin sitten surullisen iso osa näistä liitoista päättyy eroon siitä syystä, että miehestä ei ollutkaan kantamaan vastuuta perheenisänä ja puolisona.

En kuitenkaan muista kuulleeni, että miehet olisivat valittaneet, ettei hyviä naisia vain ole. Eivätkö miehet vain puhu asiasta, vai johtuuko se siitä, että miesten standardit kumppanille ovat matalammat? Onko heidän mielestään potentiaalisia naisia paljonkin, mutta he eivät vain saa pariuduttua näiden naisten kanssa?

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   14.12.25 12:38:17

Itsekin olen kohta 30v ja perhe olisi toiveissa. Tuskin tulee kyllä toteutumaan. Parisuhteet kariutuneet miesten päihteidenkäyttöön eikä heidän kanssa ole voinut edes jutella mahdollisesta perheen perustamisesta.

Onhan tää surullista mut mieluummin sit yksin kun surkean kumppanin ja kärsivän perheen kanssa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.12.25 12:45:11

"Eivätkö miehet vain puhu asiasta, vai johtuuko se siitä, että miesten standardit kumppanille ovat matalammat? "

Ovat. Toiseksi, perus fiksuja ja filmaattisia naisia on paljon, miehissä paljon enemmän moniongelmaisia.

Päivämäärä:   14.12.25 12:49:07

"En kuitenkaan muista kuulleeni, että miehet olisivat valittaneet, ettei hyviä naisia vain ole. "

Pitkäaikaisia sinkkumiehiä on paljon enemmän kuin naisia. Miehet eivät vain valita vaan tyytyvät kohtaloonsa. Yleensäkin miesten parinvalinta on aivan erilaista kuin naisten, koska heidän on tyydyttävä. Jos nainen osoittaa miehelle huomiota, mies usein pyrkii hyödyntämään sen, koska seuraavaa kertaa ei tule ehkä vuosiin jos ollenkaan.

Yksi syy vaikeuteen löytää pari on ihan vain äärettömän korkeiksi nostetut kriteerit. Kun kaiken pitäisi natsata, niin kukaan ei natsaa.

Lähettäjä: Harmistunut 
Päivämäärä:   14.12.25 13:15:47

Itse miettinyt ihan samaa.
Riman ei pitäisi olla liian korkea.

Nyt on vuosi tapailtu yhden kanssa.
Joo hänelle tuli yllättäen elämäänsä vaikeata asioita. (Läheisen sairastuminen ja lopulta menehtyminen)
Itse yritin parhaani mukaan tukea ja ymmärtää tilannetta.
No mitä tekee mies = päättää, että kaikista helpoin tapa on olla vastaamatta tai reagoimatta mihinkään.
Tätä ennen oli yhdessä sovittu minun aloitteesta, että edetään rauhassa ja hänen ehdoillaan.
Ei tarvitse v*ttu edetä enää.
Olen puoli vuotta yksin ylläpitänyt tätä suhdetta ja nyt vain tuli mitta täyteen koska minulle ei voi rehellisesti edes sanoa ettei pysty tapaamaan vielä.

Jos sen olisi sanonut suoraan niin asia olisi aivan eri mutta ei kun jätetään vastaamatta siinä vaiheessa kun itse on järjestellyt menonsa niin, että pääsee.
En vaan jaksa enää yrittää.

Päivämäärä:   14.12.25 13:38:30

"Eivätkö miehet vain puhu asiasta, vai johtuuko se siitä, että miesten standardit kumppanille ovat matalammat? "

Siis tätä miesten valitustahan on netti täynnä, että naiset ovat yleisesti pilalla, tai että kotimaan naiset ovat pilalla.

Nykymiesten ihannenainen on joku nukke eikä oikea ihminen.

Lähettäjä: Lalia 
Päivämäärä:   14.12.25 13:45:17

Itse olen todennut, että näissä tavan rasvaisissa työvaate-duunarimiehissä löytyy parhaat ehdokkaat. Niillä tyypeillä on jalat maassa, vastuuta ja maalaisjärkeä eniten. Tekevät sellaista työtä jonne pitää mennä ajoissa ja jossa pitää tehdä ja toimia.

Jos ulkomuoto miellyttää ja ensivaikutelma vetoaa seksuaalisesti, niin sellaisesta selvittää heti alkuun ainakin mikä on esim suhde vanhempiinsa, velat ja juoppouden aste, onko kavereita, ja sitten tietysti tietysti nopsaan koeajaa petihommissa. Jos näissä kakistellaan vielä jonkun viikon tapailun jälkee, voi heivata - on selvästi salattavaa ja liian sellainen epäluuloinen suhteesi ( eikä sinusta kiinnostunut ).

Aina kannattaa miettiä että mitä asioita luottaa toisen varaan ( esim omaisuuteen liittyvät ) mutta vain elämä tulee osoittamaan jatkossa onko se hyvä mies vai ei.

Ja on sitä itseäänkin katsottava peiliin.

Lähettäjä: ltp6 
Päivämäärä:   14.12.25 13:58:15

Miehet ei kykene ottamaan vastuuta itsestään, joten miten heistä olisi parisuhteeseen, saati ottamaan vastuuta jälkeläisistään? Ei mitenkään... Eikä kukaan halua puolisokseen miestä, joka ei kykene aikuisen elämään.

Päivämäärä:   14.12.25 14:00:06

"Eivätkö miehet vain puhu asiasta, vai johtuuko se siitä, että miesten standardit kumppanille ovat matalammat?"

Matalammilla standardeilla on varmasti tekemistä asian kanssa, mutta ikävä tosiasia on myös se, että hyviä naisia on enemmän kuin hyviä miehiä. Hyvä tietenkin tarkoittaa jokaiselle vähän eri asioita, mutta jos nyt puhutaan ihan perusasioista eli sosiaaliset taidot ja kommunikaatio, päihteiden kohtuukäyttö sekä omasta taloudesta, siisteydestä, hygieniasta, ulkonäöstä ja terveydestä huolehtiminen riittävällä tasolla.

Hyvällä miehellä riittää valinnanvaraa, koska hyviä naisia on paljon, ja moni hyväkin nainen voi ns. jäädä nuolemaan näppejään, sillä hyviä miehiä ei millään riitä kaikille hyville naisille. Nykyään, kun koulutetut naiset pakkautuvat kaupunkeihin, tämä tilanne vielä korostuu.

Päivämäärä:   14.12.25 14:00:17

"Ja on sitä itseäänkin katsottava peiliin"

Tämä. Mutta nykyään viljellään ajatusta että naisissa ei ole mitään vikaa vaan vika on aina miehissä.

Päivämäärä:   14.12.25 14:14:52

"Lähettäjä.

Päivämäärä14.12.25 11:27:40

"eihän mikään kuiten kasvata ihmistä enemmän kuin lapset"

Nyt lensi kahvit näppäimistölle! Tuollaista kasvattavaa taipumusta ei kyllä näy. :D"

No nii'in, sillä tuolla maailmalla onkin paljon perheensä hylänneitä luuserimiehiä joihin ei kyllä kannate sotkeentua ;)
Ne ketkä on kasvaneet lapset saatuaan pitävät siellä huolta perheestään ja ne on niitä hyviä miehiä, eivätkä ole saatavilla :)

Päivämäärä:   14.12.25 14:22:37

Tämä. Mutta nykyään viljellään ajatusta että naisissa ei ole mitään vikaa vaan vika on aina miehissä.
---
Naisten suurin vika on itselleen valehtelu. He valittavat, ettei kunnon miehiä ole, mutta sitten valintatilanteessa valitsevat huonoja tai vaihtoehtoisesti hylkäävät kunnolliset.

Lopulta tullaan aina kuitenkin siihen, että miehen pitäisi sytyttää, eikä sytyttäjä usein ole kunnollinen mies.

Päivämäärä:   14.12.25 14:25:59

Siis lähipiirissä olen huomannut, että naiset pysyvät sinkkuina jos eivät ole missään elämänvaiheessa rehellisesti tutustuneet itseensä, luulevat olevansa oikeassa ja pitävät omia mielipiteitään ainoina oikeina. Parisuhteen saadessaan jatkavat, kypsyvät, alkavat nalkuttamaan ja lopulta eroavat. Helpottaisi jos ensin tutustuisi itseensä, hyväksyisi pimeät puolensa ja tekisi itsensä kanssa töitä muuttaakseen omaa suhtaumista asioihin ja ihmisiin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.12.25 14:29:01

Lähettäjä.

Päivämäärä14.12.25 14:25:59

Siis lähipiirissä olen huomannut, että naiset pysyvät sinkkuina jos eivät ole missään elämänvaiheessa rehellisesti tutustuneet itseensä, luulevat olevansa oikeassa ja pitävät omia mielipiteitään ainoina oikeina. Parisuhteen saadessaan jatkavat, kypsyvät, alkavat nalkuttamaan ja lopulta eroavat. Helpottaisi jos ensin tutustuisi itseensä, hyväksyisi pimeät puolensa ja tekisi itsensä kanssa töitä muuttaakseen omaa suhtaumista asioihin ja ihmisiin.

Tämä ei mielestäni ole millään tavoin sukupuolisidonnaista. Ihan yhtälailla miehet saisivat parantaa itsetuntemustaan.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.12.25 14:40:59

Sen kun tietäisi. Omasta (ainoasta) suhdeyrityksestä aikaa jo reilu 10v, sen jälkeen olen ollut yksin. Asun pienehkössä kunnassa mihin muutin töiden perässä muutama vuosi sitten. En tiedä mistä niitä vapaita miehiä löytyisi. Töissä vain naisia, eikä minulla juuri ole harrastuksiakaan missä ihmisiin törmäisi. Baarit tms ei kiinnosta, eikä liioin alkoa enemmän käyttävä mies.

Olen niitä kriteereitäkin ehtinyt miettiä, ketjussa niitä on lueteltukin jo aika paljon. Pikkupitäjien miehillä tuntuu olevan aika paljon alko-ongelmia, syrjäytymistä, ylipäänsä pienissä piireissä elämisen metsittymistä. Oma porukkansa kaikenlaiset riippuvuudet; peli, äiti, muut päihteet jne. Eikä voi sivuuttaa mieliongelmaisia. Itsensä pitäisi pystyä elättämään, niin minäkin teen. Nyt ja tulevaisuudessa.

En kaipaa lapsia, olen jo liian vanha niihin. En liioin lähde mihinkään uusperhekuvioihin mukaan. Lisäksi kun ei ole ollut geenilotossa voittajien puolella niin hyvään parisuhteen pääseminen on aika epätodennäköistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.