Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ville Vallaton lakanat ei-blondille lapselle?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.12.25 12:00:33

Ostin kivat Ville Vallaton lakanat sukulaispojan pukinkonttiin, mutta sitten aloin arvelemaan.. Lapsi on isänpuolelta vähän tummempi, joten onko blondi Ville Vallaton ihan epäsopiva, kun lapsella on mustat hiukset? Olisiko esim. Viidakkokirjan teema parempi/ vielä epäsopivampi?

Re: Ville Vallaton lakanat ei-blondille lapselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.25 12:02:43

No ei olisi tullut mieleenikään tuollainen asia, mutta kyllä Ville Vallaton käy hyvin.
Mun lapset ovat ihmisiä ja heillä oli lapsina hevonen- koira- ja kissapussilakanoita.

Päivämäärä:   12.12.25 12:10:25

Mulla oli Pocahontas-lakanat silloin kun oli mustat hiukset, nykyään täytyy olla Tähkäpää-lakanat, koska olen blondi.

Lähettäjä: Puli 
Päivämäärä:   12.12.25 12:13:22

Mä haluaisin Karvinen lakanat mutta en löydä mistään :( kun lapsena ei ollut niin aikuisena täytyis saada

Lähettäjä: Topi 
Päivämäärä:   12.12.25 12:15:06

Mitä ihmettä nyt taas? Ei kaikesta tarvitse pahoittaa mieltään, varsinkaan toisen puolesta.

Anna mennä vaan, tuskin lapsi tai hänen perheensä edes ajattelee noin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.12.25 12:15:19

Puli: Amazonissa on

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.12.25 12:15:46

0/5

Lähettäjä: Laastari 
Päivämäärä:   12.12.25 12:22:33

Tietävätkö nykylapset, kuka on Ville Vallaton? Olen luullut, että Ville oli kasarin ja ysärin tuote.

Voi lakanoilla olla merkitystä. Kaverin 10v. on myös isänsä puolelta valtaväestöä tummempi. Kaveri oli ollut lapsen kanssa kaupassa, kun lapsi oli aivan onnessaan tullut ostoskärryjen luo laastaripaketin kanssa ja pyysi saada laastarit. Kaveri hieman ihmetteli, heillä oli kotona laastareita ja lapsen kädessä oleva paketti oli tavallisia laastareita, ei mitään Frozen tms kuviolaastareita.

Lapsi sitten selitti, että hyllyssä oli lukenut ”ihonvärisiä laastareita” ja siellä oli ollut paketti, jonka laastareiden väri täsmäsi lapsen ihoon.

Vaikka kaverille on avoin ja piilorasismi tullut tutuksi miehensä ja lastensa kautta, ei kaveri silti ollut osannut ajatellakaan, että ”ihonvärinen laastari” ei olekaan sitä kaikille ja kun löytyy ”oman värinen” laastari, se on iso juttu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.12.25 12:35:57

No ei ainakaan viidakkokirjan teemaa!

Terv: Lastenhoitaja joka laittoi ainoan aappa apina pussilakanan tummaihoiselle lapselle töissä ja meinasi saada potkut + kivitettiin täällä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.12.25 12:50:51

Muistan tuon apinapussilakana-keskustelun:D

Mutta niin, mullakin oli lapsena (tai no on edelleen, käytän kun olen porukoilla yötä) Peppi Pitkätossu -pussilakanat enkä koskaan ole ajatellut ettei voisi olla, vaikka mulla ei ole punaiset hiukset vaan jotkut hiekanruskeat. Enkä ole kyllä ennen tätä keskustelua ennen tullut edes ajatelleeksi koko asiaa, että pitäisi mätsätä Pepin kanssa että niitä voisi käyttää.

Ei mun mielestä noissa lakanoissa ole kyse ulkonäöstä vaan enemmän luonteesta ja siitä mistä pitää. Jos olisi joku itseni kanssa saman näköinen hahmo joka olisi luonteeltaan erilainen, pitäisin todella outona että joku vanhempani olisivat ostaneet sellaiset lakanat mulle.

Niin ja entäs Frozenin Elsa, joka on niin vaalea että vain pieni osa maapallon väestä on yhtä vaaleita? Silti Frozen on ollut jymymenestys ja Elsa-tuotteita myyty järkyttävän paljon ympäri maailmaa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   12.12.25 13:12:11

Itse käytän tyttäreltä jäänyttä Hello Kitty lakanaa, yllättävän hyvä laatuinen, muuten.
Ja pojan Koda lakanaa…
Nyt kyllä loukkaannun, jos joku näkee.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.12.25 13:27:12

Pojalle ostaisin Avengers tai Spiderman lakanat.

Lähettäjä: Sarkasmi 
Päivämäärä:   12.12.25 13:38:18

"Pojalle ostaisin Avengers tai Spiderman lakanat."
Loukkaavaa, eihän se lapsi ole hämähäkki.

Päivämäärä:   12.12.25 14:01:35

Mikä noissa oli toimitusaika? Ei taida ehtiä enää tilata..

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   12.12.25 14:03:56

Lapset ovat lentäneet pesästä ja minä, aikuinen ihminen, käytän heidän entisiä pussilakanoitaan ihan itselläni. Välillä on autoteema ja välillä prinsessa. Eniten kuitenkin tykkään nallelakanoista. Satunnaisia miesvierailijoita on joskus huvittanut, mutta hyvällä tavalla. Ei se ole niin justiinsa.

Päivämäärä:   12.12.25 14:16:36

Tällä logiikalla tytöille ei saa antaa tummaihoisia prinsessa tuotteita jos on valkoihoinen. Jää Mulan, Pocahontas, Jasmin ja sammakkoprinsessa jo alkujaan pois.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.12.25 14:38:00

No lähinnä suosittelin kuitenkin tuota avengersia ja spidermania lasten mieltymysten mukaan ;)

Tunteeko kukaan nykylapsi edes Ville Vallatonta?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   12.12.25 14:40:20

Laastari: no lakanoiden ei varmaan ole tarkoitus sulautua ihon väriin.

Päivämäärä:   12.12.25 14:43:26

Mistä löysit Ville Vallaton -lakanat?

Lähettäjä: Kari Taalasmaa 
Päivämäärä:   12.12.25 14:57:59

Mitä väliä ?? Vai viittaako Lepakkomies-lakanat kenties homouteen jollain kierolla tavalla??

Lähettäjä: Jasu 
Päivämäärä:   12.12.25 15:00:14

Tähän on tultu.

Päivämäärä:   12.12.25 15:02:14

No ei ole tultu mihinkään, provohan tämä on.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   12.12.25 15:58:42

Ville Vallaton -lakanathan saattavat saada lapsen kiinnostumaan alkoholista.

Päivämäärä:   12.12.25 16:05:23

Mitä te nyt höpötötte ville vallattomista? Sehän tuli jo tietämättömillekin selväksi tuolla kommenteissa, että tässä topassa ei ole kyse ville vallattomasta, vaan siitä topasta, jossa päiväkodin työntekijä laittoi muille erilaiset lakanat (oliko nalle vai mikä kuosi? En muista) ja ryhmän ainoalle tummaihoiselle apina-lakanat. Ongelma ei ollut siis apinalakanat itsessään, vaan niiden kohdistaminen yhdelle tietylle. Ja nimenomaan, koska kyseessä on tummaihoisiin kohdistuva haukkumasana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.