|
Lähettäjä: Mimosa
Päivämäärä: 13.12.25 08:10:14
Minulle on vaihdettu tekonivel polveen. Minulla operaatio piti tehdä jo aika nuorena, olin leikkaushetkellä 29 v. Mulla tuli jokusen verran tulehduksellisia ongelmia toipumisessa, joten ekat puoli vuotta oli aika haastavaa aikaa, kun tulehdusta hoidettiin. Muuten oma fyysinen kunto oli pohjalla hyvä, joten se teki esim lihasten vahvistamisesta mulle helppoa. Mutta ne tulehduskivut ja paranemisen haasteet ei ole mitään siihen verattuna, miten valtavan suuren helpotuksen leikkaus on minulle tuonut. Ne kamalat kivut mitä rikkopolvi aiheutti jäi kyllä pois heti. Ihan uskomaton fiilis, kun tajuaa kuinka voi kävellä, liikkua ja nukkua ilman kipua! Ja myös ratsastaa. Itse ratsastin ekan kerran vuoden kuluttua leikkauksesta, mutta mulla ei ollut omaa hevosta sillä hetkellä (myin oman pois polven huonon kunnon takia aiemmin), eli en mennyt satulaan myöskään kiireellä heti kun olisin varmaan kunnon puolesta voinut. Nykyään pari vuotta leikkauksen jälkeen pystyn mm taas urheilemaan tavalla mihin en olisi enää uskonut palaavani. Ja kipujen loppuminen on vaikuttanut todella paljon positiivisesti mielialaani.
Tsemppiä aloittajalle leikkaukseen! Toivottavasti toivut mutkattomasti! :)
|