Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kylpylälomat loppu!

Lähettäjä: Köyhiltä 
Päivämäärä:   11.12.25 15:41:27

Hirveä huuto kun köyhille ei enää makseta lomia.
Entäs sitten?
Itse kyllä mietin, että miten voi olla mahdollista että pahoissa veloissa rypevä maa tuollaisia maksaisi???

Re: Kylpylälomat loppu!

Lähettäjä: no go 
Päivämäärä:   11.12.25 15:43:24

Ai kenelle niitä on maksettu ja kenen toimesta?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.12.25 15:46:46

Vähävaraisille lapsiperheille jaettu kylpyläloma tms syrjäytymisen kokemusta ehkäisemään.

Hyvinvointialueet olleet maksajina kaiketi.

Kyllä pienestä voi ihminen olla kateellinen, jos köyhien perheiden lasten lomat @!#$.

Pisara meressä tuollainen ja merkitys kuitenkin ollut kaiketi suuri näiden saajille

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.12.25 15:47:07

Tuettuja lomia on rajallisesti ja kaikki halukkaat eivät niille päässeet. Eivätkä ne suinkaan ilmaisia ole. Monelle pienituloiselle, kuten vaikkapa pienipalkkaisille yksinhuoltajille tuollainen on voinut olla iso henkireikä, että joskus pääsee irtautumaan arjesta. Näille oli tosiaan paikkansa.

Lisätään vaan nyt köyhien kurjuutta ja eriarvoistumista entisestään. Mitäs on hankkinut lapsia ja pienipalkkaisessa työssä, niin makaa kuin petaa, vai miten oli? Lyhytnäköinen päätös lopettaa nuo, tuetut lomat ovat pieni kuluerä saatuun hyötyyn nähden.

Lähettäjä: Unpopular 
Päivämäärä:   11.12.25 15:53:51

Mitä järkeä on sulloa köyhät johonkin hotelliin verkostoitumaan viikoksi? Matalapalkkainen yh on huono perustelu, koska sellaisilla ei ole varaa näihin lomiin, joissa on omavastuuosuus ja matkat maksettavina ja lomaakin pitää saada. Kyllä ne ovat näitä varakkaampia tuettuja ne lomalaiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.25 15:57:19

En ole ikinä käynyt kylpylälomalla taikka ylipäänsä ulkomailla lapsena, ainoat reissut mitä tehtiin perheenä oli ruotsinristeilyt. Äiti vei uimahalliin ja koulusta käytiin kylpyläreissuilla. Enpä ole ajatellutkaan, että olisi pitänyt kylpylälomille päästä perheen kanssa. :D en koe jääneeni mistään paitsi. Eikä meillä edes ollut syynä köyhyys, ei vaan kuulunut meidän perheen elämään. Aikuisena on sitten voinut käydä jos on huvittanut, muttei juurikaan ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.25 15:59:50

Katsokaapa mitä se yhtiö omistaa ja keitä sen hallituksessa on.

Lähettäjä: Köyhiltä 
Päivämäärä:   11.12.25 16:02:51

No nyt öyhääjät eivät ymmärrä että pisaroista se valtamerikin koostuu! Kaikki turhat kulut pois ja sillä selvä! KENENKÄÄN elämä ei varmasti ole tuosta ilmaisesta lomasta kiinni!

Päivämäärä:   11.12.25 16:03:31

Voisko uutisen linkata tänne??

Lähettäjä: Naamavelli 
Päivämäärä:   11.12.25 16:06:08

"Katsokaapa mitä se yhtiö omistaa ja keitä sen hallituksessa on.

Mikä firma ja kerro nyt toki kun tiedät

Päivämäärä:   11.12.25 16:09:33

"En ole ikinä käynyt kylpylälomalla taikka ylipäänsä ulkomailla lapsena, ainoat reissut mitä tehtiin perheenä oli ruotsinristeilyt."

Et laske Ruotsia ulkomaaksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.25 16:10:57

Lähettäjä.

Päivämäärä11.12.25 15:57:19

En ole ikinä käynyt kylpylälomalla taikka ylipäänsä ulkomailla lapsena, ainoat reissut mitä tehtiin perheenä oli ruotsinristeilyt. Äiti vei uimahalliin ja koulusta käytiin kylpyläreissuilla. Enpä ole ajatellutkaan, että olisi pitänyt kylpylälomille päästä perheen kanssa. :D en koe jääneeni mistään paitsi. Eikä meillä edes ollut syynä köyhyys, ei vaan kuulunut meidän perheen elämään. Aikuisena on sitten voinut käydä jos on huvittanut, muttei juurikaan ole.

Olet kuitenkin päässyt ruotsinlaivalle. Köyhät kun eivät pääse ikinä minnekään joka lasten keskuudessa lisää eriarvoisuutta (jota suomessa on koko ajan enemmän ja ennemmän)

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   11.12.25 16:12:00

https://www.suomenmaa.fi/ uutiset/jarkytys-leviaa-hallitus- vei-koyhilta-lapsiperheilta -lomatkin/

Päivämäärä:   11.12.25 16:13:25

https://x.com/mikamerano/status/1969699343713083468

Lähettäjä: jd 
Päivämäärä:   11.12.25 16:32:21

Älk ää ka tko ko liia n pit kiä lin kkejä laitta malla ni ihi n välil yöntej ä sin ne t änne. Ka tkokaa liia n pitk ät link it rivi nvaihd olla. Vai kka tämä kään li nkki ei oli si katkom ista vaat inut vaan oli si maht unut tä nne katk omatt akin...

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/jarkytys-leviaa-hallitus-vei-koyhilta-lapsiperheilta -lomatkin/

Lähettäjä: jd 
Päivämäärä:   11.12.25 16:36:10

Näköjään siihen unohtui vielä yksi väl ilyön ti...

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/jarkytys-leviaa-
hallitus-vei-koyhilta-lapsiperheilta-lomatkin/

https://tinyurl.com/bdexfhup

LähettäjäNo jaa 
Päivämäärä:   11.12.25 16:37:52

Ilman tälläistä tukea ei ikinä olisi päästy (-90 luvul. ) kotoa mihinkään lomalle perheen kanssa , vaimo sairauden vuoksi tuloton , itsellä pätkätöitä.
Oli kiva käydä kun lomatuki mahdollisti , Kalajoelta hyvät muistot kun lapset pieniä.

Päivämäärä:   11.12.25 16:38:48

Työttömiä tulee tämänkin päätöksen seurauksena taas lisää. Suomi nousuun jne.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.25 16:40:10

Minä itse asiassa järkytyin siitä, että valtio on maksanut yhtään kenenkään lomia. Ei todellakaan ole valtion tehtävä.

Päivämäärä:   11.12.25 16:43:23

"Et laske Ruotsia ulkomaaksi?"

Ei käyty ikinä maissa, joten en koe, että olisin voinut sanoa käyneeni Ruotsissa. Ei meillä ollut lapsena passejakaan. Sitäpaitsi tuollaiset risteilyt on paljon halvempia kuin kylpylälomat ellet tiennyt.

Ja mä tiedän kyllä perheen, jolla on ollut varaa matkustella, mutta silti ovat saaneet tuetun loman.

Päivämäärä:   11.12.25 16:45:09

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 11.12.25 16.38.48

Työttömiä tulee tämänkin päätöksen seurauksena taas lisää. Suomi nousuun jne."

Työttömät vassarit tulee valtiolle halvemmaksi.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   11.12.25 17:25:10

Risteilythän maksaa jonkun parikymppiä joten eivät ole kalliita. Eipä kai se lomalla käyntikään mikään ihmisoikeus ole tai tee kenestäkään syrjäytynyttä. Itse olen lapsena päässyt pari kertaa lomamatkalle, muutaman kerran risteilylle, en koskaan kylpylään. Eikä ollut rahasta kiinni. Eli miksi sinne nyt pitäisi erikseen köyhiä maksaa..

Päivämäärä:   11.12.25 17:48:14

"Työttömät vassarit tulee valtiolle halvemmaksi."

En tiennytkään että kotimaassa matkailualalla työskentelee vain vassareita.

Lähettäjä: Räyh 
Päivämäärä:   11.12.25 18:29:47

Joku veti syöpäkortin esiin tuolla toisaalla ja tähän sanon että höpö höpö!
Kun meidän lapsi sairasti niin kyllä oli tyrkyllä reissua sinne ja tänne ja vielä tuonnekin! Pikkujouluja yms. Kaikki joko ilmaiseksi tai hyvin pienellä omavastuulla eli tuohon toimintaan tämä EI VAIKUTA koska maksajana ei ole tuossa valtio.

Päivämäärä:   11.12.25 18:34:54

Sylvakin toteuttaa tuetut lomansa yhdessä Hyvinvointilomat ry:n kanssa STEA:n tuella.

Lähettäjä: jjssa 
Päivämäärä:   11.12.25 18:52:19

Vähän kaksipiippuinen juttu. Eihän kaikki keskiluokkaisetkaan käy hotellomilla tai ei kaikilla "ei köyhiksi laskettavillakaan" ole varaa kaikkeen hurvitteluun vaan itsemaksavat joutuvat myös laskemaan, mihin rahat riittää. Aika usein ihmiset valittavat, kun ei koko ajan oo varaa siihen tähän ja tohon (turhaan), johon itsemaksavat vastaavat, että "ei oo mullakaan" ja moni ajattelee, että jos ei ole varaa niin sitten sellaista ei tehdä. Joten miksi köyhillekään pitäisi tarjota sitä, mihin kaikilla muillakaan ei välttämättä ole mahdollisuutta tai varaa?

Mutta olen kerran ollut tuollaisella tuetulla lomalla. Sain sieltä useita uusia tuttuja ja pari kaveriakin, ja olen tyytyväinen siitä, että tuollainen järjestettiin. Eikä se minulle ilmainen ollut, piti maksaa edestakaiset matkat ja 100 e omavastuu osallistumisesta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.12.25 19:06:09

No nyt kyl Suomi sellasessa velassa että kaikki tuommonen pitää säästää. Kuten eduskunnan joululahjarahat -40 miljoonaa.... Kaikki turha pois .

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.12.25 19:06:46

Ja vielä turhat avustajat eduskunnasta pois.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.25 20:17:43

Lähettäjä.....

Päivämäärä11.12.25 17:25:10

Risteilythän maksaa jonkun parikymppiä joten eivät ole kalliita. Eipä kai se lomalla käyntikään mikään ihmisoikeus ole tai tee kenestäkään syrjäytynyttä. Itse olen lapsena päässyt pari kertaa lomamatkalle, muutaman kerran risteilylle, en koskaan kylpylään. Eikä ollut rahasta kiinni. Eli miksi sinne nyt pitäisi erikseen köyhiä maksaa..

Ja laivallako ei syödä tai tehdä mitään?

Päivämäärä:   11.12.25 20:24:36

Kyllä ne risteilyt maksaa aika paljon enemmän kuin "parikymppiä", jos ei ole jotain alennuskuponkia.

Lähettäjä: Helsinkiläinen 
Päivämäärä:   11.12.25 20:40:26

Helsingissä on yli 50 mielenterveysyhdistystä, jotka pyörivät stea-rahoilla. Rahaa on!

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   11.12.25 20:43:41

Jaaha Persutrolli taas vauhdissa paasaamassa. Rikkaiden veronkevennyksiin rahaa riittää kuitenkin?

Miksi ylläpito ei oikeasti ala puuttua tähän kasvavaan kuvottavaan äärioikeistopropagandaan täällä? Jatkuvaa epäinhimillistävää puhetta julki normalisoidaan kuin 30-luvun Saksassa aikanaan. Miettikää nyt vähän!

Päivämäärä:   11.12.25 20:44:20

Ei ole kauaa:

https://www.suomenuutiset.fi/yhdistyksil

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.25 20:48:37

Kylpylässäkö ei syödä mitään? Ei laivallakaan tekeminen mitään maksa.

Lähettäjä: Helsinkiläinen 
Päivämäärä:   11.12.25 20:50:42

On ensi vuonnakin. Noi leikkaukset eivät osu helsinkiläisiin mielenterveysyhdistyksiin.

Lähettäjä: Turku 
Päivämäärä:   11.12.25 21:49:40

” Lähettäjä---
Päivämäärä11.12.25 20:24:36

Kyllä ne risteilyt maksaa aika paljon enemmän kuin "parikymppiä", jos ei ole jotain alennuskuponkia.”

Opiskelin Turussa. Siellä jaettiin jatkuvasti risteilylahjakortteja milloin missäkin tapahtumassa. Joskus taisi olla, että jos Cittarin kertaostos oli vähintään 50e, sai risteilylahjakortin. Lahjakortilla sai risteillä ilmaiseksi 4 hlön sisähytissä. Parikymppiä kun maksoi, sai ikkunahytin. Tietysti ruuat yms. laivalla maksaa, mutta jos ottaa omat eväät (kiellettyä, tiedän), niin kyllä siitä risteilystä melko halvalla selviää.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   11.12.25 22:11:33

Pyh: kyllä asioista pitää pystyä puhumaan! Nämä asiat koskettavat kuitenkin tavalla tai toisella jokaista kansalaista. Se, että sinä olet erimieltä, ei tarkoita, että toinen olisi väärässä.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   12.12.25 01:02:48

Läheppä ruotsinristeilylle pohjoisesta tai ees Kainuusta. Matkatkin maksaa eikä missään tyrkytelty ilmaisia risteilyjä. Eri asia, jos laivat lähtee kotikaupungista…

Päivämäärä:   12.12.25 01:04:34

Kuka pakottaa asumaan keskellä ei mitään?

Päivämäärä:   12.12.25 01:14:36

"Minä itse asiassa järkytyin siitä, että valtio on maksanut yhtään kenenkään lomia. Ei todellakaan ole valtion tehtävä."

Tämä.

Päivämäärä:   12.12.25 05:58:29

"Läheppä ruotsinristeilylle pohjoisesta tai ees Kainuusta. Matkatkin maksaa eikä missään tyrkytelty ilmaisia risteilyjä. Eri asia, jos laivat lähtee kotikaupungista…"

No läheppä Leville Helsingistä tai edes Etelä-Suomesta. Matkakin maksaa.

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   12.12.25 06:06:05

"Lähettäjä.

Päivämäärä12.12.25 01:14:36

"Minä itse asiassa järkytyin siitä, että valtio on maksanut yhtään kenenkään lomia. Ei todellakaan ole valtion tehtävä."

Tämä."

Tämä. Ihmisiltä ovat hämärtyneet valtion tehtävät. Valtion tehtävä ei ole tarjota kaikille kaikkea.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.