|
Lähettäjä: Bink
Päivämäärä: 11.12.25 21:03:33
Mä ymmärrän sua. Mun mies on vähän samanlainen, mutta ei noin paha. Yleensä ennen joulua luettelen listan asioista ja valitsee sitten niistä, minkä haluaa. Joskus kyllä on yllättänyt ja tilannut esim. nahkaisen käsilaukun. Ollaan oltu yli 20 vuotta yhdessä, että jos nyt vähän viitsi katsoa mun koru- ja laukkuarsenaalia, niin saa aika hyvän käsityksen, minkä tyylisestä pidän.
Toki on asioita, jotka on harmittanut. Kyllä mua kaihersi, että mua ei kosittu, töksäytettiin vaan kesken TV:n katselun, että mennäänkö me naimisiin. Ostin itse oman vihkisormukseni, eikä mies ikinä omaehtoisesti ole järjestänyt mitään. Kyllä me syömässä käydään ja vietetään hääpäivää, mutta mä olen aina se joka ehdottaa, hoitaa, järjestää ja varaa. Täytin tänä vuonna 40 ja mies kysyi, mitä haluan lahjaksi. Kerroin haluavani korun, en ole pitkään aikaan saanut koruja ja tykkään käyttää niitä. Ajattelin, että se on kiva muisto jne. No syntymäpäivä oli ja meni, en saanut mitään, koska mies ilmoitti, että meidän pitää mennä valitsemaan se koru yhdessä. No mikäs siinä. Olisi sitten vaikka pyytänyt meille joku lauantai pariksi tunniksi lapsenvahdin ja sanonut, että nyt rouva lähdetään koruostoksille ja vien sinut syömään. Mutta ei. Mun olisi varmaan pitänyt itse järjestää se lahjanostomatkakin. Joten ei sitten tullut syntymäpäivälahjaa.
Mutta olen ajatellut, että jos nämä on mun suurimmat murheet parisuhteessa, niin aika pienet ne on. Mies on muuten ahkera, hoitaa osansa kodista, taloudesta ja lapsista. Osaa ihan ajatella omilla aivoillaan, ei tarvitse tehdä mitään listoja tai huolehtia, miten perhe pärjää, kun lähden reissuun jne. Että kuitenkin asiat on tosi hyvin. Mutta kai sitä silti joskus voi haluta jonkun yllätyksen. Ilman että olisi mitenkään lapsellinen. Tsemppiä aloittaja, mies ei tuosta muutu, ainakaan kovin paljon. Mutta suosittelen konkreettista lahjalistaa. Ehkä vuosien mittaan käy niin, että sun ei enää tarvitse ympyröidä mainoslehtien kuvia, vaan riittää, että sanot toiveet sinne päin ja mies osaa ostaa ihan fiiliksellä. Ja kannattaa avata suu ja sanoa, että hienoa jos vanhassa parisuhteessa lahjaton elämä oli ok, mutta sulle se ei ole ja toivot että teidän parisuhteessa molemmat muistavat toisiaan.
|