Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aloin käymään salilla, paino nousee

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   11.12.25 10:07:28

Muutama viikko takana salilla käyntiä ja painoa tullut noin kilo lisää. Ärsyttää ja harmittaa. Ehkä syön vaan liikaa? Vai voiko olla nestettä? Odottelisitteko vielä?

Re: Aloin käymään salilla, paino nousee

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   11.12.25 10:10:41

Kilo suuntaan tai toiseen nyt ei merkitse yhtään mitään, eli unohda se huoletta ja jatka treenejä. :)

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   11.12.25 10:14:01

Naisilla voi paino heitellä jo kuuksutuskierron mukana helposti 2-3 kiloa. Rankka treeni myös kerää lihaksiin nestettä. Mutta kilo on tosiaan niin olematon ero, ettei sitä edes lasketa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.25 10:16:46

Kannattaa keskittyä nauttimaan urheilusta ja vähentää painosta murehtimista. Salilla käynti todennäköisesti edistää terveyttäsi huomattavasti vaikka painolle ei tapahtuisi mitään. Eli iloitse tekemästäsi terveysteosta ja keskity sen pysyvyyteen ja jatkuvuuteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.25 10:18:54

Niin siis yritätkö laihduttaa käymällä salilla vai mihin pyrit?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.12.25 10:19:50

Luonnollista - lihakset vahvistuvat ja tulevat painavammaksi. Siksi.

Lähettäjä: Tiger 
Päivämäärä:   11.12.25 10:22:07

Odottelisitko mitä? Kilon painon heittely on ihmisellä ihan normaalia ja luonnollista, jopa vuorokauden sisällä suuntaan ja toiseen. Mikä sun tavoite siis on , mitä muutamassa treeniviikossa olit ajatellut saavuttavasi? Viikko on mielettömän lyhyt aika yhtään mihinkään muutokseen.

Mä itse käyn salilla nimenomaan voiman lisäämisen takia ja musta on ihanaa, että paino on pikkuhiljaa noussut, kun saa lihasta! Nyt aktiivitreenin aloituksesta ajan kanssa paino muuttunut 49kg -> 52 kg ja peilistä näkee selkeän muutoksen esim haban kasvuna ja tietynlaisena koko kehon muodon tiivistymisenä, vaikka esim vaatekoko on ihan sama kuin ennenkin. Mä oon todella tyytyväinen. Tulokset rakentuu hiljalleen treeni treeniltä ja yhtäkkiä tajuaakin, että hei nehän jo alkaa näkyä :) Ja vielä tärkeämpää tässä projektissa mulle ainakin on ollut muuttaa ruokavalio sellaiseksi, että se tukee tulosten syntyä, siihen avuksi löysin hyvän pt-fysioterapeutin, jolla ammattitaitoa myös ravintoasioissa.
Tsemppiä treeniin, älä nyt heti luovuta!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.25 10:23:47

Jos ei ole treenitaustaa, niin alussa lihakset säikähtää ja tulee mikrovaurioita, ja nestettä kertyy. Tuo tasaantuu ajan myötä. Tietysti myös lihas painaa rasvakudosta enemmän, mutta ei muutamassa viikossa vielä lihasta merkittävästi tule. Jatka uutta harrastusta, parempi apu seurantaan on mittanauha kuin vaaka!

Lähettäjä: Rem 
Päivämäärä:   11.12.25 10:30:36

Minä vaan, ei ne lihakset viikossa kasva ja vahvistu.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.12.25 10:52:19

^aloittaja puhui muutamasta viikosta ja kyllä lihakset voi siinä ajassa kasvaa

Päivämäärä:   11.12.25 10:56:10

No ei varmasti tule parissa viikossa kiloa tai paria lihasta. Nimimerkki viittaa vielä naiseen. Ei vaikka treenaisi miten. Aika on liian lyhyt. Ja naiset vielä usrin treenaa hyvin pienillä painoilla (liian pienillä).

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   11.12.25 10:56:33

Kannattaa heti lopettaa salilla käyntiä ennen kuin on kertynyt yhtään enempää painoa, on muuten työläs homma saada salilla kertyneet kilot pois.

Puhumattakaan kaikista terveyshaitoista mitä salilla käynnin aloittaminen ja painonnousu aiheuttaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.25 10:57:11

Aloititko punnitsemisen samaan aikaan treenaamisen kanssa?

Päivämäärä:   11.12.25 11:02:03

Mikä sinulla on salilla käymisen tavoite? Jos tavoittelet laihtumista, niin sali ei ole siihen kovin tehokas (toki lihas kuluttaa enemmän kuin läski, mutta siihen menee aikaa). Toimintakyvyn ja terveyden kannalta sali on äärettömän tärkeä, mutta silläkään puolella tuloksia ei tule viikossa tai kahdessa. Salilla käymisestä (tai muusta lihadkuntoliikunnasta) pitää tulle elämäntapa.

Sen jälkeen, kun vauva täytti 4kk olen käynyt kuusi kertaa viikossa treenaamassa (kolme cardiotreeniä, kolme lihaskuntotreeniä ja yksi liikkuvuustreeni). Kohta on puoli vuotta treeniä takana ja nyt rupeaa näkymään tulokset.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   11.12.25 11:10:21

Jos lihasmassa kasvaa eikä läski lähde, paino nousee.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.25 11:23:01

Parissa viikossa ei tietenkään kiloa lihasta tule, mutta kroppa voi kerätä treenin seurauksena nestettä, ja se on ihan normaalia.

Kuten sanottu, kilo ei ole yhtään mitään. Kuulostaa vähän syömishäiriöiseltä noin tarkka painon syynääminen...

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.12.25 11:31:41

Pari viikkoa ja muutama viikko sama asia ? Muutama voi olla vaikka 2 kuukautta....

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   11.12.25 13:00:59

Muutama on 3-99 hiukan tilanteesta riippuen. 99 kauranjyvää on muutama, 99 viikkoa on jo paljon.
Aloittaja voi siis tarkoittaa ainakin 3-8 viikkoa tuolla muutamalla.

Kilo tosiaan on niin vähän että se voi ihan päivän aikana vaihdella. Aloittajalle tiedoksi, että liikunnan lisääminen ei välttämättä laske painoa, koska lihakset alkavat kasvaa. Mittanauha on parempi apuväline kuin puntari.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.25 13:08:34

Myös ne lihakset painaa.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   11.12.25 13:32:16

Kävin yhdessä vaiheessa personal trainerin ohjeistuksien mukaan salilla. mun paino tippui vain pari kiloa, rasvamassa väheni about samassa suhteessa kuin lihasmassaa tuli. toisilla sitä tulee jotenkin helposti myös naisilla. uskoisin tohon, että alussa lihaksissa on vain paljon nestettä kun niitä alettu taas rasittaa.

Itse alotan pitkästä aikaa salihommat varmaankin ensi viikolla, en ajatellut juosta vaakalle kuin ehkä seuraavan kerran ensi keväänä :D

Lähettäjä: kiskis 
Päivämäärä:   11.12.25 15:26:59

Ihmisen paino voi heitellä tosiaan päivän aikana ja päivien välillä ihan helposti yli kilon kenellä vaan, ilman että se tarkoittaa lihomista tai laihtumista. Se on normaalia kehon toimintaa (nesteet jne). Ja lihakset on hyvä asia ihmiselle, myös naiselle, kasvavia niitä ei kannata pelätä :)

Päivämäärä:   11.12.25 15:54:46

On ihan normaalia, että ensin nousee. Jatka vaan samaan malliin äläkä tuijota pelkästään vaakaa. Kehon koostumus on tärkein, eli ota mittanauha avuksi.

Päivämäärä:   11.12.25 16:56:45

Ei sitä painoa kannata kytätä. Käytä mieluummin mittanauhaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.