Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pillerien taukopäivät

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   12.12.25 10:33:56

Pidin tauon eikä tullut mitään vuotoja sinä aikana. Onko ihan tavallista? Uudet pillerit siis ja eka tauko vasta.

Re: Pillerien taukopäivät

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.12.25 11:16:02

No lue sieltä käyttöohjeesta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.12.25 11:19:10

Joskus voi tulla vasta, kun otat jo pillerin tai jäädä kokonaankin pois. Kannattaa kuitenkin tehdä varuiksi testi, jos epäilyttää. Jos seuraavallakin kerralla näyttää jäävän pois, niin kannattaa kysellä terveydenhuollosta, mikä voisi olla.

T. Joskus jää pois/ vuoto on ollut hyvin hyvin niukkaa

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   12.12.25 12:36:22

Mitkähän pillerit? Minipillereillä käsittääkseni yleistäkin, yhdistelmillä ei kai niinkään.

Lähettäjä: Slinda 
Päivämäärä:   12.12.25 12:44:24

Minulla ei tule vuotoa oikeastaan koskaan, vaikka pidän taukopäivät melkein aina. Siksi teenkin raskaustestejä silloin tällöin :/

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.12.25 14:34:17

Mulle gyne suositteli e-pillereitä just kun vuotojen pitäs jäädä kokonaan pois. No ei jääny, mut ei tuu tauon aikana/jälkeen vaan ihan miten sattuu.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   12.12.25 15:56:50

''Mulle gyne suositteli e-pillereitä just kun vuotojen pitäs jäädä kokonaan pois. No ei jääny, mut ei tuu tauon aikana/jälkeen vaan ihan miten sattuu.''

- Tuossa tilanteessa kannattaisi kysyä gyneltä, voisitko syödä pillereitä ilman taukoja. Mäkin teen niin, endometrioosin takia kun vuotoja ei saisi olla mieluiten ollenkaan.

Päivämäärä:   12.12.25 16:36:35

"Tuossa tilanteessa kannattaisi kysyä gyneltä, voisitko syödä pillereitä ilman taukoja. Mäkin teen niin, endometrioosin takia kun vuotoja ei saisi olla mieluiten ollenkaan."

Olen syönytkin, mutta sekään ei vaikuttanut vuotoihin joten lähinnä taloudellisista syistä olen ne välipäivät pitänyt kun on niin samperin tyyriit pillerit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.25 16:45:23

Mulla ainakin tulee minipillerien kanssa menkat 2. Syönti viikolla eikä noina välipäivinä. Ilmeisesti riippuu ihmisestä ja usein tasaantuu vasta joskus 3-6kk päästä aloituksesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.25 16:55:05

Niitä taukoja ei ole mikään pakko pitää ollenkaan. Parempi niin, naiset menettää liikaa rautaa kuukautisten aikana ja aivan turha rasite keholle.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   12.12.25 17:02:21

"Tuossa tilanteessa kannattaisi kysyä gyneltä, voisitko syödä pillereitä ilman taukoja. Mäkin teen niin, endometrioosin takia kun vuotoja ei saisi olla mieluiten ollenkaan."

Olen syönytkin, mutta sekään ei vaikuttanut vuotoihin joten lähinnä taloudellisista syistä olen ne välipäivät pitänyt kun on niin samperin tyyriit pillerit.

- Sitten vahvemmat pillerit käyttöön, niin pysyy menkat poissa. Mitkä sulla on nyt käytössä? Onko samoista vaikuttavista aineista olevia pillereitä vahvempana, oletko tutkinut?

Päivämäärä:   12.12.25 17:29:03

"Sitten vahvemmat pillerit käyttöön, niin pysyy menkat poissa. Mitkä sulla on nyt käytössä? Onko samoista vaikuttavista aineista olevia pillereitä vahvempana, oletko tutkinut?"

Drovelis. Gyne kehu nää maasta taivaisiin, ei kuulemma haittaa vaikka on aurallinen migreeni ja sukurasitteita vakavista/fataaleista verenkiertohäiriöistä... yleensähän nää ois este e-pillereille. Minejä en halua missään nimessä, joten näillä mennään niin kauan kun ehkäsylle on tarvetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.