Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  5-kympoiset, onko kaikilla omaisuutta ja fyffee

Lähettäjä: mulla ei 
Päivämäärä:   10.12.25 20:19:35

Onko kaikilla 50 täyttäneillä oman asunnon lisäksi muuta omaisuutta, ja sen lisäksi tietenkin tilillä (tileillä) rahaa?

Kaikki joilla on, miten se on tullut? Itsellä ollu aina melko pienipalkkainen työ, ja koko ajan (muutaman vuoden taukoa lukuun ottamatta) hevonen tai kaksi. Miten ihmiset säätää, tai mistä sitä rahaa jää jos palkka ei oo kovin iso ja kaikenlaista elämää työn ulkopuolellakin on!

Asun siis vuokralla, ei oo ikinä ollu omaa taloa. Luuseri? Ei ole puolisoa ollut sen jälkeen, kun 13 v sitten avopuoliso menehtyi.

Re: 5-kympoiset, onko kaikilla omaisuutta ja fyffee

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   10.12.25 20:22:59

On.

Päivämäärä:   10.12.25 20:24:31

ok, tämä lienee provosoivaksi tarkoitetty viesti/kommentti? Vai oliko ajatus antaa muuta informaatiota omalta kohdaltasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.25 20:27:13

On. Ihan palkasta säästetty, mediaanipalkka suurinpiirtein.
Oma asunto, ei hevosia. Muita harrastuksia kyllä.

Lähettäjä: Onneksi on 
Päivämäärä:   10.12.25 20:35:37

On kerääntynyt sen verran, että olen voinut jäädä pois työelämästä, ikää 53 vuotta.

Hevonen mulla oli joitakin vuosia aikuisena, rahaa siihen meni kuussa niin paljon, että helppohan se oli säästää, kun ei hevosta ollut enää.

Vähän puolivahingossa päädyimme mieheni kanssa asuntosijoittajiksi päälle 20 vuotta sitten ja laajensimme hommaa niin, että se elättää. Elämme kylläkin todella säästeliäästi velattomassa ok-talossa, pihassa velattomat autot ja tavaroita ostetaan vain tarpeeseen. Lapset ovat aikuisia ja jo muuttaneet pois, ei kotieläimiä.

Päivämäärä:   10.12.25 20:36:22

Ok, paljonko on tileillä rahaa? "Palkkatilin" lisäksi muita tilejä? Millaisia tilejä? Sijoitustilejä, mitä?

Lähettäjä: Onneksi on 
Päivämäärä:   10.12.25 20:51:15

Ei käyttötileillä tai säästö tileillä ole mitään järkeä hillota suuria summia rahaa, siellä kun ei korkoa saa juuri kuittaamaan edes inflaatiota.

Sijoitusasunnot tuottavat riittävästi kuukausittain, tulevaisuudessa vielä enemmän, lisäksi on osake- ja rahastosijoituksia ja säästötilillä puolen vuoden menojen verran puskuria.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   10.12.25 20:52:55

Ei ole ex oli alkoholisti. Jäi ostamatta asunnot sun muut. Hyvin silti mykyään pärjään. Ei velkoja, lainoja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.12.25 20:56:10

Omaisuutta meille on kertynyt omistusasunnoista ja osakesijoituksista. On otettu riskejä, tehty helkkaristi töitä(rakennettu muutama omakotitalo) ja jatkuvasti ohjattu palkkatuloista rahaa osakkeisiin. Lainaa on edelleenkin, mutta onneksi on myös pääomaa saatu kerrytettyä. Aikanaan on hankittu koulutukset sillä silmällä, että alalla on hyvä palkkataso ja kysyntää osaajista. Kumpikaan ei siis ole missään määrin kutsumusalalla. Toki on käynyt vähän tuuriakin, mutta ilmaiseksi ei ole mitään saatu.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.12.25 21:03:52

Tää on aina yhtä mielenkiintoista. Todeta että yhtään vuokralla asuvaa jollain tavalla kädestä suuhun sinnittelevää duunaria ei palstalla ole. Kaikilla tilillä kymmeniä tuhansia sen lisäksi että sijoituksia ja kämppiä ja muuta omaisuutta.

Päivämäärä:   10.12.25 21:05:47

Ei ole omaisuutta, säästöjä hieman.

Lähettäjä: huokaus 
Päivämäärä:   10.12.25 21:15:20

Ei ole ja säästöt hupeni työttömyyden venyessä. Pienen pientä eläkettä odotellessa...

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   10.12.25 21:18:00

Lainaton kerrostalokaksio ja vähän perittyä rahaa sijoituksina. Ihan hyvä palkka, mutta varallisuus ei ole siitä säästettyä.

Päivämäärä:   10.12.25 21:24:58

Jos aloittaja voi pitää hevosia, niin eihän hän nyt vähävarainenkaan silloin ole. Ei esimerkiksi itselläni olisi hevosiin minkäänlaista mahdollisuutta ikinä. Olen juuri se jonkun täällä kaipaileva kädestä suuhun elävä matalapalkkaduunari. Ei todellakaan ole edes omaa asuntoa, muusta omaisuudesta nyt puhumattakaan. En ole viittäkymppiä täyttänyt, mutta keski-ikäinen kyllä ja koskaan tämä tulotasoni ei tule parantumaan.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   10.12.25 21:35:04

Ei ole mitään, työtön ja vuokralla, perintöä ei ole tulossa mutta olen silti onnellinen.kun minulla on ainakin toistaiseksi ylivoimaisesti tärkein asia mitä voi olla eli terveys.

Päivämäärä:   10.12.25 21:36:21

No ei todellakaan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.12.25 21:37:14

Eipä ole suuremmin omaisuutta. Olisi jos olisin pysynyt huonossa avioliitossa. Mutta otin kalliiksi käyneen eron. Ja lisäksi mulla oli hevosia 30 vuoden ajan. Nyt on asunto, josta maksettu vasta 30 tuhatta ja velkaa on jäljellä aika paljon. Kyllähän sitä on joskus tullut mietittyä, että oliko se hevostenpito ihan järkevää. Toisaalta oli se kiva harrastus

Lähettäjä: Napero 
Päivämäärä:   10.12.25 21:47:29

Vajaa 20 tonnii velkaa jäljellä omakotitalosta, et melkein omaisuutta#. Hevosia oli 30v, nyt 3 vuotta ilman. Ei säästöjä, just pärjää.

Lähettäjä: Bulla 
Päivämäärä:   10.12.25 22:38:38

Oon 45v. Mulla on osakkeita ja rahastoja tällä hetkellä n. 66000€, talletuksia 14000€ ja kryptoja reilulla tonnilla. Eli n. 80 tonnia.
Talosta lainaa jäljellä 130k, sen arvo on varmaan jotain 190k.
Mutta en pidä kotia minään sijoituksena, maksan vaan itelleni vuokraa. Jos tästä joskus omansa saisi pois, olisin tyytyväinen.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   11.12.25 03:41:20

Olisi ihan järkyttävää olla asuntovelkainen viisikymppisenä.

Lähettäjä: jasseza 
Päivämäärä:   11.12.25 05:51:28

* mitä järkyttävää siinä olisi? Monta vuotta sai nollakoroilla velkaa lyhentää supernopeaan, ja omaisuus karttui. Olen viiskymppinen ja asuntovelkaa jäljellä 30t

Järkyttävämpää olis asua vuokralla viiskymppisenä.

Lähettäjä: Bulla 
Päivämäärä:   11.12.25 06:46:31

Oon aina maksanut mahdollisimman pienen erän asuntolainaa. Mistään ei saa niin halpaa lainaa. Enkä ole ikinä joutunut laittamaan omaa rahaa, päinvastoin viime asuntokaupassa v 2018 sain lainaa yli sen, mitä asunto maksoi. Maksoin sillä varainsiirtoverot ja kaikki palkkiot.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   11.12.25 07:11:36

Olisi järkyttävää ottaa asuntolainaa viisikymppisenä, ex työkaveri teki niin kun aiemmin se ei ollut mahdolliuja vuosi tästä tuli yyteet ja sai mennä, pari vuotta sitkitteli ja ei saanut uutta työtä, asunnon joutui myymään missä kesti kauan ja halvemmalla kuin osti ja lainaa jäi maksettavaksi, nyt asuu vuokralla ja maksaa asuntolainaa.
Viisikymppisenä ei asuntolainaa kannata ottaa jos ei ole paljon säästöjä, kyllä siinä iässä pitää laina olla maksettu tai olla jo maksussa loppusuoralla.Maksaa eläkkeellä asuntolainaa ihan hirveä ajatus! Ennemmin vuokraa johon saa edes mahdollisesti asumistukea.

Päivämäärä:   11.12.25 07:21:42

Olen 65v ja työelämässä pienipalkkaisella alalla vielä toivottavasti 3 vuotta.

Omaisuutta on iso talo järvenrannalla lähellä kirkkoa.
Lisäksi sijoitusasunto lähellä yliopistosairaalaa (sinne muutan kun jään eläkkeelle).
Metsää on 50ha.
Sijoituksissa yli 150.000€
Tileillä rahaa noin 250.000€

Ei ole hevosia enkä ole alkoholisti.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.12.25 07:35:55

On. Asunto, kesämökki, auto, hevonen ja kaksi kissaa. Ei lapsia.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   11.12.25 07:37:26

velaton vanha talo suht hyvässä kunnossa ja uudehko auto
sijoituksia n. 200 000t , suoraa rahaa tileillä n. 70t. eläkesäästötili jota saan alkaa 60v nostaa n.60t. Joka pvä mietin jäänkö pois työelämästä ja miten pärjään.Haluisin jättää aikuisille lapsilleni omaisuutta kun aika jättää. Nyt 59 vuotiaana huomaa elämän rajallisuuden.

Päivämäärä:   11.12.25 08:07:58

Velaton talo n 0,5 Me, kaksi uudehkoa velatonta autoa, kesämökistä on vielä velkaa ja sijoituslainaakin jonkun verran, miehen kanssa yhteinen sijoitussalkku n 1,5 Me. Lapsia neljä joita tuetaan taloudellisesti, muutama hevonen. Käyttötilillä ei kyllä taida montaa satasta olla :D

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   11.12.25 08:16:00

Jos sulla on koko ajan ollut yks tai kaks hevosta niin se selittää sen miksi sulla ei ole säästöjä. :)

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.12.25 08:29:13

En ole ihan vielä 50 täyttänyt, mutta aika lähelle. Omaisuutta on velsinen asunto yhdessä puolidon kanssa, 2/3 omaa ja 1/3 velkaa. Säästöjä ja sijoituksia on lisäksi n. 40000€ ja peritty loma-asunnon puolikas.

Loma-asunto peritty, muut on ihan itse säästettyä ja maksettua. Nyt tulot mediaanin yläpuolella (50000€ vuosi), mutta ensimmäiset lähes 20 vuotta on säästöt/omaisuus kertyneet ihan tavallisesta matalapalkkatyöstä, kuten kaupan kassalta. Ennen lapsia tein välillä kahta työtä, niin tulot oli luokkaa 30000€ vuodessa silloin. Niillä tuloilla on pidetty myös hevosta ja välillä kahta, vuodesta 2004. Mainittakoon, että nettopalkka ero on loppujen lopuksi aika pieni noiden tulojen välillä.

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   11.12.25 08:49:40

Ei ole, eikä minua haittaa. Oli ex-puolison kanssa omakotitalo, mutta myytiin se ja reissattiin useampi vuosi. Avioliitto tuli tiensä päähän mutta mikään ei kaduta, tulipa koettua enemmän kuin moni muu koko elämässään. Jos oltaisiin odotettu eläkkeelle, mistä sen tietää oltaisiinko edes hengissä enää silloin.

Uusi alku aika nollapisteestähän siitä seurasi, uusi paikkakunta, vuokra-asunto, uusi ala ja työpaikka. Sitten yhtäkkiä löytyi uusi mies ja elämä on aivan ihanaa. Mikään ei kaduta. Onni tulee ihan muusta kuin omaisuudesta. Se riittää, että pärjää omillaan, ja yllättävän vähällä pärjää ja on hyvä olla.

Päivämäärä:   11.12.25 08:55:14

Moni on tässä iässä perinyt jotain. Esimerkkinä tuttu, joka meni työelämään nelikymppisenä ja erosi hiljattain. Miehen tuloilla hankitusta kämpästä saa tietty puolet ja kun äiti pian kuukahtaa niin saa toisen asunnon. Tyyppi itse tekee pienipalkkaista työtä, nuorena vaan hummasi eikä omista mitään. Eli monelle sitä varallisuutta kertyy juuri tässä iässä ja tästä eteenpäin.

Päivämäärä:   11.12.25 09:07:04

Niin paljon, ettei tiedä mihin käyttäisi

Lähettäjä: Selma 
Päivämäärä:   11.12.25 09:09:49

Jonkin verran on viime vuosina tullut säästettyä, koska jää ylimääräistä. Sitä ennen aikalailla kaikki meni mitä tuli. Kohta taloa varten otetut lainat on maksettu ja sitten en tiedäkään mihin sen rahan laitan. Mitään isoa omaisuutta ei ole järkeä kerryttää vaan tuhlaan niin paljon kuin mieli tekee, lähinnä elämyksiin nykyään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.12.25 09:44:25

On omakotitalo rantasaunalla, merenrantamökki autotien ja 30min automatkan päässä, mersu, bemari mp, hevonen, koira ja 2 kissaa. Lisäksi olen kuolinpesän osakas jonka osuuden rahallinen arvo vähintään 200.000e sitten kun on osituksen aika. Asuntolainaa 120.000e. Leski ja elän tällä hetkellä kuntoutustuella.

Päivämäärä:   11.12.25 10:31:44

On.

Just katsoin nordnetistä joku vertailu 6 vuodelta (=mun sijoitusaika) et tänä vuonna kurssit nousseet huimasti, 2022 meni huonosti, sen jälkeen nousua ja tosiaan tänä vuonna erittäin hyvä tilanne. Toivottavasti rahaa alkaa valua reaalitalouteen.

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   11.12.25 10:36:42

Mä olen ollut ikäni pienipalkkaisessa työssä ja ollut hevosia omassa pihassa 20 vuotta. Erossa tila jossa asun, jäi mulle, sen arvo noin 50t. On vanha auto, tilillä noin 10t. Ei muita säästöjä eikä sijoituksia. Elän aika lailla kädestä suuhun, mutta pärjään kuitenkin päivästä toiseen.
Perintöä on joskus tulossa pienen maatilan verran, mutta koska leskellä asumisoikeus niin sen realisointi voi kestää vielä vaikka 20 vuottakin.

Lähettäjä: pade 
Päivämäärä:   11.12.25 11:14:36

"Olisi järkyttävää ottaa asuntolainaa viisikymppisenä,"

Mikä pankki myöntää asuntolainaa 50-vuotiaalle?

Monella viisikymppisellähän voi olla laina otettu 15v aiemmin, eli 35-vuotiaana, ja sitä VOI olla jäljellä viisikymmentävuotiaana vaikka muutaman kymppitonni.

On eri asia OTTAA laina 50v, tai 35v.

Lähettäjä: kati 
Päivämäärä:   11.12.25 11:22:07

Tilillä säästössä 20k ei muuta omaisuutta eikä tule, olen ollut pienipalkkaisessa työssä ja enimmäkseen määräaikaisena. Perintöä on tulossa tasan nolla euroa eli talous ei tästä kohenee koskaan.

Lähettäjä: Ex 
Päivämäärä:   11.12.25 11:25:02

Ei ole ja mulla ei ole edes pankki korttia en saa kun ei ole mitää tuloja

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.12.25 11:44:22

No ei tässä omaisuudella voi kehuskella. Asuntolainan maksamista on vielä pari vuotta jäljellä, halpa auto, kolme hevosta omassa pihassa ja tilillä noin kymppitonni. Jos mietin esimerkiksi harrastus- ja työkavereitani niin aika moni on samassa jamassa. Mutta ei tässä valittamista, on vakituinen työ ja muuten kaikki ok :)

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   11.12.25 11:57:43

Olen kuuskymmentä. Ei mitään omaisuutta, ei edes autoa, omistusasunnosta puhumattakaan. Kaksi hevosta mulla kuitenkin on. Velkaa 0. Tilillä rahaa pari tonnia.

Päivämäärä:   11.12.25 12:26:27

"Just katsoin nordnetistä joku vertailu 6 vuodelta (=mun sijoitusaika) et tänä vuonna kurssit nousseet huimasti, 2022 meni huonosti, sen jälkeen nousua ja tosiaan tänä vuonna erittäin hyvä tilanne. Toivottavasti rahaa alkaa valua reaalitalouteen."

Alkaahan sitä kun kotiutat sen mikkihiirirahan sieltä internetsistä ja alat kuluttamaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.25 12:31:54

On omakotitalo (arvo nyt noin puoli milliä), pari autoa ja hevosta. Käyttötilillä ja säästötilillä viisnumeroiset summat ja osakesalkun arvoa en koita arvata, kai sielläkin vielä viisnumeroinen summa pyörii, tuskin kuusnumeroinen.

Päivämäärä:   11.12.25 12:35:01

Olen tehnytkin, remontteja on tehty joka vuosi, n 45t tänäkin vuonna, n puolet kuittasi vakuutusyhtiö tuosta, mut silti, töitä kotimaisille rakentajille, nää korjausrakentamisen tekijät muuten sanoi et heillä riittää tekemistä. Korjaaminen ei lopu vaikka uudispuoli on jumissa.

Lähettäjä: Wgh 
Päivämäärä:   11.12.25 12:38:51

Olen vasta 45, asuntolaina melkein maksettu. Hevosia on ja jonkun verran rahaa säästössä, joten oletettavasti sitä löytyy enemmän kun olen viisikymppinen.
Ei ole miestä, joskus on ollut poikakaveri, muttei se mulle mitään maksanut.
Ihan omalla työllä olen ansainnut. Hankin nuorempana hyvän koulutuksen eikä onneksi ole tarvinnut olla työttömänä, vaikka valmistumisen jälkeen pohjalta aloitinkin, koska suhteita ei ollut.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.12.25 13:41:41

Haha, olisikin :D Pienellä palkalla eletty kok elämä, ei siinä juuri omaisuutta ole kertynyt. Asunto on kyllä oma, tai siis on vielä lainaa. Ihan onnellinen elämä on kyllä ollut siltikin.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   11.12.25 15:10:00

Hevonen, velaton asunto arvoltaan noin 180 000, mökki, vene, traikku.
Säästöjä tilillä noin 35 000. Osa rahastoissa, osakkessa.
Duunari olen ja aina asunut omistusasunnossa.
Vuokralla asuminen on hirveän kallista ja kannattomatonta

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   11.12.25 17:09:38

Talo velaton, pari hevosta. Säästöjä olisi enemmän jos ei olisi persaukista miestä.

Lähettäjä: Gvf 
Päivämäärä:   11.12.25 17:37:08

Niin kusessa raha-asioitten kanssa ettei tosikaaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.25 17:39:41

Olen itse vielä kaukana viidestäkympistä, mutta ihan kiinnostuksesta lueskelen.

Mutta mun äitini otti asuntolainan lähes 60 vuotiaana, että ei se nyt mitenkään poissuljettua ole. Sitä en tiedä paljonko on säästöjä, mutta lainasta on maininnut.

Päivämäärä:   11.12.25 17:47:54

Minunkin äitini otti asuntolainaa 60-vuotiaana koska halusi rakentaa itselleen talon, puolet toki tuli edellisen asunnon myynnistä. 72- vuotiaana maksoi viimeisen erän. Entä sitten? Jos työtulot ja sittemmin eläke riittävät niin miksei? Ehti elää unelmakodissa 17 vuotta kunnes kuoli ja meille jäi arvokas ja helposti myytävä talo.

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   11.12.25 19:21:22

Velaton koti ja maatila, 15 ha peltoa ja 35 metsää,.maatalousyrittäjänä erikoistumisalalla. Sijoitusasunto isossa kaupungissa ja rakentamaton ärvenrantatontti. Remonttivelkaa noin 60 tuhatta. Autot perus, ei lapsia.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   11.12.25 20:49:33

Ei ole omaisuutta eikä fyffee.
Ei ole ollut tarvetta eikä sen takia motiakaan kartutella omaisuutta. Olen elämässäni tehnyt töitä, mitkä on sillä hetkellä tuntuneet kivoilta, samoin elämänkumppanit, eli lähinnä matalapalkkaisia. Ei ole ollut intoa ottaa opintolainaa, vaan on opiskeltu eteenpäin työn ohella. Tällä hetkellä tienaan ihan mukavasti asiantuntijana.
Asun vuokralla edelleen, nyt muutaman vuoden oon pystynyt säästämään muutamia tonneja ja säästäminen jatkuu, kun hevosteluun ei enää mene rahaa.
Vaan eipä ole velkoja mistään!

Päivämäärä:   11.12.25 22:26:32

45v. 3 tonnia asuntovelkaa jäljellä 4ha tilasta. 3 harrastehevosta kotona. Kenttä, muut pohjat ja tallit ym maksettu. Sijoitusasunto maksettu. Vanhat velattomat autot ja maatilan koneet. Perintöä tulossa joitakin kymppejä ja metsää. Ei säästöjä. Miehellä reilusti säästöjä, mun rahat menneet aina hevosiin. Matalapalkka-alalla aina (netto 2500).

Lähettäjä: jee 
Päivämäärä:   12.12.25 02:01:28

ei ole rahaa eikä omaisuutta ja velkaa 12 000e

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   12.12.25 04:55:55

raskas työ ja mietin että lopetanko viimeistään 60v. alan kuluttamaan säästöjä ja elän loppu ajan työttömyyskorvauksella ja säästöillä. pärjääköhän sitä mietityttää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.12.25 05:53:18

Pian kelan tuet muuttuu niin, että omaisuus on myytävä ennen kuin saa tukia.

Lähettäjä: Kokemusta 
Päivämäärä:   12.12.25 06:52:29

Kyllä ne omaisuudet on parasta käyttää silloin kun olet vielä hyvässä kunnossa ja asut kotona. Et sinä niitä omaisuuksia enää tarvitse kun olet saattohoidossa.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   12.12.25 07:19:25

Itse ajattelin myös alkaa kuluttamaan säästöjä (40 tuhatta) ja nostaa työttömyyskorvausta ja elää mukavasti muutaman vuoden ja asun siis vuokralla isossa kaksiossa. Työttömänä olen ollut pari kuukautta ja ikää 59 joten en varmaankaan enää työllisty. Perntöjä ei ole eikä ole tulossa. Sitten kun säästöt käytetty niin muutan johonkin pieneen yksiöön johon saa kaikki tuet kun vuokra on tarpeeksi pieni.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.12.25 10:32:11

"Mikä pankki myöntää asuntolainaa 50-vuotiaalle?"

OP myönsi mulle kun olin 55v ja hain yksin mökkilainaa 90k ilman takaajia.

Lähettäjä: pankkiiri 
Päivämäärä:   12.12.25 10:51:07

Asuntolaina on aivan eri asia kuin mökkilaina.

Päivämäärä:   12.12.25 12:38:07

Muistakaas sitten että puuhaavat tuolla hallituksessa sitä että tulevaisuudessa omaisuus olisi käytettävä hoitoon kun vanhenette... että kannattaa siinä kohtaa ainakin miettiä hamstraako sitä omaisuutta valtiota varten vai jakaisiko ennakkoperintöjä tai käyttäisi sitä ajoissa ihan ite.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   12.12.25 12:40:07

"Matalapalkka-alalla aina (netto 2500)"

Tää ei ole tainnut matalapalkka-alaa nähdäkään.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   12.12.25 15:05:04

Mä sain asuntolainan 45-vuotiaana, tosin pienen. Nyt 10 vuotta myöhemmin se on melkein maksettu ja hevoset kotona omalla tilalla. Omistuksessa myös hieman metsää. Hieman sijoituksia.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   13.12.25 01:27:23

Mulla on velaton talo keskellä metsää. Säästöjä ei tilillä ole, mutta käteisenä noin 3000 e. Elän tässä ja nyt ja nautin elämästä enkä jemmaa rahaa tileille. Lapsia ei ole. Ikää 58 v.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.