Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mättoruuasta terveelliseen

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.12.25 21:08:01

Tässä mennyt useampi kuukausi niin että olen syönyt pizzaa melkein joka päivä, rasvaista ja lihapitoista ruokaa, vain vähän hedelmiä. Sipsiä, suklaata, karkkia ä, kokista vähän joka päivä. En ole ylipainoinen, mutta nyt aion tehdä kokeen onko muutosta olotilaan tai yöuniin. Joudun hampaiden takia hetken olemaan keitto/pehmeä ruoka kuurilla, eli ruokani koostuu nyt puurosta, rahkasta, sosekeitosta, keitetyistä kananmunista smoothieista. Suklaata aion kyllä syödä vähäb, mutta se tummana.
Olen aina ollut vähän terveyshifistelyä vastaan, joten voin tulla raportoimaan muuttuiko mikään..

Re: Mättoruuasta terveelliseen

Lähettäjä: Puli 
Päivämäärä:   12.12.25 07:36:53

Kuulostaa aika epäterveelliseltä mitä olet aiemmin syönyt joten muutos kannattaa. Tsemppiä ja tule ihmeessä raportoimaan sitten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.25 07:42:38

Ei tuollaisen rasvaisen ruuan korvaaminen terveellisellä, ravintorikkaalla ruualla ole hifistelyä.

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   12.12.25 09:32:37

Hyvä sinä! Mä oon kans reilun kuukauden ollut nyt syömättä herkkuja. Jatkanut kyllä muuten ihan normaalia kotiruokaa ja koittanut lisäillä kasviksia ja hedelmiä. Haluan kokeilla, mitä pelkästään herkut jättämällä saa aikaiseksi ja ottaa pienen askeleen kerrallaan. Tai aika iso tämä minulle on ollut, kun tuli mätettyä joka päivä jotain karkkia, pullaa, suklaata, jätskiä, keksejä tmv ja nyt en syö yhtään. Limuja en ole juonut tähänkään mennessä. Jos sitten tähän totuttuani saan muokattua muutakin ruokavaliota terveellisemmäksi, niin hyvä. Paljon tulee syötyä nimittäin tosi hiilaripitoista ruokaa ja sitä voisi kyllä vielä jatkossa pohtia uusiksi.

Lähettäjä: Abba 
Päivämäärä:   12.12.25 09:37:18

Normaalin ja terveellisen ravinnon syöminen jotain hifistelyä?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   12.12.25 09:50:03

Paljonko painat ja paljon oot pitkä?
Mä jos söisin noin joka päivä ni kyllä turpoisin.
Jos on vaikeaa irtautua mätöstä niin kokeile ensin joka toinen päivä terveellisesti ja joka toinen mättöö ja sit mättöpäivä 2xvko jne.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   12.12.25 10:30:19

Mulla on vähän samantyylinen projekti päällä. Liian pitkään mun ruokavalio on ollut tosi epäterveellinen ja koostunut oikeastaan kokonaan proteiinipatukoista, pähkinöistä, maustetuista riisikakuista, taateleista, suklaavanukkaista ja energiajuomista sekä kahvista. Hedelmiä lisäksi ainakin välillä. Tajusin kropan tässä tehdessä totaalisen stopin, että ei taida oikeasti olla fiksua elää näin koko loppuelämääni. Olen nyt siis 31v. Olen ollut koko aikuisikäni alipainoinen (joka on tosin ollut tosin harrastamassani urheilulajissa plussa), joten ei ole tullut painetta muuttaa mitään esim lihomisen takia. Mutta nyt kun tosiaan keho reistailee + lisäksi uudehko miesystävä on herätellyt siihen ettei tämä ole ihan terveellistä, niin päätin että alan asteittain muuttamaan syömiäni ruokia terveelliseen suuntaan, ikään kuin itselleni ihmiskokeena. Jännä nähdä vaikuttaako mihin vai mihinkään. Mielenkiintoista kuulla myös mitä muutoksia aloittaja huomaat olossasi! :)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.12.25 10:58:38

Tarkoitin hifistelyllä sitä että täytyy miettiä syömisiään, olen tähän asti syönyt mitä huvittaa. Kyllä siis kasviksia ja hedelmiä aina sillon tällön ujutan mukaan, mutta jos sen eteen täytyy ponnistella niin helposti jää väliin. Viime aikoina ollut tyyliin mandariini päivässä ja lounaalla salaattia. olen 180 ja painan 75, jos sillä on mitään merkitystä. En siis syö valtavia määriä, niin siksi en liho.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.